woensdag 20 maart 2024

postcrossing#378

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. 
Afgelopen week was voor mij geen aangename week. Ik heb echt enorm veel last gehad van mijn reuma, ik heb nog nooit het zo erg gehad als afgelopen week. 
Het gaat nu iets beter maar ik merk dat ik echt goed moet plannen met wat we wel en niet kunnen doen. 
Binnenkort wil ik alle waarde in mijn bloed testen en zo een beeld krijgen hoe erg het nu is.
Gelukkig is postcrossing een leuke hobby die met de reuma gewoon te doen is. 

En afgelopen week was er post.
Het kostte wel even wat moeite om mijn brievenbus open te krijgen. Door stof in het slot kreeg ik mijn brievenbus niet meer open. Maar gelukkig was dat binnen 24 uur weer opgelost en kon ik mijn post er weer uit halen. 

Waar ook deze kaart bij zat.
Een kaartje uit Frankrijk en de kaart heeft een reisje gemaakt van 341 km in 5 dagen. 
De afzendster schreef dat zij ooit 2 maanden in Lille verbleef voor haar werk.
Op de kaart is het Grand Place te zien uit Lillie. Dit zou vooral bekendstaan om zijn prachtige gebouwen en er schijnt ook een mega grote boekenwinkel te zitten.
Voorlopig is het eerste reisje naar Frankrijk bedoeld voor Euro Disney maar Lille lijkt mij ook zeker een bezoekje waard.
Mijn lijst met leuke plekjes om te bezoeken wordt wel heel groot door postcrossing.
Ik mag wel een hoofdprijs winnen met een lot en hopen dat ik door de reuma dat reizen überhaupt nog kan gaan doen.
Anders ben ik blij dat ik door kaarten van over de hele wereld toch een stukje mee krijgt van andere landen. 

En dit leuke Paaskaartje kwam ook bij mij in de brievenbus vallen.
Het is bijna Pasen dus het is zeker een toepasselijk kaartje voor de tijd van het jaar.
Dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een reistijd van 8 dagen over 270 km. 
Heel veel kan ik niet vertellen over de afzendster, ze schreef dat ze de kaart tijdens de pauze op haar werk had geschreven. 
Ze werkt als opticien. 
Het viel mij wel op dat ze de tekst in het Nederlands had geschreven. 
Ik ben dus zo vrij geweest om in het Nederlands terug te antwoorden.
Ik vind het een super leuk en schattig kaartje. 


We blijven nog even bij de vogels want de kaart van deze week daar staan ook vogels op, duiven om precies te zijn.
En deze kaart is onderweg naar Duitsland en maakt een reisje van 633 km voor hij zijn bestemming heeft bereikt. 
De ontvangster van deze kaart mag in haar vrije tijd graag tuinieren, zwemmen of nieuwe kook- en bakrecepten uitproberen.
Recepten uitproberen doen mijn dochter en ik ook regelmatig, niet altijd is dat een succes.
De ontvangster was niet zo heel moeilijk met wat ze wilde ontvangen, maar ik zag vredesduiven op haar lijst staan en toen bedacht ik mij dat ik deze kaart nog had.
Het beeld een liedje uit van een bekende zanger. Helaas is de man in 2016 overleden. Dit nummer is een van mijn favoriete nummers van hem. 
Kun jij al raden welk liedje wordt bedoeld? 
Ik zal jullie volgende week het antwoord geven.
We gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze huilende duiven. {😉hint}

En hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing.
Deze week gaat ook de laatste postmuis postzegel eruit, dus dat betekent dat we volgende week aan de nieuwe reeks gaan beginnen. Deze heb ik vorige week al aan jullie laten zien, kijk even terug naar postcrossing 377 als je dat gemist heb. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog … 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...