woensdag 22 maart 2023

postcrossing#339

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
we hadden vorige week al een paar leuke kaartjes ontvangen, maar dat ging deze week nog even door.
we gaan dus gelijk maar van start met de ontvangen post van deze week.

dit leuke kaartje komt uit Finland en heeft een reistijd van 14 dagen over 1798 km.
de afzendster schreef dat ze veel herkende van zichzelf in wat op mijn account staat geschreven.
ze schreef dan ook een quote die ze bij mij vond passen, het komt van Winnie the Pooh: 
'you're braver than you believe, stronger than you seem and smarter than you think'. 
ik beschouw het als een mooi compliment, hoewel ik mijzelf niet als sterk of dapper zie. ik zeg altijd: gewoon door gaan, er is weinig andere keuzen! 
de afbeelding op de kaart is zeker erg mooi en ook lief, ik hou wel van dit soort prentjes. 

en dit kaart kwam een dag later op de deurmat vallen.
alleen al bij de naam Texas was ik verliefd op deze kaart.
ik ben dol op Los Angels maar Texas (USA) is ook zo een staat waar ik graag zou rond kijken. 
vooral rond Austin waar een paar acteurs wonen die wij top vinden, een van die acteurs heeft een eigen bierbrouwerij waar je een bezoek aan kan brengen. 
deze kaart heeft een reisafstand van 8074 km en die reis heeft hij gemaakt in 12 dagen. 
de afzendster van deze kaart houdt ook van lezen schreef zij, Stephen King is haar favoriet. ik ken hem en ook werk van hem maar dat is meer de horror/triller kant en daar ben ik geen fan van. 

en van de USA gaan we naar Verenigd Koninkrijk (United Kingdom) want daar komt deze kaart vandaan.
de kaart heeft een reisje van 373 km achter de rug in 15 dagen.
deze kaart sta vol met informatie over Wales, daar liggen de roots van de afzendster.
Wales heeft meer dan 600 kastelen en ik hou daar wel van. ik mag graag programma's kijken die daar over gaan, vooral als daar achter nog eens een super gaaf ghoststory zit. 
verder is de oudste brug in Wales gebouwd in 1756 en heeft Wales een oppervlakte van 20.779 km. ik zou het niet graag allemaal willen aflopen. 
ik vond dit zeker een erg leuk kaart om te ontvangen, zo leer je nog eens wat over andere landen. 

samen met de twee vorige kaartje kwam deze kaart ook bij mij aan.
en ik moest even denken want deze stad zei mij niks.
de kaart is verstuurd vanuit Singapore en heeft een reisafstand van 10.561 km in 11 dagen. 
de afzender had deze kaart gekozen omdat hij op mij account had gelezen dat ik van Amerika hou.
Boise is dus de hoofdstad van de Amerikaanse staat Idaho, ik ben verder niet bekend met deze plaats.


en er kwam nog meer bij aan kaarten.
deze kaart komt uit Spanje en heeft een reisje van 1086 km achter de rug in 17 dagen.
het komt vanuit Europa, dus ik begrijp niet helemaal waarom deze kaart zo een redelijk lange reis per post heeft gehad.
deze kaart heeft iets weg van een vintage kaart, ik hou daar wel een beetje van. het hangt een beetje af van wat er op een vintage kaart staat. deze is met boeken en met boek zit je bij mij altijd goed.
de afzenders van deze kaart is een echtpaar die werken als onderwijzers in de vakken taal en geschiedenis. 
ze hebben twee zonen en houden er van om kaarten en brieven te sturen en te ontvangen van over de hele wereld.
nou, met kaarten versturen en ontvangen zit je postcrossing. 
ik vind het zeker een erg leuk kaartje. 

het was een hele berg post deze week, ik sta inmiddels op 356 kaarten ontvangen.
ik zelf heb er 354 verstuurt en daar komt natuurlijk de kaart van deze week nog bij. 

en dat is deze kaart geworden.
hoe wel we mogelijk allemaal wel uit kijken naar de lente en de zomer heb ik toch voor dit winterse kaartje gekozen.
de kaart is onderweg naar Duitsland en maakt een reisje van 418 km. 
de ontvangster van deze kaart woont in het noorden van Duitsland en is inmiddels een gepensioneerde schooljuffrouw. 
een van haar hobby's vond ik wel bijzonder: het maken van zeepjes, gezichtscremes, bodylotions en shampoos. zeepjes kende ik wel maar de gezichtscremes, bodylotions en shampoos is nieuw voor mij. 
ze houdt van de natuur, kraaien zijn haar favoriete vogels en ze is ook dol op wilde zwijnen, nu had ik geen kaarten met wilde zwijnen maar wel met dit hert. 
we gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

en zo zijn we aan het einde van deze, toch wel redelijke volle postcrossing van deze week gekomen. 
ik heb voor nu echt niks meer te melden, dus ik wil jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog .... 









 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...