donderdag 10 december 2020

kattenstreken#43

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

we zijn alweer bijna aan het einde van 2020. en dat was denk ik toch wel niet het top jaar waar we allemaal op hadden gehoopt.
voor de clan hier in huis was het ook heel anders nu ik meer thuis was.
hoewel daar ook weer handig gebruik van is gemaakt door net iets meer als anders bij je te komen om lekker te knuffelen.
zo als op de foto hier naast waar bij Frodo op de bankleuning ligt en telkens met zijn poot je schouder aan tikt.
Nala doet het op een soort gelijk manier, die komt naast je zitten en legt dan een poot op je knie en gaat je zitten aan kijken, tot je hem gaat aaien.
Raya heeft de meest directe manier voor aandacht: kruip gelijk op je schoot en draait zich neer.
en het maakt niet uit of je zit te breien, lezen of tv kijken, ze doet het gewoon.

de kerstboom staat er inmiddels wel maar ze laten hem met rust, dus echt leuke foto's heb ik helaas nog niet kunnen maken.
wel heb ik deze kunnen nemen van Nala die naast mij kwam zitten en duidelijk even naar wat aandacht opzoek was.
hij heeft zo zijn manier om je strak aan te blijven kijken en elke beweging die je maakt te volgen tot dat hij zijn aai heeft gehad.
en dan heeft hij de laatste weken echt wel vaak last van.
normaal deed hij dit niet zo vaak maar hij heeft nu toch wel een patroon van meerdere keren per dag proberen zich op te dringen aan jouw voor een knuffel.
misschien weer zo een fase? geen idee, we merken het wel.


Raya is wat directer in haar vraag voor aandacht.
zo als met deze foto is te zien.
ik ben de laatste tijd bezig om de oude Cottonshall verhalen te updaten en van nieuwe kaften te voor zien.
verder zijn er nog plannen met een uitgever, maar dat is iet voor een andere blog.
kortom: ik ben druk bezig hier mee en Raya wil toch haar moment met mij even hebben.
dus wat doe je dan: dan ga je boven op het werk van de baas zitten en moet ze jouw eerst wel aandacht geven, toch?
nou dat is zeker zo, want anders komt ze gewoon terug en gaat er weer terug zitten.

en Rambo? die vindt het allemaal wel best.
die ligt in een doos op de keukentafel die tegen de kachel aan staat.
die hoor je en zie je bijna niet, helemaal in de zevende hemel met zijn doos.
de gezondheid is weer wat minder maar we weten al hoe dat zit, dus meneer zal weer een kuurtje van medicijnen moet nemen.
en dit keer geen gevechten om de boel in zijn lijf te krijgen, we malen de boel fijn, beetje gehakt en dan een balletje mengen en hup ... weg is de boel!
je moet soms wat over hebben voor je beestjes maar als je dat niet zou willen dan moet je niet aan huisdieren beginnen.

en dan net op de val reep, een dag voor dit blog online kwam, heb ik Raya kunnen vast leggen op de plaat!
op de leuning van de bank gaat ze heel onschuldig zitten, doen als of je jezelf aan het wassen bent.
en als ze denkt dat je even niet oplet gaat ze zitten hengelen naar de ballen in de boom.
of als je de woonkamer terug in loopt haar nog net zich zelf herstellen en keurig op de leuning zit met een blik: ik deed niks.
ze is op dat punt echt geweldig, keur het niet goed maar ze doet het leuk.
onder de boom gaan zitten en dan naar boven zitten kijken is er ook zo een van haar.
en dan even op de achterpoten en net even een tik geven tegen een bal of een van de takken.
zo lang het hier bij blijft vind ik het prima, daar kan ik wel mee leven, zo lang ze maar niet probeert om in mijn kerstboom te gaan klimmen!

en zo komen we  dan toch nog aan het einde van de laatste kattenstreken van 2020 met een kerstfoto van tenminste 1 van de katten.
misschien dat ik toch nog foto's kan maken van de clan met de kerstboom, dan komen die in het volgende blog wel voorbij.
voor nu zeg ik dan namens de clan: fijne feestdagen en laten we hopen op een beter 2021!

tot het volgende blog ..... 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...