vrijdag 18 december 2020

bijna weer een jaar voorbij

ik denk dat vele, net als ik dit een heftig jaar hebben gevonden.
we kregen te maken met het coronavirus en de gevolgen daar van.
we merkte ook dat Nederland verdeeld raakte in gelovers en niet gelovers van dit virus.
in tussen zitten we weer in een gedeeltelijke lochdown zo als eerder dit jaar in maart/april.
mensen drukte de stempel "machtsmisbruik" en "onderdrukking" op de maatregelen die we krijgen.
maar door de regels niet te volgens en moeilijk te blijven doen is nu wel het gevolg dat alles weer op slot zit. 

vanaf 15 december 2020 tot en met in ieder geval 19 januari 2021 gelden deze regels!

ik zelf, heb geprobeerd de informatie op te nemen en te delen maar op een geven moment werd het te veel en hebben ik het maar gelaten bij de standaard melding en minder uitgebreid.
we werden corona- moe.
en ik begrijp het ook wel maar ik heb ook rond mij gezien hoe mensen er mee te maken kregen.
bijvoorbeeld mensen in mijn buurt die in quarantaine omdat ze mogelijk of besmet waren met het virus.
en ik, ik kwam niet verder dan boodschappen doen en verder thuis blijven.
zelf mijn werk bij het Leger des Heils heb ik even op stop gezet.
de keuze was ook wel omdat ik met mijn medische rugzak in een risicogroep viel.
kortom: vele zouden 2020 liever vergeten.
maar gaat 2021 beter worden?
misschien wel, misschien niet. er word hard gewerkt aan een vaccinatie. 
maar dan krijg je weer de vraag wie mag hem dan wel en wie moet nog even wachten.
we zullen dus in 2021 ook zeker nog te maken hebben met het coronavirus.
kerst ziet er dan dit jaar ook anders uit bij vele.
kerst met je eigen gezin of misschien hooguit 3 gasten maar zeker niet de halve familie.
hoewel ik zeker weet dat er mensen zijn die het toch doen, eigen keuze, slim? ik weet het niet. misschien kerst in eigen huis met de familie ook bij hun eigen en dan skype ofzo?
zelf vieren wij kerst wederom met zijn twee, en we hopen dat dit ook de laatste kerst wordt in dit huis. de wens om te verhuizen is steeds groter geworden.
mede ook omdat dit huis nodig gerenoveerd moet worden, het voldoet niet meer aan de heden daagse eisen maar nu verhuizen naar een tijdelijk andere woning en dan verhuizen naar waar we echt naar toe willen is een beetje onnodig.
dus we maken hier de tijd nog vol en hopen in 2021 op een beetje geluk wat een andere huis.
maar gezien het feit van de huidige situatie met het coronavirus kan dat wel weer eens voor vertraging gaan zorgen.

we kijken niet terug met spijt, het is zoals het is.
de medische staat van mijn dochter is zo een voorbeeld maar tevens ben ik ook trots op haar.
ze vecht door en laat zich niet zomaar afkeuren, wat ze wel zou kunnen laten doen.
nee, volhouden en jezelf aanpassen aan hoe je lichamelijke en geestelijk staat is.
momenteel werkt ze nog aan een revalidatie om later minimaal een werkweek van 20 uur te kunnen volhouden en ze heeft plannen om toch nog verder te gaan met een opleiding.
ik zelf zal ook wederom moeten inleveren en toe moeten geven dat het niet meer gaat en dan doel ik op mijn arm. de mogelijkheden worden minder en soms moet ik stoppen met dingen door de pijn.
ik zou een nieuwe scan moeten laten maken maar tot nu toe heb ik dat telkens uitgesteld. 
maar er is niet alleen ellende.
de afgelopen weken zijn we druk geweest met de oude verhalen van Cottonshall te bewerken en te uploaden naar Sweek.com, een online website om verhalen en boeken te lezen.
tevens ga ik via deze site de verhalen uitgeven in boek vorm.
dit is nog even een proces waar aan gewerkt wordt dus meer kan ik daar nog niet over kwijt.
maar het begin is er, ik verwacht echt geen succes maar het gevoel dat ik heb dat het nu echt een boek gaat worden is voor mij als goed genoeg.
wie weet wat er nog verder van kan gaan komen?

laten we niet bij de pakken neer gaan zitten en er gewoon het beste van maken.
2020 bracht die kansen niet maar misschien 2021 wel.
dit is is dan voor nu even het laatste blog van 2020, we gaan er van tussen voor de kerstvakantie.
van 21 december 2020 tot 03 januari 2021!
hoe het na de vakantie er gaat uit zien weet ik nog niet maar we gaan er het beste van maken.
ik wens dan toch iedereen, ondanks de maatregelen, een hele fijne kerst en een voorspoedig 2021.
laten we hopen op vooruitgang en beter tijden.

tot het volgende blog ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...