donderdag 21 januari 2021

kattenstreken#44

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

goedemorgen, maar niet heus! 
in de week voor de kerst ging het even niet zo goed bij Rambo.
en ik had het al gezien, en begreep ook gelijk wat het was.
een hele grote bult: een abces.
deze kunnen bijvoorbeeld door vechten ontstand, en dat was hier in huis niet heel moeilijk te raden.
ik sta aan de telefoon met de dierenarts wat we kunnen of gaan doen dat Rambo en frodo weer onenigheid krijgen. en ik kijk erop, ik zie het gebeuren: Frodo haalt uit,raakt het oor van Rambo en pats!! 
alles uit het oor leek door mijn hele keuken te spatten. ik zal je het verder besparen.
met de dierenarts nog aan de lijn, krijg ik de opdracht kat te pakken en gelijk te komen.
dat hebben we dus gedaan. de schade valt mee, de wond is schoon en lijkt verder geen probleem meer te hoeven zijn.
en na 2 prikjes en wat pillen gaan we weer naar huis terug. Rambo wat duf door de prikjes.
die zal na een paar dagen weer de oude zijn en de wond gaat van zelf weer dicht.

is het niet dat ik op eerste kersdag een soort gelijke ravage in de keuken heb.
blijkbaar heeft Frodo ook wat schade gehad en had ook een abces zit, iets minder groot maar toch. 
de wond maar schoon gemaakt en de pillen verdeeld over de twee heren.
tja, de kwal is bij beide het zelfde en bedoelt om de boel te genezen.
beiden zijn weer opgelapt, wonden zijn dicht. de ene heeft wel een kaal oor en de andere een kale plek in zijn nek, maar dat zal ook wel weer goed komen.

ik blijf nog even bij Rambo, want die voelde zich wel heel zielig zo met zijn oor.
dus elke gelegenheid die hij had om even tegen je aan te hangen of in ieder geval even laten zien dat hij er is deed hij ook.
zo als tussen je wasgoed gaan liggen als je probeerd om je wasgoed in de trommel te stoppen.
laat ik wel even vermelden dat de wond dicht is en er weer haar op zijn oortje begint te komen, maar meneer doet nog steeds heel zielig.
behalve als ik de naam vam onze dierenarts noem, dan is hij er als een speer vandoor. 😄

en waar slapen wij dit keer?
dan kom ik ook nog even terug op Frodo.
deze foto is van net voor de kerstdagen, we hadden de kerstkadootjes ingepakt en er lag nog een stukje op de tafel.
zo een stukje wat net te klein is om nog te gebruiken voor iets.
Frodo zag daar wel een leuk slaapplekje in, ja ik meen het.
dit stukje heeft een paar dagen op de tafel gelegen en Frodo lag er op te slapen.
toen ik uiteindelijk het weg gegooid had is hij van de doos die in de keuken staat gegaan om daar te gaan slapen.
deze is inmiddels ook weg omdat hij die met zijn nagels helemaal kapot had gemaakt.
dus hij kan weer opzoek naar een nieuwe plek om te slapen.
tja, je moet de boel toch een beetje bezig houden.

een van de mijn kattenvrienden die ook wel overal een slaapplek in ziet is onze Nala.
een tijdje terug had ik een vrienden over de vloer met kinderen, alle binnen de regels van de coronamaatregelen. en voor de kinderen had ik het speelgoed weg gezet.
dit staat normaal op de zolder, het is niet iets wat ik degelijks nodig heb, dus ligt er een oude doek over om het krat niet vol stof te krijgen.
een dag voor ze zouden komen had ik dat krat al beneden gezet en dit is wat ik na een uurtje er in aan trof: Nala!
of al die spullen van autootjes en poppetje enzo nou echt lekker liggen betwijfel ik, maar Nala heeft er toch een aardig tijdje gelegen.

en dit was de eerste kattenstreken van 2021.
hopelijk kunnen we dit jaar weer leuke momenten vast leggen van onze harige monsters.
monsters, maar toch ook wel lief.
namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog .... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...