woensdag 5 mei 2021

postcrossing#249

hallo en welkom bij een nieuwe 📮 postcrossing.
en we zit voller dan ik had verwacht.
laat ik beginnen met de de nieuwe postzegels die ik heb laten maken.
dit is de nieuwe reeks met postzegels die ik vanaf volgende week ga gebruiken.
voor deze week heb ik er nog één van met het Koningsdag thema. Koningsdag hebben we vorige week dinsdag gehad.
dit keer ben ik meer naar een Holland thema gegaan en heb gekozen voor deze blauwe groetjes uit Holland, met het schattige boertje en boerinnetje die er in een soort Delfs Blauwe stijl op staan.
Delfts blauw is een type Nederlands aardewerk met blauwe decoratie. 
er is heel veel te vinden wat gemaakt is van dat aardewerk.
dus de komende weken kan je een postzegel in deze stijl op de kaarten vinden.

gaan we door met de ontvangen post van de week.
en die was meer dan ik had verwacht.

en deze kaart kwam vorige week woensdag binnen.
de kaart komt uit Japan en heeft een afstand van 9346 km gereisd in 13 dagen.
op de kaart is de Fuji berg te zien en de prachtige kersenbloesems, een hele populaire bloem in Japan. 
in Japan noemen ze deze bloemen Sakura.
de Sakura is altijd een symbool geweest van de vergankelijke schoonheid in Japan.
ik zelf vind het ook prachtige bloemen.
de Fuji berg is met zijn 3776 meter de hoogste berg van Japan. 
het is een vulkaan op de grens tussen de prefecturen Shizuoka en Yamanashi op het eiland Honshu. hij ligt 112 kilometer ten zuidwesten van de Japanse hoofdstad Tokio. de foto is echt prachtig.

en een dag later kreeg ik deze kaart binnen.
de kaart komt uit Italië en heeft een reis van 745 km in 218 dagen achter de rug.
euh ... 218 dagen! ja, je leest het goed.
de kaart was verstuurd op 23 september 2020 volgens de gegevens van de afzender. 
de poststempel op de kaart is van 15 maart 2021, van het Italiaanse postbesdrijf. 
wat is er mis gegaan? kwijt in de post? of heeft dit te maken met het coronavirus? 
we gaan het waarschijnlijk nooit te weten komen, maar hij is als nog aangekomen.
en dat is dan denk ik toch het belangrijkste van allemaal.
verder stond er niet zo veel aan tekst op de kaart geschreven.
later kreeg ik van de zelfde afzender met het zelfde postcard ID nog een kaart maar deze kan ik niet registreren. 
hoe het mogelijk is weet ik niet, misschien gedacht dat deze kaart kwijt was in de mail en daarom nog een keer een kaartje verstuurd? 

en er kwam nog meer bij.
deze kaart komt uit Spanje en heeft een reistijd van 15 dagen over 1419 km achter de rug.
de tekst op de kaart is wat moeilijk te lezen omdat er weer eens een stempel van een postbedrijf over heen staat.
dit keer niet van ons Nederlandse postbedrijf maar die uit Spanje.
de afbeelding op de kaart is van Nationaal Park Ordesa y Monte Perdido.
een nationaal park in de Pyreneeën. ik beken eerlijk dat ik er nog nooit van had gehoord.
het gebied heeft meer dan 1500 soorten bloemen, 171 vogels, 32 verschillende zoogdieren en acht soorten reptielen. en het staat op de Werelderfgoedlijst van de Unesco sinds 1997. 
het park is sinds dat jaar tevens een Unesco-biosfeerreservaat. 
het lijkt mij een mooie gebied, of ik er ook werkelijk ooit naar toe zou gaan? ik weet het niet, die reptielen trekken mij niet zo aan.

gaan we door met nog meer post, maar dan die ik zelf deze week heb verstuurd.
en dit kaartje gaat naar de United Kingdom en zal een afstand van 253 km gaan afreizen voor het op zijn bestemming is.
op de kaart staan wat afbeeldingen van uit de provincie Noord Brabant.
de ontvanger van deze kaart verzameld al meer dan 50 jaar ansichtkaarten van kaarten.
en zijn teller staat boven de 14.000 ontvangen en verstuurde kaarten. 
postcrossing doet hij al ruim 10 jaar.
dat zijn heel wat kaarten die hij heeft verzameld en verstuurd. 
nou voordat ik dat aantal heb behaald kunnen we nog wel even vooruit. 
maar dit kaartje kan hij bij zijn verzameling gaan voegen. 

en zo hadden we afgelopen week toch nog aardig wat post ontvangen.
afgelopen week was een spannende week want mijn droom is uitgekomen: ik heb mijn aller eerste boek uitgegeven. 
morgen komt het blog online waar je er meer over kan lezen. het boek is wel Nederlands. 
het is wel spannend allemaal nou mijn boek is gepubliceerd. ik heb met alles wel een ding wat voor mij voorop blijft staan: ik ben wie ik ben en ik ga niks aan mijzelf veranderen.
dan rest mij alleen nog om jullie nog te bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 

















 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken #82

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...