woensdag 29 maart 2023

postcrossing#340

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
we hebben de afgelopen al veel kaarten mogen ontvangen maar daar kwamen er nog meer bij.
dus we gaan maar gelijk mee beginnen. 

deze kaart komt uit Wit-Rusland ( Belarus) en heeft een reis van 1587 km in 23 dagen.
en het was een moeilijk handschrift om te lezen maar ik heb er uit weten te halen dat de afzender 34 jaar en als ingenieur werkt.
in zijn vrije tijd gaat hij graag wandelen en maakt graag foto's.
verder schreef hij iets over zijn zusje die bij een museum werkt. 
ik gok dat de afbeelding op deze kaart een schilderij is wat in dat museum hangt. ik zag op de achterkant de naam 'National Art Museum' staan, dus ik denk dat de afbeelding een schilderij is wat in dat museum hangt. 
van wie het is weet ik niet maar het is op zich zeker een heel mooie prentje. 

en dan deze kaart, en je ziet het al de manier waarop ons Nederlandse postbedrijf is om gegaan met deze kaart heeft mij doen ontploffen.
de kaart volgeplakt met stickers van ons Nederlandse postbedrijf als herstelwerk.
in de post is de kaart nat geworden en hier door is de tekst iets onleesbaar geworden en waren er problemen afleveren. 
op de achterkant staan nog meer van die herstel sticker waar door de tekst niet te lezen meer is en dan nog maar te zwijgen over de uitgeveegde inkt door dat het nat is geweest. 
ik heb met ons Nederlandse postbedrijf contact gehad om hier een klacht over te maken maar die schuiven alles af onder 'we hebben gewoon ons werkt gedaan zoals het hoort'. 
ik ben echt zo boos geweest.
het is uiteindelijk gelukt de kaart te registeren, de kaart komt dus uit Rusland en heeft een reisje van 2237 km in 23 dagen gemaakt voor ik hem ontving in deze staat. 
ik zei het een tijdje geleden al: ons Nederlands postbedrijf is een ramp. 
mijn ex werkt bij dit bedrijf en heeft al gezegd dat op deze wijze er zeker niet met de post mag worden om gegaan. maar ook hij zegt dat het bij het bedrijf werken niet meer leuk is. 

na deze ontvangen post is er ook nog post van mij aan gekomen.
de kaart van vorige week, postcrossing 339, een kaart naar Duisland heeft zijn bestemming bereikt na een reisje van 5 dagen over 418 km.

gaan we door met de post die ik er deze week op uit heb gestuurd.
en dat is deze week wederom een kaart naar Duitsland.
de kaart gaat een reisje maken van 651 km.
de ontvanger van deze kaart is zeer geïnteresseerd in de oude geschiedenis, met name de Romeinse en Griekse geschiedenis. ik zelf hou ook wel van geschiedenis en ik heb ook zeker een interesse voor de Griekse geschiedenis. 
verder houdt hij ook van boeken lezen, geen digitale boeken maar echt boeken van papier. 
zijn huis mijn huis is gevuld met heel veel uilen, het symbool van wijsheid. en laat ik nou bij toeval nog een kaart hebben waar een uil op staat, de perfecte kaart om naar hem te sturen dacht ik zo. 
we gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn. 
Duitsland is niet zo heel ver wat de post betreft. 



en hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing.
een week waarbij ik zo boos ben geweest over het respectloos omgaan met mijn post. 
helaas hoor ik van heel veel mensen klachten hier over. 
aan de andere kant is het zakelijk weer wel prima, deze week weer een bestelling gedaan voor een reeks aan nieuwe postzegels en dat gaat altijd prima. 
dus alvast een tip voor volgende week: de nieuwe postzegels.
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...