woensdag 13 maart 2024

postcrossing#377

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Afgelopen week was wederom geen topweek voor mij. 
Er lijkt geen eind te komen aan slecht nieuws, voor nu is het wederom afwachten.
Tot die tijd gaan we gewoon door met ons weblog.

En afgelopen week had ik weer nieuwe postzegels besteld.
We hebben nog voor twee keer, deze week en volgende week en dan zijn ze weer op.
We zitten dit jaar echt wel op het thema ‘muizen’ met de postzegels. 
Muizen zijn één van mijn favoriete dieren en als je naar het logo van het weblog kijkt dan zie je daar ook een muis in terug.
Van muizen kun je heel veel leuke plaatsjes vinden, een thema waar we zeker in de toekomst meer mee kunnen doen. 
Voor nu heb ik deze schattige muis gekozen.
Ik heb al een voorkeur voor schattige muizen plaatjes, maar dit is toch echt zo schattig getekend. Die brief tussen zijn pootjes, de blik in de ogen, een hoopvolle blik. Persoonlijk vind ik het erg goed getekend. 
Deze muis staat dus de komende 5 weken op de postzegels voor postcrossing. 


En dat is niet het enige wat ik deze week heb besteld.
Hoewel de voorraad kaarten nog niet op was, kon ik het niet laten om bij
www.postcardsfromessie.nl  nieuwe kaarten te bestellen. 
En ze had er weer een paar hele leuke.
Zo hebben we een paar leuke Hollandse koeien, kaarten in Japanse kunststijl getekend, het Nederlandse volkslied op een ansichtkaart en nog een paar leuke kaarten.
De keuze was weer erg veel en ik heb genoeg gezien, maar je moet een keuze maken en niet alles kun je dan gaan nemen.
Hoewel ik inmiddels van haar een berichtje heb gezien van hele leuke washi tape in Koningsdag stijl.
Bij deze bestelling had ik wel een washi tape rol gedaan, maar dan van post brieven, kaarten en postzegels enzo. ook erg leuk. (staat niet op de foto)
Ik ben dan naar Drenthe verhuisd maar blijf nog steeds bij Essie bestellen! 

De voorraad kaarten en postzegels is weer aangevuld dus we kunnen weer even vooruit met postcrossing. 

En afgelopen week zat er weer een leuk kaartje in mijn mailbox.
Deze kaart komt uit de USA en heeft een reisje van 8112 km gemaakt in 18 dagen voor dat ik hem heb ontvangen.
De kaart is door de afzendster gekocht tijdens haar trip naar Denver schreef ze mij.
De kaart is geschreven en op de post gedaan toen zij in Texas was, het weer was toen wat fris, schreef ze erbij. 
Ik vind het helemaal top, ik hoop ooit mijn reis door Amerika te kunnen gaan doen en ook een bezoek te brengen aan Texas. 
Ik hoop dat ik wat mijn gezondheid zo'n reis ooit nog kan en mag gaan maken.
We sparen er hard voor en wie weet, ooit op een dag.

Verder zijn er ook nog kaarten die ik had verstuurd op hun bestemming aangekomen.
Om te beginnen de kaart van vorige week, postcrossing 376, een kaartje naar Duitsland. Deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 614 in 5 dagen.
En een andere kaart die zijn bestemming heeft bereikt komt uit postcrossing 374, een kaartje naar Oekraïne. Deze heeft een reisje gemaakt van 1276 km in 26 dagen. 
In postcrossing 373 ging een kaartje naar Rusland en deze heeft ook zijn bestemming bereikt na een reis van 2052 km in 33 dagen. 
En dan blijft er nog een kaart over en dat is uit postcrossing 375 en ook deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 21 dagen over 9391 km.
Alle kaarten hebben dus hun bestemming bereikt, dat betekent dat er niks meer onderweg is, dan gaan we daar gauw verandering in brengen.

En deze kaart is deze week hier bij mij op de brievenbus gebracht.
De kaart gaat een reis maken van 6612 km naar de USA.
De ontvanger van deze kaart houdt van hockey, reizen, geschiedenis, treinen, postzegels, fotografie, animatie, fietsen, houtbewerking, houtsnijwerk en de natuur. Hij geniet van fietsen en wandelen in de zomer, en van sneeuwschoenwandelen en skiën in de winter.
Hij had niet echt een voorkeur van wat hij wilde ontvangen. 
Ik heb gekozen voor deze kaart die ik nog had van De Efteling, op deze kaart staat het sprookje van de Indische waterlelies. 
Ik heb nu nog één kaart over van dit Nederlandse attractiepark. Dit jaar een bezoek aan De Efteling gaat het denk ik niet worden, ze zijn met zoveel bezig aan onderhoud, dat is de reis en geld niet waard als er veel niet draait.
Maar er staan wel andere uitstapjes gepland, dus wie weet wat ik daar nog aan kaarten ga vinden. 
Voor nu gaan we afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart.

En dit was postcrossing voor deze week. 
We hebben een redelijk goed gevulde postcrossing deze week. 
Het blijft elke week weer een verrassing of er wat in je brievenbus ligt, maar dat maakt postcrossing wel leuk.
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog …












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...