woensdag 3 november 2021

postcrossing#273

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
een verrassende week, er was post!
ik had dat totaal niet verwacht maar er was dus wel post deze week voor mij. 
en post waar je nog wat van kon leren.
we gaan dus snel door naar de ontvangen post deze week.

dit kaartje komt uit Taiwan en heeft een reis van 9540 km gemaakt in 63 dagen.
het is zeker een opvallende kaart en de informatie op de kaart was erg interessant. 
Morristown National Historical Park is een Nationaal Historisch Park van de Verenigde Staten.
het bestaat uit vier belangrijke locaties tijdens de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog: Jockey Hollow, het Ford Mansion, Fort Nonsense en het kampement van de New Jersey Brigade.
met name Alexander Hamilton is uitgebreid beschreven. hij was een in het Caribisch gebied geboren Amerikaanse staatsman, politicus, jurist, militaire commandant, advocaat, bankier en econoom. Hamilton was de belangrijkste auteur van het economisch beleid van president George Washington. 
zo leer je nog eens wat dingen vanuit de geschiedenis door postcrossing.

er kwam nog meer post.
deze komt uit Duitsland en heeft een reisafstand van 534 km in 4 dagen.
op deze kaart staat een portret van Helen Grow, geschilderd door Alexander Mann.
wanneer dit precies geschilderd is is onbekend maar het komt uit een privé collectie. 
ik heb er verder ook weinig over kunnen vinden online.
Alexander Mann (1853 –  1908) was een Schots kunstschilder.
Mann had een atelier in Londen, waar hij vooral portretten schilderde.
ik heb in de loop van de jaren met postcrossing al heel vaak kaarten gehad met kunst afbeeldingen er op, en deze spreekt mij zeker aan.
ik kan niet zeggen wat het is, maar het heeft gewoon iets wat mij aantrekt. 

en dan kreeg ik ook het bericht binnen dat de kaart van vorige week, postcrossing 272 zijn bestemming had bereikt. dit was een kaart naar Finland en die was dus aangekomen na een reis van 1785 km in 7 dagen. 

en dan de post die ik deze week erop uit heb gestuurd.
dat is deze kaart geworden, een kaartje die naar Rusland gaat.
deze kaart gaat een afstand van 2227 km reizen voor het op zijn bestemming is. 
de ontvanger werkt als vrijwilliger voor het liefdadigheidsfonds "Color of Life" in Rusland, Moskou. 
deze stichting zet zich in om kinderen met een handicap en kinderen zonder ouderlijke zorg te helpen.
met postcrossing laat hij de kinderen de wereld zien en de wereld ontdekken.
dat vind ik zeker een heel lief en mooi gebaar naar deze kinderen toe. ik hoop dan ook dat de vuurtoren van Vlieland met de mooie kleuren van een zonsondergang een lach mag brengen op hun gezichten. 

afgelopen week is de nieuwe collectie 'The Pink Sugar Fairy', waar ik vorige week over heb vertelt online gekomen. 
en ik ben al druk bezig geweest met de voorbereidingen van de post met kerst.
kerstkaarten geschreven voor de familie en vrienden en een ontwerp gemaakt voor eigen postzegels om erop te plakken.
vorig jaar was dat toch wel een hit, veel leuke reactie gehad op de leuke postzegels die we hadden laten maken. dus dit jaar doen we dat weer.
en voor postcrossing hebben we ook weer een leuke kerstpostzegel afbeelding gevonden. 
en die sluit dit jaar ook wel een beetje aan op een andere blog thema: kattenstreken!
ik hou nog even geheim hoe deze er uit gaat zien.
we hebben nog 7 weken te gaan tot aan de kerst. vanaf 1 december 2021 zal deze kerstzegel op de post van postcrossing geplakt zitten.
voor nu bedank ik jullie weer voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...