woensdag 24 november 2021

postcrossing#276

hoi hoi en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
en deze week was rustig. er was deze week geen post die ik heb ontvangen. 
de teller staat intussen op 289 kaarten die ik heb ontvangen.
het aantal verstuurde kaarten zijn er 285, 2 kaarten zijn er nog onderweg en er komt vandaag een nieuwe kaart bij. dan kom je uit op 288 kaarten die ik er op uit heb gestuurd. 
en dat over 5 jaar aan postcrossing verdeeld.  is toch best wel veel post.
805,793 leden van postcrossing verdeeld over 205 landen maken het mogelijk dat er elke dag van die 805,793 leden mensen zijn die post ontvangen. 
wow! dat was wel erg diepzinnig en heel veel getallen. en dat op een maandagochtend😄
voor degene die het nog niet weten: dit blog word op woensdag geplaats, maar ik schrijf dit blog op maandag. op deze dag verstuur ik ook altijd het kaartje wat er die week op uit is gestuurd. 

zo als ik al zei er is geen post gekomen en er was ook nog geen post wat is aan gekomen. 
dus de kaart uit postcrossing 273, een kaart naar Rusland is nu 23 dagen onderweg. en de kaart van vorige week, postcrossing 275, naar de USA is nu 8 dagen onderweg. 
en daar gaan we nog een kaartje aan toevoegen. 

en dit is dat kaartje.
dit kaartje is onderweg naar de United Kingdom en zal een reisje gaan maken van 497 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
ik heb eigenlijk nog niet vaak een kaartje naar de United Kingdom gestuurd. ik meen dat dit de tweede keer is? 
de ontvanger is eind 2019 gestopt met werken en aan postcrossing begonnen, hij kijk ernaar  uit om allerlei soorten ansichtkaarten van over de hele wereld te ontvangen en natuurlijk om zelf ook leuke kaarten te versturen.
hij heeft een grote interesse in de postgeschiedenis, met name in brievenbussen. 
zo zouden ze in de UK 155.500 brievenbussen zijn, die dagelijks worden gebruikt. 
PostNL heeft ongeveer 10.000 brievenbussen in Nederland, dat zijn er dus een stuk minder als in de UK. 
hij had niet echt een voorkeur van kaarten dus ik heb gekozen voor een kaartje uit mijn eigen collectie. 
de kaart heeft de titel 'wonderland', ik denk dat het wel duidelijk mag zijn waar dat uit is afgeleid.
we gaan het afwachten wanneer dit kaartje zijn bestemming heeft bereikt en wat de reactie zal zijn. 

en zo belanden we weer aan het einde van deze postcrossing. 
na vandaag hebben we nog 4 weken aan postcrossing te gaan.
dan gaan we even met vakantie voor de kerst en een jaarwisseling. 
deze vakantie staat gepland van 24 december 2021 tot 6 januari 2022.
wat is het jaar weer om gevlogen en misschien was het nog steeds geen topjaar, het was iets beter dan 2020. 
we hebben nog steeds te maken met het Covid-19 of virussen die daar van zijn afgeleid. 
nee, ik ga er geen uitspraken verder over doen, ieder is vrij om zijn eigen gedachten er over te hebben.
elk land gaat er anders mee om en of Nederland nou zo goed bezig is? nee, persoonlijk vind ik dat van niet. 
maar laten we elkaar genoeg respecteren en niet elkaar aanvallen om de keuzes die we hebben gemaakt met dit Covid-19.
maar zoals ik al zei: ik ga er verder niet te veel meer op in. laten we gewoon hopen dat het echt beter gaat worden en dat betere tijden gaan komen. 

voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog .... 







 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...