donderdag 17 december 2020

starstableprietpraat#26

 

StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.

even anders dan normaal
ja, StarStable prietpraat zit voor een keer niet op de vrijdag maar op de donderdag.
dit omdat de vrijdag voor het laatste blog van 2020 is voor dat de kerstvakantie begint, dus vandaar dat we even hebben geruild.
we hebben momenteel hier in Nederland weer te maken met een gedeeltelijke lockdown, daarom is voor vele de kerstvakantie al vroeger begonnen.
het kan dus de komende tijd weer wat druk zijn online, laten we het gezellighouden en iedereen de kans geven om te spelen!

één jaar StarStable prietpraat
het is bijna niet te geloven maar het eerste jaar dat van StarStable prietpraat hebben we alweer bereikt.
op 13 december 2019 kwam het eerste blog online.
hoewel ik misschien niet tot de doelgroep van het spel hoor, vindt ik het erg leuk om te spelen en ik speel het inmiddels alweer ruim 6 jaar en ik vind het nog steeds super cool!
paardrijden in het echt zal hem bij mij niet meer worden, ik zit met wat medische beperkingen. een paard op en af zal mij door de reuma niet zo makkelijk meer afgaan, om nog maar te zwijgen over hoe mijn staat zal zijn de dagen er na.
StarStable is voor mij dan een leuke alternatief, paardrijden maar dan online.
ik ga er zeker nog een jaar aan vast plakken, ook op Instagram zal ik blijven posten met leuke foto's vanuit het spel.
voor alle die mijn zijn gaan volgen: dank jullie wel!!

volop kerst in Jorvik
inmiddels hebben we nu ruim 3 weken kerst in Jorvik.
en we hebben allemaal een ding gemeen: we zijn dol op het kerstdorp of winterdorp, hoe je het ook noemen wil.
dit jaar was er weer een bijzonder winter-paard te vinden om de adopteren, en ik heb er eentje naar mijn stal laten over brengen.
de Heidrun had iets wat ik niet kon weer staan.
ik ben dol op tijgerprintjes, panterprintjes en dan een paard met een panterprintje .... meer hoef ik je denk ik niet uit te leggen.
in bevolkte gebieden lijkt de Heidrun op een Curly. in de wildernis zie je de magische versie van de Heidrun.
de Heidrun kost 850 Star Coins en is verkrijgbaar zolang het Winterdorp open is, het winterdorp verdwijnt weer met de update van woensdag 13 januari 2021.


12 before Chrismas
ik was heel erg aan het twijfelen, ga ik wel of ga ik het niet doen?
en het is hem dus toch geworden. 
dit jaar hou ik weer een Christmas countdown, 12 days before Christmas.
deze kun je vinden in mijn verhaal op het Instagram account van @malin_hawkstorm.
elke dag vanaf 13 december komt er een afbeelding in mijn verhaal te staan.
we hebben dus al 5 dagen achter ons maar je kunt de afbeeldingen op het account terug kijken op mijn profiel bij hoogtepunten.
je kunt daar ook nog de 12 days before Christmas vinden van 2019.

nog meer winterpret ....
voor het eerst in de geschiedenis is het zo koud dat de rivieren en meren op Jorvik helemaal zijn bevroren. 
het Meer van Valedale, het Mistfall-meer en de Silversong zijn allemaal dichtgevroren. 
je kunt daar dus gerust over het ijs lopen, glijden en glibberen. 
wees alleen wel voorzichtig.

de bevroren meren vormen het decor van een grappige, nieuwe wedstrijd. 
volg het noorderlicht dat je naar een groep pinguïnnetjes op het ijs leidt. 
ze staan te trappelen van ongeduld om jou hun muzikale talent te laten horen. 
elk pinguïnnetje heeft één noot tot in de perfectie ingestudeerd. 
als je op de pinguïnnetjes klikt, gaan ze voor je zingen. 
ben je muzikaal? probeer dan eens of ze je favoriete nummer kunnen zingen. 
maar je kunt natuurlijk ook je eigen nummer verzinnen.

hint: de pinguïnnetjes hun mama na laten zingen is wel lastig maar ik kreeg het door en wil het graag met jullie delen: 1-3-5-2-4-6.

Starstable heeft  deze activiteiten toegevoegd aan het schema met de andere al aangekondigde winteractiviteiten. 
volg het noorderlicht en bezoek Jorvik op verschillende tijden want dan kun je aan alle activiteiten meedoen.
*op Jorvik hebben ze ook sneeuwkanonnen. 
hier kun je samen met je vrienden een sneeuwballengevecht houden. 
trouwens, er vliegen niet alleen sneeuwballen door de lucht!
*sommige dierlijke vrienden op Jorvik kunnen de weg naar huis niet meer terugvinden. 
je eerste reactie is om ze te helpen, maar daardoor slaan ze mogelijk juist op de vlucht. uiteindelijk hebben ze wel door dat je ze alleen maar wil helpen. 
je verdient warme wintergroeten als je erin slaagt om zo'n lief diertje weer thuis te brengen.

de nieuwe en verbeterde Fries
de Jorvegiaanse Fries heeft een make-over ondergaan. 
dit ras is al heel lang heel populair dus vonden ze bij Starstable dat het tijd werd voor een kleine gedaantewisseling. 
de vernieuwde Fries heeft een wat traditionelere, barokke uitstraling. en dan die schitterende manen. 
dit is de 3e generatie Fries en ze kosten 950 star coins. en zijn verkrijgbaar in het zwart, brandvos en luipaard.
je vindt de nieuwe Fries in de Jorvikstal en het Winterdorp. 
als de winter voorbij is, verhuist het paard uit het Winterdorp naar de Jorvikstal.

deze Fries heeft prachtige, lange manen. je kunt ze lekker los laten hangen maar je kunt ze ook vlechten. 
de Fries heeft ook een speciale pas: de galoppirouette. 
druk op de spatiebalk als de Fries stilstaat als je deze hem deze bijzondere draai wil zien maken. de Jorvegiaanse Fries heeft trouwens ook een dikke vacht waardoor hij bestand is tegen de bittere kou van de Dinovallei. 
de paarden zijn erg mooi maar voor nu heb ik er nog geen gekocht. ik heb dan ook net een heidrun gekocht.
ik denk er wel over er een te gaan kopen maar ik wil nog even wachten, misschien dat er nog meer kleuren komen? 

ze hebben drie nieuwe hoofdstellen voor de Fries: middeleeuwse hoofdstellen om precies te zijn.
★ de hackamore is een fraai bitloos hoofdstel;
★ het hoofdstel met hoorns is ideaal als je van fantasie houdt;
★ het middeleeuwse hoofdstel geeft je paard een koninklijke uitstraling.
deze nieuwe hoofdstellen zijn verkrijgbaar in twee kleuren en ze zijn te koop in de totaalwinkel en de winkel in Jarlaheim.

voorlopig kun je deze hoofdstellen alleen gebruiken op Friezen van de 3e generatie. We willen deze hoofdstellen in de toekomst ook beschikbaar maken voor andere paardenrassen.

vernieuwde races in Moorland
we hebben 3 races in Moorland aangepast: de races van Loretta (parcours van de wilde Bobcats), van Tan (basisparcours van de Bobcats), van Sophia (eliteparcours van de Bobcats). 
je kunt nog steeds dezelfde snelste tijden halen, maar ze hebben wel wat veranderd:
★ Nieuwe muziek die je helpt om sneller te gaan;
★ Nieuwe attributen en hindernissen die je scherp houden
★ Nieuwe attributen die wegen blokkeren die niet bij het parcours horen
de veranderingen vallen nog mee, hekkens in plaats van hooibalen en zo. verder is het vrij het zelfde wat de race betreft.

scrapbook#11
en het scrapbook staat dit keer vol met kerst uit Jorvik.
heb jij al genoeg wintergroetjes kunnen verzamelen voor je spullen? ik wel, en ik heb ook de schattige pinguïn voor in mijn zadeltas.
deze jacht op het Noorderlicht is echt heel leuk en de spullen zijn super leuk. 
kerst in Jorvik is dit jaar zeker weer geslaagd! 

en dit was prietpraat voor deze keer.
de volgende prietpraat is weer over drie weken, we gaan er even van tussen voor de kerstvakantie.
het eerste Starstable prietpraat blog van 2021 zal zijn op vrijdag 8 januari.
via de instagram accounts blijven we foto's plaatsen , je kan ons vinden onder de namen @malin_hawkstorm en @michelle_mousetree. 

dan wens ik jullie een hele fijne kerst en laten we hopen op een beter 2021.

tot het volgende blog ..... op 8 januari 2021!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...