woensdag 24 maart 2021

postcrossing#243

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
het is heel rustig op het moment wat de post betreft.
er is maar één kaartje nog onderweg en dat is de kaart uit postcrossing 241 naar Rusland.
de kaart van vorige week, naar Duisland heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 3 dagen over 597 km.
en dat was die kaart met een soort travelbook er op. de ontvangster vroeg zich dan ook af hoe lang het nog gaat duren voor we weer boeken kunnen maken van reizen die we hebben gemaakt? een begrijpelijke vraag in deze tijd met het coronavirus.
laten we hoopvol blijven dat er beter tijden gaan komen. hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik ga verwachten dat ondanks vaccinaties het nog wel eens zo kan worden dat we buiten ons eigen huis mondkapjes moeten blijven gebruiken. 
maar laten we er niet te veel op blijven hangen, we houden de moed er in, toch? 

we gaan dan ook gelijk door met de kaart die ik deze week op de brievenbus heb gebracht.
dit kaartje gaat naar de USA en zal een afstand 7326 km gaan reizen voor het op zijn bestemming is.
de ontvangster werk in het kankercentrum van de Universiteit van Miami als verpleegassistent. 
en dat is wel heel toevallig, omdat ik vandaag ook nog even een andere aktie onder de aandacht breng rond het onderwerp kanker.
maar over deze kaart, er stond iets op de wishlist met schelpen enzo.
dit is een toeristische kaart uit het plaatje Breskens. nee, dit is niet mij woonplaats maar ligt voor mij op ongeveer een uurtje rijden van mijn woonplaats vandaan. 
ik persoonlijk ken deze plaats het meeste door de oude veerpont die hier vroeger vaarden.


The Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal
kanker is een ziekte waar denk ik vele mensen wel iets van hebben meer gekregen.
je hebt het zelf gehad of je kent iemand in omgeving die het heeft gehad.
mijn eigen vader is overleden aan Sarcoom, oftewel wekedelentumor. de kanker zit dan in spieren, bloedvaten en andere inwendige organen. 
ik heb van heel dichtbij mee gemaakt hoe slopend kanker is. 
de Bone Cancer Research Trust is een Britse liefdadigheidsinstelling die zich inzet voor het aanpakken van primaire botkanker door middel van onderzoek, het verstrekken van informatie, bewustmaking en het bieden van ondersteuning aan de getroffenen.
een hele ander vom van kanker, maar nog steeds kanker.
nu vragen ze om gebruikte postzegels die worden geveilt om geld in te zamen voor hun doel.
ze worden verkocht aan verzamelaars en handelaren, en sommige speciale postzegels worden ook per opbod verkocht. 
dus ik dacht: mijn postzegels laat ik altijd maken en zijn verder niet te koop in de winkels. zouden ze dan als "niet gebruikte postzegels" speciaal genoeg zijn voor hun veiling? 
daar kom je maar op een manier achter: ik heb deze twee opgestuurd naar hun. 
ik hoop dat ze er wat mee kunnen doen. 

meer weten lees dan het volgende blog: 



en dan heb ik nog iets om te delen.
ik ben nog een leuke site tegen gekomen, en vanuit Nederland kan ik er bestellen.
postcardsisters.com , ik ga er deze week nog wat dingen bestellen en zodra ik de spullen heb zal ik dit met jullie delen en hoe mijn ervaring is met deze site.
je kan natuurlijk alvast zelf even gaan kijken wat ze hebben en bestellen. 
tip: lees wel even naar welke landen ze versturen!
en zo komen we dan toch wel aan het einde van deze korte postcrossing. ik kan er helaas even niet meer van maken.
dus ... bedank voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...