dinsdag 7 maart 2023

ik lees ...de Ierse O'Hurley serie: dl 1 valse schijn

ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
mijn smaak in boeken is erg breed, literatuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat mijn wel aanspreek wat je op de achterkant leest. 
boeken van een bepaalde schrijver of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewone op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken, dat is niks voor mij.
O ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.


Valse schijn
de Ierse O’Hurleys serie
Nora Roberts

samenvatting: 
op een afgelegen ranch in Virginia wijdt Abby zich sinds de dood van haar echtgenoot, een beroemde autocoureur, helemaal aan de opvoeding van haar twee zoontjes en het fokken van paarden. dit leven, dat ze met veel geduld en moed heeft opgebouwd, wordt onverwacht bedreigd door de komst van Dylan Crosby, een journalist die een boek over haar man schrijft.
voor hem mogen zijn vele vragen gewoon bij zijn research horen, voor Abby leiden ze naar een pijnlijke waarheid die achter slot en grendel moet blijven, omwille van haar kinderen. maar dat is niet het enige gevaar dat de vasthoudende Dylan vormt. minstens zo onrustbarend is de wervelwind aan emoties die hij in haar losmaakt...


taal: Nederland
bindwijze: paperback 
verschijningsdatum: mei 2020
aantal pagina’s:   180
categorieën: literatuur & romans

de Ierse O’Hurleys: een hechte familie om meteen in je hart te sluiten. het onafscheidelijke artiesten echtpaar Frank en Molly heeft altijd geprobeerd om niet alleen hun volharding aan hun vier kinderen door te geven, maar ook hun inlevingsvermogen en hun passie. nu is het aan zoon Trace en drieling Abby, Maddy en Chantel om daarmee een eigen leven op te bouwen.
in vier delen leren we Trace en de drieling Abby, Maddy en Chantel kennen en hoe het met hun gaat nu ze op eigen benen staan.

deze serie bestaat uit 4 delen: 
1. valse schijn (Abby)
2. dansende ster (Maddy)
3. verrassende rol (Chantel) 
4. geluk als toegift  (Trace)

Nora Roberts is een van mijn favoriete schrijfster, ik heb meerdere boeken van haar en ik persoonlijk vind ze stuk voor stuk geweldig. 
de serie van de Ierse O’Hurleys kwam uit in 2013 met een hele andere cover dan wat we nu hebben.
de serie werd in 2020 opnieuw uitgebracht met de huidig kaft zoals ik heb vandaag aan jullie laat zien. 
in het eerste deel maken we kennis met Abby, maar er zijn nog 3 delen.

dl 2: dansende ster
haar naam mag dan in neon letters worden geschreven, maar Maddy geeft niets om roem. voor haar telt alleen dat ze kan dansen en telkens weer die fijne energie kan voelen als ze het podium op gaat. al wordt ze de laatste tijd wel nogal afgeleid door Reed Valentine, de knappe ondernemer die haar nieuwe voorstelling financiert.

dl 3: verrassende rol
Chantel is een echte Hollywoodster: getalenteerd, adembenemend mooi en buiten het bereik van gewone stervelingen. door haar roem heeft ze geleerd met al te enthousiaste fans om te gaan, maar als een vurige ‘bewonderaar’ de grens overschrijdt door haar te bedreigen, realiseert ze zich dat ze bescherming nodig heeft. tot haar frustratie komt die bescherming in de persoon van de stuurse, geharde privédetective Quinn Doran. 

dl 4: geluk als toegift
eigenlijk wil Trace helemaal niet samenwerken, met niemand. hij wil whisky. hij wil vergeten. zijn werk als spion heeft hem al zijn illusies ontnomen. maar aan de zijde van de onbevangen Gillian begint hij opeens te verlangen naar de liefdevolle familie die hij ooit achterliet. en naar een toekomst met een zekere vasthoudende roodharige. 

ik ben momenteel pas deel 3 aan het lezen, maar de eerste twee delen waren een genot om te lezen. 
oké misschien niet helemaal eerlijk want ik ben dol op de boeken van Nora Roberts.
ik heb nog geen boek gehad wat mij is tegengevallen. 
de sterke familieband is de rode draad door deze verhalen. en het is zeker erg mooi om te lezen hoe ondanks de verschillende levens en de afstand ze sterk met elkaar verbonden zijn. 
Trace is de enige die wel wordt benoemd maar niet echt aanwezig is bij familie momenten. maar ik denk dat dat wel duidelijk wordt waarom als we zijn verhaal in deel 4 gaan lezen. 
oké het typisch een leven met een ruw rand loopt toch goed af in een gelukkig einde, maar ja zijn dat niet alle romans? 
maar altijd weer heerlijk om te lezen. 

waar te koop
de boeken zijn te kopen bij Harlequin.nl en kosten dan 8,99 (+verzendkosten).
ik zelf heb ze ook bij Harlequin gekocht.
er zijn ook E-books van deze serie, deze kosten 7,99. na betaling ontvangen je een email met een link om de boeken te downloaden. 

via Bol.com zijn enkele delen ook te koop, maar deze kosten duurder en worden via Harlequin geleverd. je betaald dus iets meer zodat Bol.com er ook wat aan verdiend.
ik raad het dus niet aan, bestel dan gelijk bij Harlequin. 

tot het volgende blog ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...