woensdag 6 maart 2024

postcrossing#376

Hallo en welkom bij postcrossing.
Vorige week was er geen postcrossing vanwege de privé-omstandigheden. 
Helaas is het allemaal sneller gegaan dan verwacht en moesten we afscheid nemen van een dierbare. Ze zal zeker een gemis zijn.
Inmiddels hebben we alles weer als vanouds opgepakt, ik ga deze week gewoon één kaart versturen en ga dit verder ook niet meer rechttrekken met 2 kaarten versturen.
Ik mag ervan uitgaan dat iedereen het eens is met mij dat familie in dit soort omstandigheden voorrang heeft op postcrossing. 


Ik heb deze week verder weinig gedaan maar de post bracht wel een paar leuke kaarten. 
En deze kaart zat afgelopen week in mijn mailbox.
Hij komt uit de USA en heeft in 12 dagen een reis van 8821 km gemaakt.
Op de kaart stond niet zoveel informatie geschreven, dus daar kan ik verder niet veel van maken.
Wel ben ik even gaan zoeken op het National Park Haleakalā, en wat ik er uit heb kunnen halen is dit 1 van de 8 parken die zich op Hawaii bevinden. 
Deze plek zit vol met verhalen over de oude en moderne Hawaiiaanse cultuur en beschermt de band tussen het land en zijn bevolking. 
Het park zorgt ook voor bedreigde diersoorten, waarvan sommige nergens anders voorkomen. 
Een bijzondere plek met een grimmig vulkanisch landschap en subtropisch regenwoud.
Hawaii is zeker een plek waar ik ooit nog wel eens naartoe zou willen gaan. 

Ook deze kaart zat in mijn mailbox deze week.
wedrom een kaartje uit de USA en deze heeft een reisje gemaakt van 6301 km in 13 dagen.
de afzendster was geintresserd in dit weblog, dus ik heb de link naar haar gestuurd.
Deze staat op mijn accountpagina van postcrossing, maar mogelijk is deze over het hoord gezien. Kan gebeuren. 
Hoewel deze website in het Nederlandse is, heb ik hier rechts van de pagina een vertalingstool staan. Dit zal misschien niet 100% de goede vertaling zijn en soms hele rare zinsopbouw weergeven maar het is iets. 
Voor degene waar ik een kaart naar toe stuur, plak ik altijd een sticker met de website-link op de kaart. 
Verder schreef de afzendster dat ze graag leest en net een boek uit had.
Helaas kwam bij mij van lezen niet zoveel door de omstandigheden. Misschien dat ik de komende tijd daar weer meer kans voor krijg.

En er was ook nog een kaart van mij op zijn bestemming aangekomen.
In postcrossing 372 ging er een kaart naar de USA en deze is na een reis van 8820 km in 30 dagen.
Er zijn nu nog 3 kaarten onderweg.
Uit postcrossing 373 een kaart naar Rusland, is nu 30 dagen onderweg.
Uit postcrossing 374 een kaart naar Oekraine, die is 24 dagen onderweg.
En uit postcrossing 375 een kaart naar Taiwan, en die is 17 dagen onderweg. 


Gaan we door met de kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd.
Dat is deze geworden en die is onderweg naar Duitsland en maakt een reisje van 614 km.
De ontvangster van deze kaart woont dicht bij de grens van Oostenrijk en Zwitserland.
Ze noemt zich een typische INFP-T, ik heb het even opgezocht wat ze daarmee bedoelt. 
“INFP-persoonlijkheidstypes leven graag in overeenstemming met hun normen en waarden en willen graag inzicht in wat voor anderen werkelijk belangrijk is.”
Nou daar is opzich helemaal niks mee, hier in Nederland zouden wij dat normen en waarden noemen, voor jezelf en anderen. 
Verder zag ik dat ze dol is op lezen en niet echt een voorkeurscategorie heeft. Dat heeft ze ook met muziek, maar daar wil ze nog weleens gaan voor muziek uit verschillende landen. 
Over werk of familie heeft ze niks geschreven dus daar kan ik niks over zeggen. 
Ze heeft geen voorkeur van kaarten, alles is welkom. Zelfs handgemaakte kaarten. 
Ik heb gekozen voor deze kaart ‘from Holland to Germany’, in deze reeks heb ik nog 3 kaarten liggen maar andere landen. 
We gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

Hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing. 
De komende week ga ik weer nieuwe postzegels laten maken.
We houden dit jaar even het thema ‘muizen’ aan. Welke muis dat deze keer wordt, zien jullie volgende week. 
Ik heb nog voor twee weken de postmuis, dus we zijn op tijd met nieuwe bestellen. 
Ook wil ik nog kijken bij 'postcards from Essie’ voor wat nieuwe kaarten. Die zijn ook nog niet op, maar wat nieuws is altijd leuk. En leuke kaarten heeft Essie altijd genoeg. 
Voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...