woensdag 3 maart 2021

postcrossing#240

hoi hoi en welkom bij 📬postcrossing van deze week.
het valt misschien gelijk wel op dat het weblog een kleine verbouwing heeft gehad. 
we hebben de indeling iets veranderd en stijl iets veranderd, momenteel is het misschien erg roze maar dat kan ik nog proberen aan te passen naar een lichtere tint roze.
de achtergrond print is weg en er is nu een weblog banner boven aan de pagina.
het is allemaal nog nieuw, dus er kan nog wel eens iets aangepast moeten worden.
wat de post betreft had ik een rustig week verwacht maar dat ging net even anders.
we gaan dus maar gelijk van start met de ontvangen post van deze week.

dit kaart komt uit Finland en heeft een reistijd van 14 dagen over 1665 km.
veel informatie stond er niet op de kaart maar wel deze qoute:
"if I am not good to myself, how can I exepect anyone else to be good to me."
hmm ... dat is wel een gedachten waar we vele kanten mee op kunnen.
het eerste wat bij mij op komt is dat je jezelf niet minder moet maken. wees trots op jezelf en wat andere daar van vinden maakt niet uit.
en wat jij niet goed vind voor jezelf, valt misschien wel reuze mee.
ik zou er nog zo veel meer aan kunnen toevoegen maar dan schrijf ik gelijk dit heel blog vol.
de kaart is zeker erg leuk, met dit vrolijke rendier.

en dan gaan we over naar deze koe, nee, een os.
deze komt uit Taiwan en heeft een reis van 13 dagen gemaakt over 9544 km.
in de cultuur van Taiwan is het nieuwjaar pas later als hier. 
hier is dat in januari maar voor hun pas in februari.
ook staat bij hun een dier centraal per jaar en dit jaar is dat de os. 
vandaar de kaart met de os.
ik geloof dat het ook zo werkt in de andere delen van Azië, maar daar kan ik mij ook in vergissen(?!)
maar toepasselijk is het zeker dit kaart van de os. 

deze kaart komt ook uit Taiwan en heeft een reis van 9575 km achter de rug in 12 dagen.
ook hier de beschrijving van het Chinese nieuwe jaar wat ze hebben geviert.
maar wat ik nog het meest opvallende vond aan deze kaart dat de tekst naast de Chinese tekens, er ook in het Engels op staat gedrukt. 
eindelijk een vertaling die ik kan begrijpen. (thank you)
de tekst die er staat is: and we know that all things work together for good to them that love God. to them who are the called according to his purpose.
ik zeg het eerlijk, geen idee wat het betekend? 
maar ik doe ook weinig met geloof. ik ga niet echt naar de kerk enzo. ik lees soms wel uit de bijbel maar daar houdt mijn kennis eigenlijk wel op.
maar als ik de Nederlandse vertaling er van neem dan denk ik dat het er op neer komt dat als we elkaar accepteren voor wie we zijn, we samen heel veel kunnen bereiken. (denk ik?) 

en dan rolde deze ook nog op de deurmat.
dit kaartje komt uit Litouwen en heeft een reis van 1442 km in 15 dagen gemaakt.
de afzendster is net als ik een boeken fan.
elk boek bevat zijn eigen magie en daar sluit ik mij zeker bij aan.
ze heeft een eigen Instagram account waar ze de liefde voor boeken deelt met andere.
ik heb er even een kijkje genomen en het ziet er goed uit, heele veel boeken die ze laat zien.
de taal is voor mij even moeilijk te volgen maar de foto's zijn super goed gemaakt.
ik kan helaas de link van het Instgram account niet delen zo dat jullie kunnen gaan kijken.
dit in verband met privacy wet die we hier in Nederland hebben, als het een bedrijfs account was geweest had het anders geweest, dan had ik het kunnen delen.


dan hebben we nog wat kaart die hun bestemming nog niet hebben bereikt.
uit postcrossing 238, een kaart naar de USA, deze is nu 16 dagen onderweg.
tenslotte de kaart uit postcrossing 239, die van vorige week naar Duitsland, deze heeft na 6 dagen zijn bestemming bereikt na een reis van 499 km.
de kaart met de kat vonden ze erg leuk en gaaf ze een echt lente gevoel.
ik denk dat we daar allemaal op wachten, de lente, beter en warmer weer.
dan kreeg ik gisterenavond nog het bericht binnen dat de kaart uit postcrossing 235, naar Rusland zijn bestemming ook heeft bereikt na een reis van 2854 km in 37 dagen.
het enthousiasme straalde van dit berich af hoe blij ze was met de kaart en ook zeker de afbeelding van de paarden, haar lieverlingsdieren.

en dan het kaartje van deze week.
dit kaartje gaat naar Duitsland en zal een reis gaan maken van 404 km.
de ontvangster van deze kaart heeft kaarten schrijven en versturen als hobby. dan zit je bij postcrossing wel op de goed weg, lijkt mij zo.
ook borduren en schilderen zijn hobby's van haar.
op haar lijstje stond bloem als idee voor op de een kaart. dat in combinatie met haar hobby schilderen denk ik wel goed te zitten met dit kaartje(?) 
verder stond er niet zo voor info op haar pagina. we gaan het dus afwachten wat ze van deze kaart gaat vinden.

en zo zijn we aan het einde voor postcrossing van deze week gekomen.
een iets voller blog als dat ik had verwacht, maar zeker erg leuk als je het niet verwacht en je krijgt toch nog zo veel post.
rest mij alleen nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...