woensdag 10 november 2021

postcrossing#274

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
afgelopen week was de stroom aan post nog niet voorbij, dus we duiken er gelijk in met de post die ik deze week heb ontvangen.

dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 584 km gereisd in 7 dagen voor dat ik heb had.
deze afbeelding is gemaakt op het Rockefeller Center in New York City.
en als ik het goed zie is het gebouw in de verte het Empire State Building.
de maker van deze foto staat er niet op, wel de uitgever van de kaarten maar dat is een verzamelen naam voor een bedrijf die ook kalanders en zo uitgeeft.
maar verder is het zeker een hele mooi afbeelding en een geweldig shot van de fotograaf, wie het ook is geweest.

en de volgende kaart komt uit de USA en heeft een reistijd van 8 dagen over 6881 km voor dat de kaart bij op op de deurmat viel.
en ik was er even stil van toen ik de tekst las op deze kaart. de complimenten voor mijn werk als schrijver en mijn spullen in de webwinkel waren erg lovend. 
zo als ik al zei, ik was er even stil van.
de kaart krijgt van mij weer lovend compliment, prachtige foto's van het wildlife in kentucky. 
Nederland heeft ook zeker hele mooie natuur, maar ik zou toch echt graag eens wandelen door de natuur in Amerika, prachtige bossen, de bergen en de dieren daar, gewoon geweldig.
op een uitzondering dan: reptielen! nee, dank je en spinnen en zo loop ik ook niet warm voor.

een ander land wat naar mij idee ook hele mooie natuur heeft is Oostenrijk.
en deze kaart komt uit Oostenrijk, en heeft een afstand van 811 km gereisd in 9 dagen voor dat deze kaart op de mat viel.
de afzendster heeft de stad Linz er mooi beschreven en als ik het zo lees is de natuur een bezoekje zeker waard.
ook ben ik wel nieuwsgierig naar die cake waar ze het over heeft. 
het zou een oud recept zijn en de cake zou beroemd zijn over de hele wereld.
helaas is mij dat dan ontgaan, ik heb namelijk geen idee wat voor cake er wordt bedoeld.

bij sommige post vraag ik mijzelf wel eens af waarom een kaart die ik verstuur er al zo snel kan zijn maar omgekeerd vanuit dat land naar mij duurt het zoveel dagen langer?
dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een reistijd van 9 dagen over 152 km. 
begrijpen jullie wat ik bedoel? de afstand is niet zo heel ver en toch duurde het 9 dagen voor ik hem had.
ik heb zelf kaarten verstuurd die er met 3 dagen al waren.
veel kan ik verder niet over deze kaart vermelden.
de afzendster houdt van lezen, puzzelen en droomt van een reis naar Hawaii, ooit. 
blijven dromen, en wie weet komen op een dag je dromen uit. 
dit retro kaartje met reclame borden van verschillende frisdranken doet mij een beetje denken aan de zaak die mijn ouders vroeger hadden. daar hadden zo ook van die reclame borden op de gevel van de zaak.

en dan was er in alle drukte van ontvangen post ook nog een kaartje wat ik had verstuurd op zijn bestemming aangekomen.
in postcrossing 269 ging er een kaartje naar China en deze heeft na een reis van 34 dagen over 7914 km zijn bestemming bereikt. 

door met de post die ik er deze week op uit heb gestuurd.
en dat is deze kaart en die is onderweg naar Duitsland. 
de kaart gaat een reisje maken van 390 km, en dat is dus niet zo heel ver. 
de ontvangster van deze kaart is afgelopen juni 2021 mama geworden van haar eerste kindje en ze geniet echt van het nieuwe gezinsleven. 
als kind was ze al dol op ansichtkaarten en verzamelde deze. toen ze via de krant over postcrossing had gelezen was ze gelijk helemaal om en is begonnen aan postcrossing. 
ik zou zeggen: welkom bij de postcrossing familie en dat je vele mooie verrassingen per post mag ontvangen en versturen. 

en zo komen we weer aan het einde van dit blog.
we beginnen af te tellen naar de kerst: nog 6 weken!
maar ik vraag mijzelf af hoe die er dit jaar zal uit zien? vorige jaar hadden we te maken met maatregels door het coronavirus. 
het leek de goede kant op te gaan maar helaas lijkt er weer een toenamen te zijn met besmettingen en zijn een aantal regels terug ingesteld.
hoever zullen ze hier nog in gaan als het niet afneemt? word het weer een kerst waarbij niet iedereen bij elkaar kan gaan komen? 
we zullen het moeten afwachten, wees dus slim en hou je aan de regels, ook als je het er niet mee eens bent! 
wil ik jullie voor nu weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog .... 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...