donderdag 18 november 2021

kattenstreken#53

nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!


goedemorgen!
als er een kat in huis is die ongeveer aan mij zit vast geplakt dan is dat Raya.
zodra ik op bed lig komt ze boven op mij liggen, en als ik wakker wordt is dit dus het eerste wat ik zie: het hoofd van Raya!
het is zelf zo erg dat als ze nog maar denkt dat je iets wakker ben ze haar hoofd al bij je onder de dekens probeert te steken.
zelfs als dat alleen maar omdat ik er even uit moet om te plassen.
bij terug komst bij mijn bed ligt zij al op mijn plekje of ze zeggen wil 'ik heb het voor je warm gehouden'. 
het is echt ongelooflijk hoe zij op mij gericht is. 
het is mij een groot raadsel wat ik heb gedaan om haar zo gericht op mij te hebben, maar goed. ze is verder best een lieverd. 
alleen delen is nog een klein puntje wat gevoelig ligt bij haar. afgelopen week was mijn dochter een paar dagen weg dus haar hond sliep ook bij mij. ze heeft hem verder met rust gelaten maar de blik die zei genoeg. 

is het spannend?
soms heb je van die momenten die gebeuren gewoon en als je die dan heb kunnen vast leggen is dat gewoon super leuk.
dit is zo een moment, mijn dochter zat op haar telefoon iets te bekijken en onze Frodo kijkt heel geïnteresseerd met haar mee.
en niet even een paar tellen, maar wel ruim een kwartier lang.
soms keek hij ook even op naar haar met zo een ongelofelijk blik van wat hij net had gezien.
ook kon hij beledigd kijken als ze even op pauze drukte.
het was gewoon geweldig om dit te zien en ik ben dan ook blij dat ik het op de foto heb kunnen zetten.
het zou niet de eerste keer zijn als je ergens een foto van wil maken ze er mee ophouden en weglopen.
ik heb later nog eens gevraagd wat ze nou eigenlijk zat te kijken. het was gewoon TikTok. 
Frodo vond het erg leuk om mee te kijken naar TikTok.

speeltje
er ligt genoeg aan speeltjes in de woonkamer verdeeld en waar hebben ze het meeste interesse in: een kapotte veter! 
ik had een oude broek waar van de veter om je broek strakker te kunnen knopen brak. 
Raya en Nala hadden gelijk hun interesse voor deze kapotte veter.
je kan ze echt wel een tijdje bezig houden met zo iets.
ik heb hem aan de deurknop vast gemaakt maar toen Raya iets te enthousiast was en de deur bijna dicht trok met Nala er tussen heb ik het er maar afgehaald. 
we willen geen gewonden hebben bij het spelen, het moet leuk blijven. 

en dit was kattenstreken voor deze maand. 
we kruipen langzaam aan naar de kersttijd en als dan straks de kerstboom er weer staat kunnen we misschien ook nog leuke foto's maken van onze harige monsters.
er staat nog nog een kattenstreken gepland voor 16 december, en dat is dan de laatste kattenstreken van 2021. 
namens de clan, een high poot en graag tot het volgende blog ... 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...