donderdag 28 januari 2021

littekens en tatoeages

de reden dat mensen tatoeages zetten is verschillend.
dat kan zijn omdat je het mooi vindt of omdat het een betekenis voor je heeft. of om iets op je lichaam mooie of fraaier te laten uitzien.
bijvoorbeeld als je littekens hebt door een ongeluk of van een operatie.
ook hier kan je reden verschillend zijn.
hier onder kun je een paar voorbeelden vinden van littekens en tatoeages die het litteken op een erg leuke en soms ook grappige manier het litteken een heel andere zicht hebben gegeven.

let op! een tatoeage is geen plakplaatje! mocht jij op dit wel een leuk idee vinden om je eigen litteken te verfraaien denk hier dan eerst goed over na voor dat je hem gaat laten zetten!

visgraat, het is weer eens wat anders als een ritssluiting.
ik zelf heb een litteken op mijn enkel van een ouderwets infuus.
maar ik zie mezelf dit nog niet zetten. 









maar de ritssluiting mag natuurlijk niet ontbreken.
misschien is dit wel de meest voorkomendvorm van litteken en tatoeage (?)














deze vorm van je litteken na hechtingen vond ook zeker erg leuk en orgineel.
















wijnvlekken, en ik bedoel niet die je in je tafellaken maakt als je glas omvalt.
de wijnvlek, of naevus flammeus, is een aangeboren goedaardige vaatafwijking van de huid. het is een uitstulping van heel veel haarvaatjes in de huid. op deze plek zijn ook meer haarvaatjes dan normaal. dit leidt tot een rood tot paarsachtige vlek in de huid.
deze tatoeage is zeker een hele leuk vorm van humor wat de wijnvlek betreft.







ik weet het niet zeker maar ik heb het vermoeden dat een pigmentvlek is.
pigmentvlekken kun je krijgen door ouderdom, zon of als je overblijfsel van genezing van huidschade.
kortom: oorzaak kan heel breed zijn.
deze persoon heeft in ieder geval de vorm van de pigmentvlek op een hele leuke manier verwerkt.









tja, als Star Wars fan kan ik deze niet overslaan.
de oorzaak van dit soort littekens weet ik niet.
maar het lijkt op iets van een snee of brandwondje.
de oplossing om er een lightsaber van te maken is wel erg orgineel en grappig.










en dit waren een paar leuke manier om van je litteken iets leuks te maken.
nogmaals: tatoeages zijn geen plakplaatjes! denk er goed over na voor je er een laat zetten.
als je er dan toch voor gaat veel plezier er van.

tot het volgende blog .... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...