donderdag 11 maart 2021

nieuw: how's life? #1

how's life?
nou, nieuw is misschien een beetje overdreven.
meestal deed ik de wat persoonlijke blogs onder de naam 'stand van zaken', maar deze hebben we dus even veranderd naar 'how's life?
verder veranderd er aan de inhoud niet zo heel veel, het kan algemeen zijn of iets meer persoonlijk maar wel met het zelfde idee.
en dat is hoe gaat het er nou mee? 
nou, we zitten inmiddels ruim een jaar met het coronavirus en het lijkt nog niet afgelopen te zijn.
sterker nog: de grote vraag is of we er ooit nog vanaf gaan komen.
het land is erg verdeeld over alle regels die er zijn.
zo hebben we hier in Nederland nog steeds een avondklok, van 21.00 tm 04.30 mogen we zonder geldige reden niet buiten zijn.
langzaam gaan ze weer proberen om de winkels te open. dit gebeurd nu op afspraak dat je een bepaalde tijd gericht kan kopen en weer weg of bestel vooraf en je kan het ophalen op de afgesproken tijd.
de vaccinaties lopen nog wat achter, ik zelf heb nog niks gehoord of gezien maar heb wel aan de overkant in het buurtgebouw gezien dat mensen op afspraak komen voor hun prik.
of ik hem ga nemen? ik heb nog wel wat vragen zo als wat zit erin? ik heb een penicilline allergie, een lage dosis is nog te doen maar een te hoge dosis heeft wel zijn risico's die ik niet wil nemen.
ik heb wel wat vraagtekens bij sommige dingen die momenteel gebeuren in Nederland.
zoals het vaccineren, het is geen verplichting maar ze praten wel over een paspoort waarmee je kan aantonen of je je prikje heb gehad, als dat zo is dan mag je bijvoorbeeld naar een concert of de bioscoop. 
ik zie het misschien te zwart/wit maar klinkt als mensen met de vaccinatie mogen meer als mensen die weigeren.
ik heb dan ook nog mijn twijfels, ik hoor nog te veel nare verhalen over bijwerkingen en gevolgen en met mijn gezondheid neem ik die risico's niet. en ik ben daar niet de enige in heb ik wel gelezen en gehoord.
verder zitten we nog altijd thuis wat het werk in de kringloopwinkel betreft. die is namelijk nog steeds dicht en het werk wat gedaan kan worden is voor een beperkte groep.
er zijn genoeg mensen die van uit de woonplaats waar de winkel is er naar toe kunnen gaan, dan hoeft een andere er niet voor te gaan rijden en ik heb nog het punt van het mondkapje,
ik kan echt geen hele ochtend werken met dat ding op. dus ik heb om medische reden vrijaf, om te werken. toch hoop ik wel weer eens wat te kunnen gaan doen. 
thuis zitten heeft zijn voordelen maar het begint nu ook wel zijn tol te eisen.
maar ik denk dat heel veel nooit meer het zelfde zal worden.
het heeft gewoon de boel zo veranderd dat we zullen moeten accepteren dat het een onderdeel van het leven is geworden.
ik zie nog gebeuren dat we met een paar maanden wel weer meer kunnen gaan doen maar dat we van die mondkapjes nooit meer afkomen. 
we zullen het gewoon moeten afwachten, meer keus hebben we niet. hard schreeuwen dat het genoeg is helpt toch ook niet.

Supernatural virtual fan experience 
afgelopen weekend hadden mijn dochter en ik toch wel een hele mooie ervaring.
het begon al op zaterdag ochtend toen mijn dochter huilend van vreugde vertelde hoe iemand die ze totaal niet kent tickets had gekocht om aan dit online event mee te kunnen doen.
vaak zijn dit soort dingen voor ons niet te doen omdat ze nooit betaal optie's gebruiken die wij hebben of kennen in Nederland.
maar nu hadden we dankzij de goedheid van een andere kaarten om mee te kunnen kijken en praten (chatten).
het begon op zaterdagavond met Mark Sheppard (Crowley) en Mischa Collins (Castiel).
Mark was als eerst en mijn dochter werd er uitgepikt wat haar vraag betreft: heb je iets geleerd van je karakter Crowey?
hij vond het een goeie vraag maar moest er even over na denken, en zo als we verwachten, het antwoord kwam nooit.
maar dat geeft niet, het was zeker erg leuk deel te zijn van het gesprek.
Misha had wat vertraging en had ook problemen met zijn geluid. hij zat te praten maar niemand kon hem horen, gelukkig kreeg hij dat zelf ook al heel snel door.
hij neemt zeker zijn tijd om dingen te beantwoorden en praat honderd uit over heel veel andere dingen.
de top was op zondagavond, dat zou een late worden voor ons. die begon voor hun rond 3 uur maar voor ons is het hier dan al 10 uur.
de live chat met Jared Padalecki (Sam) en Jensen Ackles (Dean). 
die gasten zijn echt zo maf als het maar kan.
heerlijk om met dit gesprek mee te kijken en te luisteren.
tijdens het gesprek word wel duidelijk dat die twee echt hele goeie maatjes zijn.
heerlijk hoe ze de leuke, maffe en misschien soms ook gênante momenten van elkaar vertellen.
beiden kijken met veel plezier terug op hun tijd als de Winchester broers in Supernatural.
en door de omstandigheden van het coronavirus zijn live conventies helaas niet mogelijk, dit was een leuke oplossing maar ze missen het contact met de fans hier door wel.
voor ons was het weer een mooie manier om hun zo mee te maken.
even naar de USA afreisen voor een conventie is nou niet iets wat voor ons even te doen is.
zo als ik al eerder zei: het was een hele leuke ervaring om deze acteurs zo dichtbij te kunnen zien en min of meer met ze te spreken.
wij zijn de gulle gever van de tickets erg dankbaar. Thankyou!

weblog en schrijven
de lay-out en de indeling van het weblog heeft een update gehad. dat kon geloof ik geen kwaad (?).
de afgelopen 10 jaar gebruikte ik vrij wel altijd de zelfde indeling en lay-out , dus het was tijd voor wat nieuws.
we hebben geen achterond print meer maar een kleurtje, die weer aansluit op het thema van de banner boven aan het blog.
deze banner veranderd dus om ze zoveel tijd.
het is nu misschien wel erg roze maar het blijft dus niet. 
tegen de zomer veranderen we dit weer naar een thema wat bij de zomer past.
momenteel ben ik wel tevreden met hoe het gaat wat het weblog betreft.
nu ik de druk voor mijzelf wat heb afgenomen wat het plaatsen van blogs betreft voel ik mij ook weer iets minder gestressed.
ik heb hier door meer tijd voor andere dingen waar ik eigenlijk niet meer aan toe leek te komen of gewoon geen zin meer in had om ook nog eens te doen.
wat het schrijven betreft ben ik weer even in de fase: ik schrijf, verwijder weer en haal en toch weer terug en gooi de hele boel om naar een heel andere verhaal.
was ik eerst begonen aan een verhaal met weerwolven en zo, heb ik dat hele idee omgegooid naar nog meer van die onnatuurlijke wezens en dat weer in een hele andere verpakking als eerst geplaatst.
het idee is er wel maar mijn start van het  verhaal heeft nu inmiddels a 3 verschillende versie's, maar een mix gaan maken van deze 3 denk ik.

dan zijn er nog de verhalen van Cottonshall die ik een paar jaar geleden heb geschreven.
deze zijn op één verhaal na allemmaal herschreven en verbeterd.
een paar verhalen zijn in het Engels vertaald maar ik weet niet of ik er verder nog wat mee ga doen.
wat de Nederlandse uitvoering betreft, deze komen misschien uit in boekvorm.
het hoe en wat is nog even kijken, we zijn nog bezig met het doornemen van alle regels en voorwaarden. ik ga niet zo maar iets uitgeven.
ik hou jullie op de hoogte van het hoe en wat met deze plannen.
of er nog vervolg verhalen gaan komen? ik durf geen vol mondig nee te zeggen, maar ik zeg ook geen ja. het hangt er maar vanaf wat er in mij op komt wat genoeg is om er weer een nieuw verhaal aan te plakken.

tiktok
dat ik daar ooit nog aan zou beginnen ... maar het is een feit.
scooziemouse heeft een tiktok acoount!
op de account plaats ik de filmpjes van de zepeto bewerkingen, ik kom dus niet echt zelf in beeld. en daar moet je ook niet oprekenen dat ooit gebeurd, ik heb geen tiktok-hoofd!
op zicht is het wel grappig en ik ben nu soms ook bezig om verschillende filmpje met elkaar te combineren tot een grote filmpje.
maar ik doe dit voor de lol en omdat ik die filmjes ergens wilde kunnen plaatsen en dan niet gelijk op het Instagram account van scooziemouse.
dat gebeurd ook nog wel maar minder.
het is wel grappig maar een hoogvlieger in tiktok filmpjes zal ik nooit worden. 

we nemen elke dag en we zien wel hoe het gaat.
echt iets doen kunnen we nog niet door het coronavirus en alle regels die er zijn.
maar laten we er het beste maar van maken, we kunnen niet veel meer anders doen.
en ja, ik snap dat mensen het zat zijn, ik heb het ook wel een beetje. 
en zo komen we dan aan het einde van dit blog.
ik heb geloof ik wel weer genoeg gedeeld met jullie.

tot het volgende blog .... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...