dinsdag 16 november 2021

mymuesli: kerst mini's

ik maak er zeker geen geheim van dat ik sinds ik de muesli van mymuesli heb geprobeerd ik ook helemaal om ben wat betreft ontbijten.
ze hebben bij mymuesli een ruime keuze aan producten en zelf producten die geïnspireerd zijn op seizoenen zo kerst.
om goed in de stemming te komen zijn 3 van hun exclusieve kerst muesli's in mini formaat verkrijgbaar: Apple Macadamia Cinnamon Granola, Christmas Cookie Granola en veganistische Christmas Choc Muesli. 
in kokertje van 50 gram en twee van elk soort in deze doos.  

de beschrijving van deze muesli 's leken mij wel lekker maar of ze dat ook echt zijn?
daar kom je maar op een manier achter: bestellen en uitproberen! 
nou, dat heb ik gedaan, laten we dus maar snel door gaan met de review over deze kerst mini's van mymuesli. 

Christmas Cookie Granola
bij het openen komt de geur van speculaas je al te gemoed ... de geur versgebakken koekjes. 
deze Christmas Cookie Granola met peperkoekkruiden en knapperige minispeculaasjes vind je sneeuwpopjes, dennenboompjes, peperkoekmannetjes en sterren. grappig om in je kom met yoghurt te zien.
ook sterretjes van witte chocolade, amandelschaafsel en stukjes appel zitten in deze mix, met een basis van havervlokken gebakken in honing en haver- en garanola chrunchy.
de variant is ook verkrijgbaar in groot verpakking van 575 gram. 

en het is echt heerlijk deze mix.
de koekjes zijn gemaakt van een kruidenmix van kaneel, kruidnagel, anijs, gember en nootmuskaat.
de smaken horen gewoon bij kerst! je proeft het en je ruikt het ook als je dit busje open doet.
dit mini busje bevat 50 gram van deze heerlijk Christmas Cookie Granola zouden genoeg zijn voor 1 persoon maar ik eet er twee keer van. 
de smaak is zeker erg lekker, de geur alleen al bij het open doen van het busje is hemels. 
en toch ondanks de redelijk sterke geur van de kruiden valt dat wat de smaak met het eten er van best mee, het is precies goed genoeg. 
kortom: gewoon lekker en zeker het probeer waard. 


Apple Macadamia Cinnamon Granola
deze muesli is verrassend: met appelstukjes, zoete pruimen en knapperige macadamia noten, smaakt hij fruitig en knapperig tegelijk. en de salted caramel crispies? die maken van deze winterse muesli een hele bijzondere ervaring!
wist je dat de macadamia noot oorspronkelijk uit de regenwouden van Australië komt? de Aboriginals gebruikten de koningsnoot al als voedselbron. tegenwoordig wordt hij ook geteeld in landen als Hawaï, Nieuw-Zeeland en Californië. 
de mix heeft als basis granola chrunchy en fijne havervlokken, dit in combinatie met pruimen, appel, de appel-kaneel chrunchy, de macadamia noten en de salted caramel crispies.
ook deze is verkrijgbaar in een bus van 575 gram. 

in de mini busjes zit 50 gram van deze Apple Macadamia Cinnamon Granola en zouden genoeg zijn voor 1 persoon maar ik eet er, net als de vorige smaak twee keer van. 
en ik weet het niet wat ik er precies van moet zeggen. het smaakt goed maar of ik er nou blij van word? nee, ik vrees van niet.
de stukjes pruim blijven vrij hard, ook als ze een tijdje in je yoghurt zitten en de salted caramel crispies blijven ook harde bolletjes. 
ik had er zelfs wat moeite mee om ze door te bijten. de stukjes macadamia noten waren zeker een aangename verrassing in deze muesli. de combinatie van de noten en de appel en kaneel chrunchy is zeker een idee voor een eigen mix te maken.
zo voor een keertje vind ik persoonlijk deze smaak oké maar ik zou er geen hele grote bus van bestellen. smaken verschillen maar deze is voor mij het net niet. 

Christmas Choc Muesli
een echte vegan kerst-chocolade-muesli-wonder, dat willen we dan zeker wel even proeven!
een mix van Cacao quinoa crunchy met cashewnoten, pure chocolade chips en geroosterde hazelnoten, die ze zelfs hebben gekarameliseerd en vervolgens hebben bedekt met de fijnste pure chocolade. 
deze knapperige Christmas Choc Muesli is zeker heel wat chocolade fans tijdens kerst kunnen blij maken! 
en ook deze is verkrijgbaar in een bus van 575 gram. 

ook dit zijn is weer een busje van 50 gram. en ook hier heb ik twee keer van kunnen eten. 
de smaak was verrassend, niet zo zoet als wat ik had verwacht, en dan door door knapperige bite van de cashewnoten echt heel lekker.
wat de hazelnoten on chocolade betreft, die eet ik niet heel makkelijk met een kunstgebit, dus die heb ik er uitgehaald. 
hoewel ze het erg over doen komen dat het de mix is voor de fan van chocolade vind ik dat persoonlijk wel meevallen.
de combinatie van cacao quinoa crunchy, speltvlokken, cashewnoten, chocolade snippers, spelt flakes en geroosterde hazelnoten in pure chocolade is op zich een prima smaak. jammer dat de hazelnoten voor mij wat lastig is met doorbijten. maar ik raad het zeker aan om deze eens uit te proberen. 

wat bevat nou zo een box?
* 3 feestelijk lekkere muesli soorten in mini blikjes van 50 gram elk
fruitig, nootachtig, chocoladeachtig en vooral kerstachtig
* 2x 50g Apple Macadamia Cinnamon Granola 
* 2x 50g Christmas Cookie Granola
* 2x 50g Christmas Choc Muesli
* 100% biologisch en palmolievrij

je betaald 12,90 (+verzendkosten) voor de box. 

hou de site in de gaten want voor je het weet zijn ze uit verkocht! maar wie weet, word de voorraad snel weer aangevuld. 
en anders zoek je even de smaken van deze kerst mixen op en mix je er zelf eentje bij elkaar.

Cinnamon Snowman Muesli
dit waren dan de 3 die je kan vinden in de box met kerst mini kokkers met kerstmuesli.
maar er is er nog eentje ... Cinnamon Snowman Muesli.
een mix van haver chrunchy, speltvlokken, gerstvlokken, appel-kaneel crunchy, appel, witte speltbolletjes en de fijnste peperkoekkruiden. en sneeuwpopjes van kokosmelkchocolade en een snuifje kaneel maken deze mix helemaal af. 
deze is verkrijgbaar in een bus van 575 gram.

zelf ben ik er ook nog eentje aan het samenstellen, ik heb wel een idee van wat ik erin wil en een naam: Santa's kiss.
klinkt lekker stout, toch?
maar daar later meer over.


tot het volgende blog .... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...