dinsdag 5 januari 2021

bye bye 2020, hallo 2021

Happy New Year!?
we laten 2020 achter ons en richten ons op een heel nieuw jaar.
of dat jaar een verbetering gaat worden dat betwijfel ik nog.
we zitten nog steeds met het coronavirus, er is zelfs al weer een vernieuw variant gevonden van het virus, en dan moeten sommige landen nog beginnen met de vaccinaties tegen het oude virus.
de afgelopen tijd was hier in Nederland een lockdown, deze is nog steeds van kracht.
de kerst was andere voor vele dan normaal en dat was ook met de jaarwisseling zo.
geen huiskamer vol gasten, maar helaas zijn er die zich niet aan de regels houden en toch de hele familie bij elkaar had.
werd je gesnapt dan kon je flink betalen, de boete was niet mis. 95 euro per persoon.
tijdens de jaarwisseling was vuurwerk verboden, behalve fop- en kindervuurwerk.
de boetes hier waren tussen de 100 tot 400 euro als je werd gesnapt.
maar ik kan je zeggen dat het hier wel oorlog leek, soms waren er zulke harde knallen, het leken wel bommen die afgingen.
de politie heb ik bijna niet gezien die hier op controleerde maar wel heb ik vele berichten gezien van uitlokking tegen politie en brandweer bij de wat groter steden hier in de omgeving.
dus ik kan mij voor stellen dat ze hun handen daar meer dan genoeg aan vol hadden.
we hebben het overleefd zonder verder schade, en dat kan nat wat ik heb gehoord niet iedereen zeggen.

alles wordt anders!
dit jaar wordt helemaal anders wat het blog betreft.
laat ik beginnen met wat blijft: 
woensdag: elke week, postcrossing.
donderdag: 1x per maand kattenstreken
vrijdag: om de 2 weken, starstable prietpraat.
deze blogs blijven onveranderd doorgaan.
de blogs zullen online komen tussen 08.00 en 09.00 uur. 
helaas heb ik besloten dat ik met de bol top 3 ga stoppen. het is momenteel met de veranderingen van de Google Blogger regels niet meer toegestaan om reclame te maken van derde partijen in je blog. 
hoewel ik dacht niet echt reclame te maak maar spullen van Bol.com promoot, blijkt dat in principe ook onder reclame maken te vallen. en dat kan dus niet meer met leuke plaatjes en van die linkjes naar de website van ... 
de link word nog wel getoond maar het ziet er minder netjes uit, je ziet een allemaal letters en cijfers en een hoop andere tekens, die links zijn geen fraaie links naar de site van Bol.com met een plaatje van je product en zo.
dat wil niet zeggen dat ik nooit meer zal verwijzen naar hun maar niet meer elke maand een een speciaal blog. 
ik werk nog aan een idee om het blog van de Bol top 3 te vervangen voor iets anders, maar dat moet nog verder worden uitgewerkt.
de blogs per week zullen dus variëren van 1 tot 3 blog per week. 
ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat een te vol programma van blogs niet lekker werkt en ook te veel was voor mensen die de blogs lezen. 
toen ik door het coronavirus minder ging bloggen voelde dat voor mij ook beter en merkte ik een meer stabiele lijn aan bezoekers.
door deze veranderingen heb ik weer iets meer tijd vrij om te kunnen werken aan het schrijven van verhalen.
ik heb nog wat werk aan een verhaal waar ik mee bezig ben wat was blijven liggen. 
daar wil ik nu weer verder aan gaan werken.
ik heb de oude Cottonshall verhalen een update gegeven wat de karakters betreft en dingen herschreven. deze staan nu online bij Sweek.com. (Linda - @scoozie73) 
ook heb ik een Engels versie er van uitgegeven, maar mijn basis blijft toch wel Nederlands.
dan heb ik ook nog iets wat op de planning staat om te doen, daar kan ik nu even niks over kwijt maar hopelijk binnenkort wel.
ik hou het dus nog even spannend.

het blog gaat de het komende jaar door zo als ik de afgelopen maanden heb gedaan tijdens de maanden van de corona ellende.
natuurlijk heb ik ideeën waar ik wat mee wil gaan doen maar naast dit blog wil ik mijzelf ook op schrijven kunnen richten en door deze verdeling kan dat ook.
dan hou ik ook nog tijd over voor wat ontspanning, film kijken of lekker onderuit op de bank lezen. 
de balans die er nu komt is voor mij beter.
en ik hou in mijn achter hoofd ook even rekening met het feit dat ik nu wel thuis zit van mijn werk bij de kringloopwinkel van het Leger Des Heils maar ooit komen er weer betere tijden en kan ik weer gewoon aan de slag.
voor nu blijven we dus even op de koers zo als we bijna half 2020 hebben gevaren.
daarnaast hebben we ook op persoonlijk gebied nog wat dingen waar we mee bezig zijn, ook hier hopen we vooruitgang in te krijgen.
het coronavirus heeft ons vorig jaar helaas een kans ontnomen, hoewel we er begrip voor hadden hopen we toch iets meer vooruitgang te krijgen in verhuizen en zo.
dan hebben we het even niet over mijn gezondheid, daar zou ik bijvoorbeeld nog steeds een scan moeten laten maken van mijn schouder maar door al het gerommel rond het corona stel ik dat steeds maar uit.
maar er staat weer een heel nieuw jaar op de stoep.
kortom: nieuw jaar, nieuwe kansen! we gaan er voor en hopen op beter tijden in 2021.

tot het volgende blog .... 





 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...