donderdag 25 maart 2021

foot peeling masker uitproberen!?

je kent ze vast wel van youtube ... van die filmpjes van mensen die een foot peeling masker proberen.
van die mensen die een tijdje met van die plastic voetje en vloeistof zitten met sokken er over heen. 
na een tijdje spoelen ze het af en dan is het wachten. 
meestal is het met een dag of 5 á 6 dat je wel gaat zien dat de dode huid los begint te komen.
nou dat wilde ik zelf ook wel eens uitproberen! 
ik heb eerst op Ali Express gekeken maar die durfde ik toch niet aan. 
mijn dochter koopt wel eens bij de boozyshop en liet mij deze zien die ze verkopen.
het is van Holika Holika, een Koreaans merk heb ik kunnen uit puzzelen op de doos.
je betaald 9.95 euro voor deze set en de inhoud is voor eenmalig gebruik.
ik had hem al een tijdje staan dus het werd tijd om het maar eens uit te gaan proberen. 
ik ben er ook wel een beetje huiverig voor, wat als het niet werkt of finaal de mist in gaat?
nou, dan weten jullie gelijk dat je deze niet moet nemen.
de inhoud: een paar van die plastic schoen en het spul wat je er in giet.
heel modieus zijn ze niet en ik zeg eerlijk deze past mij precies wat de maat betreft.
binnen in zit weer een soort sok waar je voet in gaat en waar je dat spul uit die zakjes bij giet.
ik heb maat 40 en voor mij zat het precies goed, het is een one side dus echt keuze heb je niet. 
op de zakje staat nog rechts en links, die logica had ik zelf ook maar ze helpen ons er nog even aan herrinneren, of zou er verschil in de vloeistof zitten voor je voet behandeling? waarschijnlijk niet. 
je giet dat spul er dus bij en dat is koud! je verwacht het niet als het al een tijdje zo in huis staat maar als of je met je voeten in een ijsbad stapt. dat koude gevoel trek naar een paar tellen ook wel weer gelijk weg.
hoe je dat nou goed over je voeten verdeeld is denk ik een grote vraag.
ik ben maar gaan masseren rond mijn voet in de hoop het zo goed verdeeld te krijgen.
ik deed dit een keer voorzicht toen de schoen nog open was en na dat ik hem heb dicht geknoopt, pas wel op dat je dat niet te strak rond je enkel doet.
daarna deed ik een sok er over heen heb het nog een keer in in gemasseerd. 
en dit zo bij beiden voeten.
dan word het wachten, je moet 1,5 uur wachten om het spul goed in te laten trekken.
het is niet de bedoeling dat je er mee gaat rond lopen, en dat gaat ook niet zo heel makkelijk kan ik je zeggen.
even naar de wc is geen probleem maar je loopt als een ... hoe kan je het eens netjes zeggen? nou, het loopt gewoon niet makkelijk! als je loopt. 
ik ben verder gewoon op de bank gaan zitten en ben maar twee afleveringen van Supernatural gaan kijken op Prime Video.

dan het moment dat je het eraf kan gaan halen.
dat is niet zo heel ingewikkeld, je knipt de schoenen los en trekt ze uit.
doe het wel in de douche want er kan nog spul druipen van je voeten.
daarna is het gewoon een kwestie van je voeten goed afspoelen en daarna goed afdrogen.
en dat is het hele begin proces van je voet peeling masker.
ik zelf heb geen elegante voeten. last van kalknagels en door mijn sokken heb ik in deze winterperiode erg last van geïrriteerde huid op mijn voeten.
in het verleden heb ik hier al meerdere keren wondroos door opgelopen.
dus wie weet is zo een masker wel een keer een opkikker voor mijn voeten.
we gaan het afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren. het zou 4 tot 7 dagen duren voor je ook echt dood huid kan gaan af halen. 

en we wachten .... 
het is inderdaad wachten tot de eerste losse velletjes beginnen te komen.
mijn voeten voelen aan als ingevet schoenleer.
ik wil het niet onprettig noemen maar eerder raar. 
na 3 dagen merk ik eigenlijk nog heel weinig maar de 5de dag heb ik op mijn linkervoet wat velletjes die heel makkelijk los komen.
dat gevoel als je ze los haald is zo apart.
het vreemde is dat mijn rechtervoet helemaal nog niks van velletjes, barstje of andere aanwijzing dat de dode huid los komt.
van de linkervoet kan ik wel wat af halen maar het is nog niet heel veel en allemaal van die kleine stukjes.
echt van die hele grote lange lappen zoals je wel eens op de youtube filmpjes ziet zijn het niet. 
ik laat het voor nu nog even zitten en wacht nog even af tot dag 7.

dag 7
het is niet echt wat ik er van verwacht had.
de filmpjes op youtube lijken heel wat maar in werkelijkheid valt het tegen.
maar dat kan denk ik ook aan het merk liggen wat ik nu heb gebruikt.
mijn voeten zitten vol met van die schilfers van dode huid meer is het ook niet.
en nadat ik mijn voeten had gewassen kwamen de losse huid nog beter los.
als je met je hand over je voeten gaat wrijven komen ze van zelf af. doe het dus wel even met een doek er onder of zo, die kan je uitkloppen. 
verder is het dan maar weer wachten of er na een paar dagen nog meer veranderingen gaan komen.
maar ik denk dat dit het wel is en dat er meer niet meer gaat veranderen of nog vel er vanaf gaat komen.


eindresultaat
bijna 3 weken geleden deed ik het foot peel mask. 
ik had er misschien iets meer van verwacht als wat ik nu heb gekregen. 
het heeft zeker wel genoeg dode huidcellen verwijderd maar niet zo als je ziet op filmpjes dat ze van die lapjes vel er af trekken. 
mijn voeten voel wel super zacht aan nu, dat moet ik wel eerlijk toegeven.
en ik wil ook niet zeggen dat het produkt slecht is.
ik denk zelf door dat ik al met voetproblemen zit het daarom niet zo goed heeft gepakt.
ik heb namelijk last van irritatie plekken op mijn voeten door het zweten wat ik doe met sokken aan. 
een probleem waar ik elke winter last van heb. 
ik gebruik normaal dan ook na het douche een voetencrème hiervoor en hoe wel ik deze een tijdje niet heb gebruik omdat ik dit masker wilde gaan uit proberen denk ik toch dat stoffen van de crème een negeatief effect gehad kan hebben op het masker.
het is gissen maar dat is mijn gedachten.
dat er een boel dode huidcellen vanaf zijn gekomen dat is zeker een feit en dat was toch het doel van zo een masker?

kortom: een voetenmasker is zeker wel een aanrader, al is het alleen al om je voetjes super zacht te krijgen. 
mooie elegante voeten zitten er voor mij niet in met mijn voetprobleem maar zo een masker kan zeker wel even lekker aan je voeten zijn.
ik ben op zich niet ontevreden. het was geen totale mislukking, en mijn voeten zijn er toch wel iets van opgeknapt. 
en tja, wat gebruiken ze voor spul in die filmpjes? wat heb je er voor over? 
het is geheel aan jezelf wat je wil doen en wat je er aan uit wil geven.

merk: Holika Holika Baby Silky Foot One Shot Peeling
prijs: €9,95

tot het volgende blog .... 











 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...