woensdag 31 maart 2021

postcrossing#244

hallo, en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing!
en we zitten alweer in April, nog een paar dagen en dan het het hier in Nederland Paasweekend. 
vorig jaar hadden we de lockdown met Pasen en dit jaar is daar niet veel verandering in.
geen lockdown maar de horeca is nog gesloten, dus uit eten of een biertje op het terras zit er niet in. 
de grote paasshows bij winkels is er ook niet door dat je moet winkelen op afspraak en je maar 10 minuten hebt.
een hele andere Pasen dus, voor het tweede jaar. maar we maken er het besten van ... gewoon thuis en dat kan ook heel gezellig zijn.
aansluiten op het Paasweekend hou ik een korte vakantie van het weblog. 
postcrossing loopt deze week wel gewoon door maar verder ligt alles even stil. 
wel heb ik nog nieuwe postzegels besteld. 
vorige week had ik er gebruikt om te doneren voor de the Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal, maar die envelope moest ook op de post en daar had ik ook even een postzegels voor nodig. en ja, dan gaat het even hard met je postzegels.
maar dat gaf mij wel de gelegenheid om even een heel leuk thema voor de maand april te verwerken: Koningsdag 2021.
deze week zit er nog een van de vorige serie op de kaart geplakt maar van af volgende week gaan we dus over op deze reeks.
Koningsdag wordt dit jaar gevierd in gepaste vorm. net als met de Pasen geld ook met deze dag nog regels door het corona.
maar waarschijnlijk blijf ik gewoon thuis en volg alle dingen die er op tv worden uitgezonden.

veel hebben we deze week niet om te delen.
er was geen post van postcrossing en er is geen post van mij bij de andere aangekomen.
er zijn 2 kaarten onderweg, een naar Rusland en een naar de USA.
dus gaan we maar gelijk door met de kaart die deze week op de post is gegaan.

en dat is deze kaart geworden.
de kaart is onderweg naar Nieuw Zeeland en zal een afstand van 18.830 km.
ja je leest het goed, het is een behoorlijk grote afstand.
het is de eerste kaart die ik stuur naar Nieuw Zeeland. 
de ontvangster had geschreven dat ze een poging onderneemt om wildlife kaarten te verzamelen, dus daar passen deze giraffen dacht ik dan wel bij. 
dus ik hoop dat ze deze kaart net zo leuk gaat vinden als dat ik hem vind.
geef nou eerlijk toe: dit is toch schattig? 
we gaan het afwachten hoe ze het gaat vinden en hoe lang de reis gaat duren voor deze kaart. 

hoewel er dus volgende week gewoon postcrossing is, ligt de rest van het weblog even stil voor een korte vakantie.
eigenlijk ook niet helemaal waar, want ik ken mijzelf. je komt wat tegen en gaat het toch verwerken in iets voor het weblog. 
volgende week is wel een beetje een bijzonder postcrossing, het is dan 5 jaar postcrossing.
de eerste postcrossing was op 6 april 2016 en volgende week is dat 5 jaar geleden en 245 kaarten verder die ik dan het verstuurd met postcrossing.
maar daar gaan we volgende week nog wel even op verder. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...