woensdag 6 januari 2021

postcrossing#232

hallo en welkom bij 📬postcrossing, de eerste van 2021.
laat ik beginnen met jullie alle een gelukkig nieuwjaar te wensen, de wereld staat nog altijd op zijn kop door het coronavirus maar laten we hopen dat daar in 2021 verbetering in gaat komen.
Nederland zit nog in lockdown tot 19 januari, maar nu ze een gemuteerde variant van het coronavirus hebben gevonden vraag ik mij af wat er na die datum gaat gebeuren.
maar laten we daar verder niet op doordwalen en gelijk maar door gaan met een volle postcrossing, de eerste van 2021.

en hoewel het blog er even twee weken niet was heb ik in tussen wel post ontvangen.
dus beginnen gelijk met een aardig vol blog van postcrossing.
deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reis van 348 km gehad in 2 dagen. 
de eerste kerstkaart via postcrossing.
de afzendster schreef dat kerst dit jaar erg vreemd is. 
de beroemde Duitse kerstmarkten waren er niet en ook gelden in Duistland regels rond het coronavirus zoals hier in Nederland.

ook dit kaart kwam tijdens de vakantie binnen rollen.
een kaartje uit Luxenburg, en dit kaart had een reis van 252 km in 2 dagen voor dat ik hem had.
op de kaart staan allemaal toeristische plekken die te bezoeken zijn in Luxenburg.
mijn eerste indruk is dat het mij wel aantrekt, vele oude gebouwen en de natuur ziet er geweldig uit.
nu weet ik dat mijn buren er vorig jaar op vakantie zijn geweest en die hadden ook al gezegd dat het er erg mooi is. 

en dan hadden we ook dit kaartje nog wat op de deurmat is komen vallen.
een kaartje uit Duitsland, en dit kaartje heeft een reis van 5 dagen gemaakt over 476 km.
tja, dit soort kaarten kennen wij hier in Nederland ook, ik heb ze zelf ook wel eens verstuurd.
maar ze blijven toch erg leuk, de strandbeelden aan de Noordzee.
de schattige zeehonden vind je op bijna elke kaart wel terug. toch wel grappig dat je dan zelf zo een kaartje ontvangt.

en een dag voor de kerst kwamen er nog twee kaarten binnen rollen.
dit is een er een van. het kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 544 km afgereisd in 10 dagen voor dat ik hem had.
en zo vlak voor de kerst is dit kerstkaartje een warm welkom.
de afzendster is helemaal in de sfeer voor kerst, een van haar favoriete tijden van het jaar.
en dat geld hier ook wel. ook al is het dit jaar wederom met zijn twee.
geen eigen keuze maar het komt nu door het coronavirus en de maatregels even niet anders.

en ik zei het al er kwamen twee kaart een dag voor de kerst binnen.
dit is de andere, en die komt uit Taiwan, de kaart heeft een aftstand van 9540 km gereisd in 10 dagen.
geen idee wat de tekst is op deze kaart maar afgaande op de afbeelding en de vele stempels op de achterkant over stay healthy en stay safe zal de tekst op de voorkant daar ook wel iets mee te maken hebben.
ik vind het erg lief dat mensen op deze manier hun steun geven, we zitten allemaal in het zelfde schuitje wat het virus betreft.
laten we hopen dat 2021 beter wordt en zeker een vaccinatie middels gaat bieden tegen het virus.

en dan kreeg ik ook deze kaart nog binnen, de eerste verjaardagskaart voor mij. 😊
de kaart komt uit de USA en heeft een afstand van 5915 km gereisd in 22 dagen.
helaas zijn er wat stempels over de tekst gezet, dus was het even puzzelen wat er stond.
wat ik er uit heb kunnen halen is dat de afzender iets heeft geschreven over zijn favoriete boek, en dat hij van poëzie houdt of schrijft, dat was even niet duidelijk te lezen door de stempels.
maar ik vind het wel een erg lief kaartje met deze schildpad, maar jonge dieren zijn altijd wel lief.

naast al die post die binnen kwam zijn er ook kaarten aangekomen.
uit postcrossing 231 ging een kaartje naar Duitsland, deze heeft zijn bestemming na een reisje van 283 km in 6 dagen bereikt. 
ik sluit mij aan bij een zin die in de email stond: laten we de hoop niet verliezen!
verder heb ik ook het bericht gekregen dat de kaart uit postcrossing 230, een kaart naar de USA zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 19 dagen.
dan hebben we ook nog een kaart die inmiddels op expired staat, de kaart uit postcrossing 224 die naar China ging. deze is nu 73 dagen onderweg.
dat wil niks zeggen, de kaart kan vertraging hebben in de post, er is nog een jaar de tijd om de kaart als nog te melden als ontvangen.

en ook in dit nieuwe jaar gaan we weer elke week een kaartje versturen en we beginnen deze week met 2 kaarten om de balans van de feestdagen waarin we niks verstuurde weer recht te krijgen.
en deze kaart gaat naar België. en dat is niet zo heel ver.
net hier de grens over, nou ja ... 88 km om precies te zijn de grens over, dus de reis zal niet zo heel lang duren.
en deze kaart kon ik gewoon schrijven in het Nederlands, en dat is som ook wel eens fijn.
mijn Engels schrijven is niet super en ik ben dan ook heel blij met Google translate.
deze studente volgt een studie muziekwetenschap en een opleiding voor leerkracht, en dan ook nog werken in een bakkerij, ze zal het er wel heel druk mee hebben? 
klink als iemand die alles uit het leven wil halen wat ze kan en er volop van geniet.
helemaal geweldig, geniet er van en ik hoop dat ze dit kaartje leuk gaat vinden.

zo als ik al zei, er gingen deze week 2 kaartje uit.
en dit is de andere, deze gaat naar Duitsland en dat is ook niet zo heel ver.
deze kaart heeft een reisje van 340 km om te maken.
dit is een kaartje uit de serie van de old ladies, en de afbeelding heeft overduidelijk te maken met de jaarwisseling die we vorige week hebben gehad.
het mag dan ook vanzelf sprekend zijn dat beiden kaarten zijn begonnen met 'happy new year'.
de ontvangster van deze kaart is dol op kerst en is zelf dan ook nog jarig, dubbel feest.
maar ik vraag mij ook af of dat echt wel zo is als je op eerste kerstdag jarig bent.
ze is houdt ook van de zon, zee, de wind en de vuurtorens bij het strand.
klinkt perfect voor de vakantie waar ze ook van houdt.
hopelijk vind ze deze kaart ook leuk, hij valt toch ook wel een beetje onder de kerstsfeer? 

en zo komen we aan het einde van de eerste postcrossing van 2021.
na 2 weken vrij gaan we er weer tegen aan, en hoewel ik wat dingen veranderd heb, is postcrossing één van de dingen die gewoon blijft zo als ik nu al bijna 5 jaar doe.
phff ... 5 jaar alweer. het gaat snel. 
zo lees je een stukje over postcrossing en besluit je (voor de grap) eens mee te doen. dat liep even heel anders en is het een vast onderdeel geworden op dit blog.
en hoewel mij dochter eerst zo iets had van; vreemde mensen die ons adres weten, je weet maar nooit. maar die fase heeft ze wel gehad.
als de post komt en er zitten kaarten bij staat zij ze als eerste te lezen. 
wie doet hier nou aan postcrossing? zij of ik? 
maar we hebben er nog een jaartje bij geplakt wat het postcrossing betreft.
ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog .... 





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...