woensdag 27 januari 2021

postcrossing#235

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
deze week is het heeft meer nieuws dan dat ik uiteindelijk had verwacht.
er zijn op dit moment is er nog een kaart onderweg, de kaart van vorige week naar Duitsland.
van de kaart uit postcrossing 233, naar de USA heb ik bericht gehad dat deze na een reis van 6715 km zijn bestemming heeft bereikt in 17 dagen.

tot mijn verbaasing kreeg ik toch nog iets van post binnen.
gezien de staan van ontvangen en verstuurde kaarten had ik dit namelijk nog even niet verwacht.
deze kaart komt uit China en heeft een afstand van 7914 km afgereisd in 39 dagen.
de kaart komt vanuit Minnesota, waar de afzendster een zusje heeft die daar studeerd.
volgend haar is het er erg koud en sneeuw het vanaf oktober tot soms wel mei. 
hier in Nederland kan het soms ook erg koud en nat zijn maar als ik het zo hoor is de winterkou van Minnesota voor iemand met reuma, zo als ik , geen goede plek.
zelf is ze ook student, in haar eerste jaar voor een studie van psygologie.
de kaart is erg grappig, ik en mijn dochter hebben er best om gelachen.

en er kwam er nog eentje bij.
deze kaart komt uit Taiwan en heeft een afstand van 9575 km gereisd in 41 dagen.
de afzendster houdt er van om te gaan window-shoppen bij boekwinkels.
dat doe ik zelf ook graag, alleen blijft het bij mij niet altijd bij kijken.
de stapel met 'nog te lezen' is aardig groot.
dus ik vind het al heel knap dat ze het bij kijken kan laten als ze bij een boekenwinkel is.
een erg leuk, maar vooral mooi kaartje met dit prentje wat ik van haar heb gekregen.

en dan is dit alweer de kaart die ik deze week op de post heb gedaan.
dit kaartje is onderweg naar Rusland en zal een reis maken van 2854 km.
deze studente forensisch wetenschapper (forensische taalkunde) had op haar lijstje van kaarten paardrijden staan.
nu is dit niet letterlijk paardrijden maar het zijn paarden (die rennen), dus ik hoop dat deze keuze haar net zo blij gaat maken.
er staat verder niet iets op waar deze foto is gemaakt of zo.
maar niet in Nederland, daar twijfel ik niet aan.
we gaan het afwachten wat ze van de kaart gaat vinden.

en zo was er al weer meer in gekomen dat ik had verwacht.
wanneer je begint aan een blog als postcrossing is het vanaf dat moment bijwerken tot het moment dat het online gaat komen.
de tekst veranderd dan ook regelmatig tot we het eindresultaat hebben en de boel online kan.
en heel soms loop je wel eens vast omdat je niet zo goed weet waar je het over kan hebben, zeker als je totaal geen post heb gehad om te delen.
voor vandaag was het redelijk goed vol, naar mijn mening. vond jij dat ook? 
deze week ga ik de vooraad kaarten weer even aanvullen, die is weer bijna op dus tijd om weer even te gaan shoppen op mijn favoriete kaarten-site (www.postzegelerop.nl)
en daarmee komen we aan het einde van dit blog, ik wil jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog .... 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...