dinsdag 2 november 2021

how's life? #5

The Pink Sugar Fairy
ik was al een tijdje op zoek naar iets wat ik als een vast item kon terug brengen in de webshop maar misschien ook wel hier op het weblog.
ik vind het erg leuk om met zepeto bewerkingen te maken voor kaarten of andere objecten. 
dit is zo een creatie van mij: The Pink Sugar Fairy.
The Pink Sugar Fairy is een nieuw personage met een eigen collectie in de webshop.
Sugar is grappig, eigenwijs en schattig.
de thema's op de kaarten variƫren elke maand, dus elke maand een nieuwe verrassing.
versier je notitieboekjes, agenda of wat dan ook met stickers van haar of verras iemand met een leuke kaart.
nieuwe kaarten en bijpassende stickers van dit personage verschijnen elke maand, elke maand minimaal 1 of 2 kaarten met bijpassende stickers.
het kan dus best gebeuren dat met postcrossing er kaarten verstuurd gaan worden van dit eigenwijze figuurtje.
neem ander een een kijkje in de webshop: scooziemouse.redbubble.com

ik speel ook nog een beetje de gedachten om ook van die korte kinderverhaaltjes te schrijven met Sugar.
het is nog maar een idee, maar het lijkt mij wel erg leuk om er iets mee te gaan doen. 

update bedrijfsongevalletje
het is inmiddels alweer een tijdje geleden maar ik had dus een flinke snijwond had opgelopen aan een slecht ingepakte multifunctioneel snijder.
het was een aardig bloedbad en het leverde mij toch een paar hechtingen op.
het is nu goed genezen, de wond is dicht, maar de duim blijft erg gevoelig.
de meest simpel dingen als een dop van een flesje draaien voel ik erg goed.
en of dat nog niet genoeg is geweest heb ik er ook nog een bacterie bij gehad.
ik kreeg last van koorts en pijnlijke, rode plekken, kleine open wondjes, ik dacht wondroos maar volgens de huisarts waren het kleine open wondjes die door een bacterie in mijn bloed worden veroorzaakt. de bacterie zoekt een uitweg vandaar de rode plekken.
mogelijk is het bacterie door de snijwond in mijn bloed terecht gekomen.
Ik heb hier een vloeibare antibiotica voor gehad om de plekjes mee in te smeren. 
de vlekken zijn afgenomen en ik heb geen last van koorts meer maar de ontsteking is nog niet weg en mijn lijf voelt nog steeds pijnlijk af en toe. 
we proberen er maar het beste van te maken. 

en verder ...
tja, ik lees het op meerder plaatsen, dat de jeugd voor nog al wat overlast zorgt.
hier is dat geen uitzondering.
we hebben hier al een aantal weken last van "terror jeugd" zo als wij ze hier in de buurt noemen.
en wat ze uitvreten is niet gebleven bij belletje trekken of op ramen tikken. nee, hier ging het iets heftiger aan toe.
zo werden er stenen tegen ramen en rolluiken gegooid, en soms ook andere dingen als stukken hout, metaal of wat ze kunnen vinden. ook gewoon met de vuisten op de ramen en deuren bonken gebeurd.
en het kan nog erger, auto's met yoghurt overgoten, muren en poorten bij mensen met stroop besmeurd, vuurwerk door brievenbussen stoppen en er worden tuinbeelden vernield of uit tuinen weg gejat. 
ik woon tegenover het verenigingsgebouw en heb ook al mee gemaakt dat ze daar de deur optrekken als bijvoorbeeld het kinderkoor aan het oefenen is en dan naar binnen gaan staan schreeuwen.
we weten wie ze zijn en er loopt ook duidelijk een ouder jongen bij die de boel opstookt tot dit soort gedrag. dat ze kleiner kinderen bedreigen is ook iets wat ik ze hebben horen doen, "als je ons verraad weet ik je te vinden!" 
hier in de buurt zij we het echt behoorlijk zat, en het is niet alleen hier in deze buurt maar het gebeurd over het hele dorp.
van de week zitten ze hier en volgende week trekken ze weer naar een andere deel van het dorp. 
je vraagt je wel af wat voor ouders deze kinderen hebben. weten ze dit inmiddels nog niet of kan het ze geen reet schelen?
de politie is op de hoogte en is nu telkens aan het rond rijden. ook is de gemeente op de hoogte gebracht van de overlast.
dit is zeker een verhaal wat nog een staartje gaat krijgen, dit gaat natuurlijk een keer zo fout en wie weet wat er dan gaat gebeuren.

nou, ik geloof dat we wel weer een beetje zijn bijgepraat.
we gaan richting de kerst, de verjaardag van mij dochter en de jaarwisseling.
hoe zal deze gaan verlopen? met het covid-19 wat weer lijkt op te bloeien wat besmetting betreft heb ik ze hier in Den Haag niet zo hoog staan.
en dan heb ik het nog niet over de verdeeldheid die er is tussen de gevaccineerde en de ongevaccineerde mensen.
laten we hopen dat eventuele maatregels gelijk worden gesteld voor iedereen.
we gaan het afwachten, deze week horen we hier meer over tijdens een persconferentie. 

tot het volgende blog ....  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...