woensdag 10 maart 2021

postcrossing#241

het is woendag, het midden van de week en die is al bijna 5 jaar lang voor 📬postcrossing.
en deze week hebben we echt, maar dan ook echt een hele rustige week gehad.
maar ik denk dat jullie na vorige week dat wel kunnen begrijpen.

dan heb ik een hele tijd geleden al eens verteld dat wij een postcrossing-hond hebben.
oftewel, onze hond is helemaal blij als hij een kaartje op de kast ziet staan.
dan weet hij dat er een wandeling naar de brievenbus gaat komen. de weg naar de brievenbus is hier aan het einde van de straat, niet zo heel ver weg.
ik ben zelf een beetje schuldig aan dit gebruik omdat ik hem meenam als ik het kaartje ging posten. 
inmiddels is het vaste prik, en niet alleen voor postcrossing. als we een kaartje hebben voor een verjaardag of gewoon zomaar voor de lol dan staat hij ook al klaar om naar de brievenbus te gaan.
ach, na een lui weekend thuis is zo een extra wandeling om de maandag misschien wel even goed, voor ons allebei trouwens.

gaan we door met de post, ik begin met de melding dat de kaart van vorige week die naar Duitsland ging zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 404 km in 4 dagen.
en ook de kaart uit postcrossing 238, naar de USA heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 8288 km in 20 dagen.
en daarmee komt de teller weer op nul wat kaart die nog onderweg zijn. alles heeft zijn bestemming bereikt.
dus ... we gaan er maar snel een schrijven om op de post te gooien en iemand blij te gaan maken.

het kaartje voor deze week is deze en die gaat naar Rusland en zal een afstand van 8364 km gaan afreizen voor het zijn bestemming zal bereiken.
deze kaart is wat zijn vorm betreft al heel apart: een Amsterdam's grachtenpand.
maar aan kaarten met mensen in traditionele klederdracht kon ik de ontvangster van deze kaart niet helpen dus ... ik doe een gokje met dit traditionele huis.
eigenlijk ook wel apart als je gaat kijken dat ik zelf in Zeeland woon maar een kaart verstuur van een Amsterdam's huis.
de voordelen van online kaarten bestellen die vanuit hele Nederland verschillende kaarten en stijlen verkopen.
zo heb je vanuit hier gewoon de mogelijkheid om kaarten te versturen die beelden van ... nou, Amsterdam laten zien, terwijl je daar helemaal niet bent geweest. 
Ja, ik ben er ooit wel eens geweest, niet mijn plek dat kan ik je wel zeggen.
we gaan het dus afwachten wanneer deze kaart gaat aankomen en wat ze er van gaat vinden.

tja, ik zei het al, het is geen erg lange postcrossing deze keer.
ik heb nog nieuwe postzegels voor postcrossing in de maak, maar daar komt volgende week wel meer over.
voor nu zeg ik dan maar: bedank voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...