vrijdag 12 november 2021

StarStable Prietpraat #49


StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.

het is weer voorbij
de 3 weken van Halloween pret zijn weer voorbij.
je hebt vorige week nog zielscherven kunnen verzamelen voor als je nog spullen uit de ketel of eventueel van de pompoenenjacht nodig had.
wel was er nog een kleine verrassing van StarStable die een redeem code hadden voor een t-shirt. deze kan je krijgen met de code "hallow2021".
mocht je hem hebben gemist, ik weet niet of de code nog werkt maar probeer het anders gewoon even.
ik hoop dat je nog geluk heb en hem kan ophalen.

en dan zei ik jullie de vorige keer al dat er bij Galloper's keep nog een item uit de ketel was te halen.
ik dacht dat het een spookballon zou zijn en dat klopte dus ook.
ik beken eerlijk dat ik geen fan ben van deze objecten maar gelukkig zijn we vrij in mening over wat we wel en niet leuk vinden.
laat ik er wel even aan toevoegen dat ik in mijn echte leven ook niks heb met ballonnen. dus het is niet alleen in het spel maar gewoon algemeen: ik heb niks met ballonnen.
Halloween 2021 is weer voorbij. dag Galloper Thompson, tot volgende jaar. 

grotere opslagruimte
als je al bijna net zo lang StarStable speelt als dat het spel bestaat, en dat is dus 10 jaar, dan kan je wel eens als fanatieke verzamelaar ruimte tekort komen in je kast.
daar hebben ze bij StarStable een oplossing voor bedacht. 
ze hebben namelijk vier vakjes toegevoegd, twee voor je paard en twee voor jezelf, zo kun je weer vrolijk door spelen en leuke spullen verzamelen. 

de Nixies
Gary Goudtand is weer met een paar echte magische paarden in Moorland aangekomen. Gary heeft ze al eens eerder meegenomen, maar er werd nog steeds om dit ras  gevraagd, daarom is hij er nog eens mee terug gekomen. 
deze paarden zijn lange tijd blootgesteld aan Pandoriaanse magie en zijn daardoor wat kleurrijker dan de meeste paarden op Jorvik. 
Gary blijft extra lang, tot de update van 5 januari 2022!  zie het maar als een vroeg kerstcadeautje van StarStable. 
de paarden zijn te koop voor 399 star coins.
ik heb ooit toen deze paarden voor het eerste er waren een gehad. 
ik heb het paard gehad wat paars kleurde, paars is mijn favoriete kleur.
ik denk niet dat ik er weer eentje ga kopen.
er zijn intussen zo veel verandering gekomen dat ik persoonlijk deze te oud vind wat hun generatie betreft. 
maar de keuze is voor iedereen vrij als jij er wel eentje wil kopen.

paddockattributen
bij de stal "het Gulden Blad" hebben ze nu ook nieuwe paddockattributen. 
je kunt kiezen uit drie parcoursen waarin je al je springkunsten kunt tonen.
lage hindernissen, middelhoge hindernissen en gemengd springen. 
kies je favoriete opstelling op het prikbord of om de paddock te resetten.

bonusshop item
voor de star-riders onder ons, er is weer een nieuw item in de bonus shop beschikbaar.
dit keer is het een zadeltas die bij de set met het geborduurde Keltische motieven hoort.
het enige wat nog ontbreekt in de set voor je paard zijn de legwraps. het zadel, het halster en de deken hadden we al.
verder is de set voor jezelf compleet als je een muts, topje, broek, handschoenen en de laarzen hebt. 
ik zal volgende maand als we alles compleet hebben een foto plaatsen van de hele set. 


wat kun je verder nog gaan verwachten?
★ deze week is Guillermo Gadea is terug met een PvJ-wedstrijd rond hetGuillermo je kan meedoen met je Quarter Horse, Paint, Curly, Tombhoof of Heidrun.
★ een klein paardje met een groot hart en een nieuwe look: de IJslander!
en de vraag was al vaker gesteld: wanneer krijgen deze paarden een update? nou, nu dus. 
daarnaast vind je binnenkort nieuwe diertjes in de Totaalwinkel. zouden ze hier mee huisdieren voor in je zadeltas bedoelen? 
★ ga samen met de Meesterspion op zoek naar een van zijn agenten, een druïde die tijdens een verkenningsmissie in het Wilde Woud is verdwenen. er wacht je een groter mysterie dan alleen het lot van een verdwenen druïde. dit klinkt heel erg spannend.
★ de gezelligste tijd van het jaar staat voor de deur en op Jorvik kun je de feestdagen op een bijzondere manier doorbrengen met je vrienden. 
natuurlijk komt het Winterdorp ook weer terug met leuke activiteiten, een feestelijk versierde boom, winterpaarden… en nog veel meer!

Guillermo Gadea is terug
Guillermo Gadea is terug! Guillermo organiseert namens 'Paarden van Jorvik' leuke wedstrijden voor allerlei rassen. 
dit keer is het een wedstrijd met een wildwestthema. je kunt hem dan ook dit keer vinden op de Starshine Ranch.
je kunt meedoen met je Quarter Horse, Paint, Curly, Tombhoof of Heidrun.  
de heidrun wordt niet genoemd als je de opdracht in het spel aanneemt, maar je kan echt met dit ras mee doen. ik heb het zelf ook gedaan.
je verdient 150 xp voor je paard ermee, je moet een Star Rider zijn om bij de Starshine ranch te kunnen komen en een van de genoemde paardenrassen meenemen.
 Guillermo blijft tot de update van woensdag 1 december.

als je geen van de genoemde paardenrassen hebt, hebben ze een verrassing voor je bij StarStable!
de komende drie weken geven ze je korting op de prijzen voor een Quarter Horse en de Curly.
★op de Quarter Horse krijg je 25% korting. deze vriendelijke metgezel koop je dus al voor 713 star coins op de Starshine-hoeve.
★op de Curly krijg je 40% korting. dit pluizige paard koop je voor 510 star coins in Firgrove.

de korting blijft geldig tot de update van woensdag 1 december aanstaande.

scrapbook#35
en met dit scrapbook komen we weer aan het einde van deze StarStable prietpraat.
genoeg in de planning voor de komende tijd op Jorvik, maar ik denk dat iedereen het meeste uitkijkt naar het winterdorp.
en misschien heb je het nog niet gezien, maar ze hebben de prijs van de IJslander verlaagd. je koop hem voor slechts 490 star coins, dit zijn wel de oudere versies van de IJslanders. 
maar ik ben toch ook wel nieuwsgierig naar de vernieuwde IJslander. 
via de Instagram accounts blijven we foto's plaatsen, je kan ons vinden onder de namen @malin_hawkstorm en @michelle_mousetree. 

tot het volgende blog ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...