woensdag 26 mei 2021

postcrossing#252

hoi hoi, en welkom bij een nieuwe postcrossing. 
en afgelopen week was een rare week. 
ik heb zo veel leuke reacties over mijn eerste boek wat nu uit is. maar helaas heb ik ook de keerzijde er van onder vonden met minder leuke reacties.
ik zie het als een vorm van afgunst met hoe de reacties waren. het waren reacties die meer op mij als persoon waren als op het boek. jammer dat mensen zo kunnen reageren.
via postcrossing heb ik inmiddels ook al een paar hele leuke reacties gehad. 
dankjewel en blijf zeker in jezelf geloven! ik had ook een droom en die is werkelijkheid geworden. dus als ik het kan dan kan jij het ook.

gaan we door met de post, want daar gaat het tenslotte om.
dan kwam er vorige week deze kaart binnen.
de kaart komt uit Wit-Rusland (Belarus) en heeft een reis van 1587 km gemaakt in 34 dagen.
de schrijfster schreef dat ze in haar school tijd notebooks vol heeft geschreven met verhalen maar dat ze er nu niet zo heel veel tijd meer voor heeft. toch zou ze het wel weer willen oppakken.
schrijven kan zeker heel leuk zijn. ik heb haar voorgesteld dat ze misschien kun je het weer oppakken door verhalen te schrijven die ze aan je zoon kunt voorlezen.
ik deed het vroeger toen mijn dochter nog klein was ook.
ik heb deze verhalen nog en misschien zal ik ze ga uitgeven als leesboek voor kleine kinderen.
maar het is nog maar een idee, we zijn het nog verder aan het uitwerken. 

de kaart van vorige week, postcrossing 251 naar Duitsland heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 179 km in 6 dagen. 
en de verrassing was heel groot dat de ontvangster in het Nederlands had geschreven.
ze heeft vele mooie herinneringen aan Zeeland, waar ze vakanties doorbracht met haar familie.
de extra vreugde naast het krijgen van post: de herinneringen aan een land waar je ben geweest. leuk om te lezen.

gaan we door met de post van deze week.
en deze kaart gaat naar de USA. 
de kaart zal een afstand gaan reizen van 8804 km. 
en er stond heel veel ideeën wat je zou kunnen sturen aan deze ontvanger/ster?? ik heb nog niet kunnen achter halen of het een hij of zij is. 
ik zag op het account staan dat hij of zij ook een website heeft, iets met het runnen van een maandelijks abonnement op een ansichtkaart voor mensen in de VS.
ik heb er niet echt op kunnen kijken omdat je moet inloggen en het is voor VS alleen. maar ik geloof dat je elke maand een aantal kaarten krijgt op gestuurd. wel leuk, handig voor als je aan postcrossing doet.
dan de kaart die ik heb gekozen, een van die dingen die tussen de beschrijvingen stond was postzegels, nou zijn dit meer de stempels dan de postzegels maar het heeft met elkaar te maken en ik dacht dat dit ook wel leuk en kleurrijk was om te versturen.
we gaan het dus gewoon afwachten. 


de laatste weken zijn mijn dochter en ik aan het kijken naar de mogelijkheden van een webwinkel.
zij wil graag meer gaan doen met haar eigen illustraties. 
deze zou ze bijvoorbeeld kunnen laten afdrukken voor postkaarten of stickers. 
postkaarten kan ik dan weer gebruiken voor postcrossing. 
zelf wil ik ook even kijken naar wat ik kan doen met bijvoorbeeld merchandise als pennen en stickers die verwijzen naar het weblog.
mijn dochter heeft in ieder geval een vernieuwde muis voor mij gemaakt van het oude muizenlogo. 
het is voor nu nog even goed lezen en een plannen opzetten van aanpak. 
maar misschien is het wel grappig om deze muis op postzegels te laten drukken? 
we gaan dus wel zien hoe het zal uit komen in de toekomst. 
wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...