donderdag 20 mei 2021

kattenstreken#48

met vier katten in huis was het niet saai ... maar helaas hebben we van Rambo afscheid moeten nemen.
maar nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

I like ... de printer
vraag mijn niet hoe het komt maar het blijft een ding in huis die de volle aandacht heeft als ik de stekker nog maar oppak om in het stopcontact te steken: de printer.
de laatste maanden ben ik druk bezig geweest met de voorbereiding van mijn boek wat inmiddels is gepubliceerd.
daarvoor was ik met van alles bezig en had ook de nodige dingen die uit geprint moesten worden. de printer had hier overuren gemaakt zal ik maar zeggen.
Nala kan er heel erg gefascineerd naar kijken hoe het papier er in wordt getrokken en stukje voor stukje er weer uit komt en dat ieder keer opnieuw. 
soms probeerde hij het ook te vangen als het papier de printer wordt ingetrokken. 
daar was ik minder blij mee, dat kosten mij dus een vel papier die kapot was door de kattennagels. 
ik moet eerlijk bekennen dat van alle katten die ik ooit heb gehad Nala de eerst is die zo gefascineerd is door de printer. 
het levert wel leuke momenten op om valt te leggen op de foto.

ik zie jouw
waar Frodo last van heeft is nog on duidelijk maar hij is vaak dichtbij mij of houdt mij in ieder geval in de gaten.
hij kan echt een hele ochtend op de hoek, oké het is een ovale tafel maar je snapt wel wat ik bedoel. hij zit dar dus en zit telkens naar mij te kijken.
soms komt hij wat dichterbij om alles iets meer van dichterbij te bekijken, geeft een kopje en gaat weer terug naar de hoek.
in de avond als ik op de bank zit en tv kijk ligt hij op de rand van de bank en legt een poot op mijn schouder.
of ik voel op eens een koude kattenneus tegen mijn wang. je schrikt je dood als dat onverwachts gebeurd en als je dan ook nog iets spannends op tv kijkt is dat niet goed voor je hart. raar beest. 
ook is hij de laatste weken begonnen met naast mij op bed te liggen. 
netje tegen het kussen van de lege helf van mijn bed ligt hij. ik heb dan wel geen menselijk vent in mijn bed maar wel een mannelijke kat.
Raya vind het niks en probeert hem dan weg te krijgen maar Frodo mept de laatste tijd gewoon terug.
Raya komt nog wel boven op mij liggen en werpt hem een blik toe die genoeg zegt over het feit dat ze het er niet mee eens is dat hij daar ligt. 
wat mij wel opvalt is dat hij Raya en Nala mept als ze in de buurt van hem komen, vaak volgt na zo een moment dat hij bij mij komt zitten. 
ik denk dat hij aandacht zoekt. toen Rambo er nog was richt hij die aandacht vaak op Rambo, ook al eindigde dit vaak in een vechtpartij. 
ik kan niet verklaren waarom hij nu zo doet maar het is wel schattig hoe hij af en toen bij je kruipt om te knuffelen. 

jut en jul
twee die in de huis samen echt wel de boventoon zetten met hun gedrag zijn Nala en Raya.
soms lijken ze wel een getrouwd stel.
Nala kan heel erg claimen als het op Raya aan komt, maar Raya heeft weer een heel eigen wil en is ook zeker niet bang om terug te vechten als iets haar niet aan staat.
het ene moment liggen ze over de vloer te rollen en is het vechten en soms nog geen 5 minuten later heeft Nala een poot rond Raya en is haar aan het wassen.
iets wat Raya zeker toe laat. liever lui dan moe, 'waarom zou ik het zelf doen als hij het voor mij doet' is zeker van toepassing op haar.
de enige plek waar ze hem zeker niet toestaat is bij mij op bed. 
Frodo heeft dan die slag, tot haar ongenoegen, gewonnen maar dat is ook de grens. 
Nala krijgt het zeker voor zijn oren als hij ook een poging onder neemt.

hoewel het op zich wel mee valt met het kattenkwaad en de naam 'kattenstreken' niet meer helemaal tot zijn recht lijkt te komen, heb ik gelukkig toch nog leuke momenten om vast te leggen met dit trio. 
en nu het buiten weer mooi weer word is het in de tuin weer een drukte aan vogels die af en aan vliegen, leuk voor hun want die vind dit zeker er aangenaam om te bekijken.
zeker als zo een brutale mus op de vensterbank buiten gaat zitten en je er niet bij kan door die ruit die er tussen zit. 
je gaat bijna denken dat ze het doen om die katten hier te pesten. 
nou dit was het dan voor deze keer, high poot van de kattenclan hier en graag tot het volgende blog ... 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...