woensdag 13 januari 2021

postcrossing#233

hallo, welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
en deze week zitten we niet zo heel vol net als vorige week.
maar ja, toen had ik twee weken vakantie achter de rug die nog even verwerkt moesten worden wat de post betreft.
de week heb ik weer postzegels laten maken voor postcrossing.
ik heb er nog 1 van I ❤ postcrossing en dan zijn die op, maar .... er zijn weer nieuwe.
en deze zijn wel heel erg schattig. toch? 
deze envelopjes zijn de komende 5 weken de postzegels die je op de kaarten kan vinden.
ik ben echt helemaal weg van de mogelijkheid die post.nl webshop heeft wat het maken van eigen postzegels.
zoveel leuke als die saai zilver/grijze zegel met de Nederlandse koning erop.
ik heb niks tegen onze koning maar deze zegels zijn een stuk vrolijker.
de prijs van de postzegels is wel omhoog gegaan maar dat maakt niet uit.
we gaan er gewoon mee door, postcrossing is op jaarbasis als hobby altijd nog goedkoper als hier naar de tennis vereniging of de voetbal. 

ik zei het al wat ontvangen post was het rustig, helmaal niks.
maar ... dat zal niet zo een hele grote verrassing zijn, de kaart van vorige week hebben hun bestemming bereikt.
we hadden er eentje die naar Duitsland ging, en die heeft zijn bestemming bereikt in 4 dagen na een reis van 340 km.
een paar uurtjes later kreeg ik het bericht dat de andere kaart, die naar België ging ook was aangekomen na een reis van 88km waar die 4 dagen over had gedaan.
en toen was er nog een kaart onderweg! of .... nee, ook deze heeft zijn eindbestemming bereikt.
de kaart uit postcrossing 231, de laatste postcrossing van 2020 die ging naar Taiwan en deze heeft na een reis van 9520 km in 29 dagen zijn bestemming dus ook bereikt.
daarmee zijn alle kaart die onderweg waren en verstuurd in 2020 op hun bestemming.
het postjaar 2020 is dus afgerond.

gaan we door met de kaart van deze week. 
en we zitten weer helemaal op de goede koers, dus het is er maar eentje die op de brievenbus is gegooid.
dit kaartje gaat naar de USA en zal een afstand van 6715 km gaan reizen voor het op zijn bestemming is.
deze ontvanger woont in de buurt van 'the Appalachian Mountains' en die bergen gebruikt hij ook als profielfoto. 
zijn beschrijving van waar hij woont klink gewelding. veel natuur.
en dan past het kaartje van dit winterse landschap daar wel bij.
als we de weerberichten mogen geloven gaan we ook de kant op van koud wintersweer en zouden beelden als op deze afbeelding wel weer echt zo uit komende te zien. 
de laatste keer dat we dat hadden was in 2018. 
we gaan afwachten wat de ontvanger van ons Nederlands winter landschap vind.

en zo zijn we alweer bijna aan het einde van postcrossing.
zo aan het einde van 2020 krijgen we van postcrossing zo een status over het jaar van jouw en postcrossing.
die is voor mij vrij het zelfde als vorige jaren, en daarom ga ik er niet te breed op in.
de strijd isnog steeds tussen Duitsland, Rusland en de USA wat betreft versturen als ontvangen.
Duitsland:  ontvangen: 17   verstuurd: 15
Rusland:    ontvangen: 7     verstuurd: 6
USA:           ontvangen: 5     verstuurd: 10
Duitsland heeft dit jaar op beiden onderdelen gewonnen. net als vorige jaar om eerlijk te zijn.
ik heb zelf 51 kaarten verstuurd, eigenlijk 52 maar de kaart uit postcrossing 231 naar Taiwan is nog onderweg, dus die is niet meegerekend.
en ik heb 52 kaarten ontvangen, klinkt eigenlijk logisch, want voor elke kaart die jij stuurt krijg je er eentje terug. 🤗
de kop is eraf! we zijn weer begonnen aan een nieuw jaar met postcrossing.
ik hoop veel leuke post te kunnen versturen en terug te ontvangen. we gaan het allemaal afwachten wat de postbode ons dit jaar allemaal gaat brengen. ( buiten de vaste post van rekeningen) 
wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...