woensdag 19 mei 2021

postcrossing#251

hallo, en welkom bij een nieuwe 📮postcrossing.

The Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal
het is alweer een hele tijd geleden, postcrossing 243 dat ik aandacht gaf voor deze aktie om postzegels te sturen die worden geveild voor geld.
ik heb toen zelf een paar van die postzegels die ik zelf laat maken opgestuurd voor hun veilig.
vorige week ontving ik een email om mij te bedanken voor deze donatie.
daarnaast naast ben ik inmiddels lid geworden van de facebook groep "The Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal"
dit heb ik wel gedaan onder mijn eigen naam en niet via het account van dit weblog. 
deze groep probeert zo veel mogelijk mensen te vinden die helpen om postzegels te verzamelen, gebruikte en nieuwe, alles is welkom. deze worden geveild en dit geld wordt gedoneerd voor onderzoeken naar botkanker.
nou zullen er mensen zijn die zeggen: waarom zou je als Nederlander inzetten voor iets uit Engeland? nou, de onderzoeken worden dan door Engelse gedaan maar uit eindelijk zal iedereen over de hele wereld kun profiteren van hun bevinding. zowerkt dat meestal met medische onderzoeken. 
en dat is voor mij reden genoeg om hier aan mee te willen werken. daarnaast is mijn eigen vader overleden aan kanker, geen botkanker maar een andere vorm van kanker. 
reden genoeg om mee te willen doen. 

maar we gaan door waar het om draait: post!
en zo als we wel vaker hebben, had ik vorige week na dat het blog online was een bericht in mijn mailbox dat de kaart naar Canada uit postcrossing 248 zijn bestemming had bereikt in 17 dagen na een reis over 6019 km.

en dan het kaartje voor deze week.
dit kaartje gaat naar ... Duitsland. we houden deze week iets dichterbij huis.
de kaart zal een reisje gaan maken van 179 km. 
de ontvangster van deze kaart werk als ergotherapeut in een revalidatiekliniek en heeft het afgelopen jaar veel te maken gehad met coronapatiënten en heb geleerd serieus we het virus moeten nemen.
ze heeft de gevolgen van heel dichtbij mee gemaakt door haar werk.
diepe respect voor haar als zorgdrager in deze zware tijden. 
laten we zeker onze zorgerdrager een warm hart toe dragen. vele hebben echt zo veel gegeven voor onze zorg en al zijn alle maatregels en de lockdown's lang geweest, het doel was wel veiligheid en proberen het virus te bestrijden.

en met deze kaart die onderweg is naar zijn bestemming zijn we ook aan het einde van deze postcrossing.
het ziet er naar uit de we weer in een redelijk rustige tijd zitten wat de post betreft.
dat is ook niet zo heel gek. een aantal weken terug hadden we 2 weken best veel aan post ontvangen.
de totaal teller over de 5 jaar tot nu toe staat op 260 verstuurde kaarten van mij en 261 kaarten ontvangen van andere. 
natuurlijk zijn er ook kaart die wel verstuurd zijn maar nooit zijn aangekomen en op expired staan.
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...