woensdag 16 december 2020

postcrossing#231

hallo en welkom bij de laatste 📬postcrossing van 2020!
en ik denk dat vele kerst anders vieren dan wat je anders zou hebben gedaan.
hier in Nederland hebben we weer te maken met een gedeeltelijke lockdown, net als in maart/april van dit jaar.
alles is dicht behalve supermarkten en andere voedingszaken voor mensen en dier.
maar verder zijn de winkels dicht, scholen ook. bioscopen, theaters en pretparken zijn ook weer op slot.
ik snap het wel dat hier zo vlak voor de kerst voor is gekozen maar ik snap ook dat niet iedereen het hier over eens is.
maar het feit blijft dat helaas er nog steeds mensen zijn die het coronavirus niet serieus nemen en blijven wijzen dat het onzin is en een politiekmachtsspelletje is.
de regels zijn er echt niet om ons te pesten, maar helaas blijken Nederlanders erg koppig volk te zijn wat hun persoonlijke mening betreft.

hier vieren we wederom kerst met zijn twee, ik en mijn dochter.
en dat vinden we niet zo heel erg.
we hebben het beste er van gemaakt, er liggen cadeautjes onder de kerstboom, we hebben een kerstmenu in elkaar gedraaid a la Harry Potter stijl. oftewel recepten uit een kookboek met recepten gebaseerd op voedsel uit films. zoals de applestrudel van Queenie uit fantastic beast als kerstgebak voor bij de koffie. 
dit jaar hebben we in Nederland ook weer onze kerstkaarten verstuurd en dit jaar heb ik geen standaard kerstzegels gekocht maar ik heb ze zelf laten maken.
net als wat ik met de postzegels van postcrossing doe. 
de cartoon uitvoering van mijzelf en mijn dochter op een postzegel, het ziet er wel grappig uit.
dit zijn er 10 en op de vellen met decemberzegels 20, ik heb er maar tien nodig, dus vond ik het wel leuk om het eens een keer op deze manier te doen.
en de reacties zijn super leuk, dus wie weet doe ik het volgende jaar wel weer.

maar dan gaan we nu door met de post en deze week heb ik niks ontvangen.
wel is de kaart uit postcrossing 228, naar Rusland op zijn bestemming aan gekomen na een reis van 22 dagen.
en deze kaarten zijn nog onderweg, uit postcrossing 224 een naar China, dan postcrossing 230, van vorige week naar de USA.
en daar komen dan vandaag nog twee kaarten bij om de lijst van verzonden kaarten in 2020 af te sluiten.

de kaart gaat naar Taiwan en zal een afstand van 9520 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
en hoe we ik niet denk dat deze kaart voor de kerst er zal zijn heb ik toch een kerst groet op deze kaart geschreven.
het gaat tenslotte om het gebaar vanuit een goed hart.
de ze student heeft interesse voor de Duitse en Japanse geschiedenis, of dit ik te maken heeft met zijn studie is mij onbekend.
op de kaart staat een afbeelding van de "Brennender Engel" van de tekenaar Rolf Tiemann.
Tiemann was eigenlijk een leraar maar begin jaren negentig begon hij parttime te schilderen en tekenen.
de inmiddels gepensioneerde docent Rolf Tiemann werkt sinds 2014 als freelancekunstenaar in zijn atelier in Münster.
ik vond dit wel een grappige kerstkaart en ik hoop dat de ontvanger dit met mij een gaat zijn.

en dan sluiten we af met deze kaart voor 2020.
deze kaart is onderweg naar Duitsland en zal een afstand van 283 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
dit is misschien een bedenkelijke kaart, het is de laatste uit de reeks katten-kaarten die ik het afgelopen jaar heb verstuurd maar de ontvangster van deze kaart is hondentrainer van beroep. 
helaas had ik geen kersthonden in de aanbieding, dus hoop ik dat de kerstgroetjes via dit kaartje net zo leuk gevonden worden met dit kattenkaartje.

met deze kaarten komen we aan het einde van het laatste blog van postcrossing van 2020.
wij gaan er hier van tussen om de kerst te vieren en een zeer rustig oud en nieuw dit jaar omdat we in Nederland ook nog een vuurwerk verbod hebben voor dit jaar boven op de lockdown.
het blog ligt even stil van 21 december 2020 tot 03 januari 2021.
de eerste postcrossing in het nieuwe jaar zal zijn op 06 januari 2021, en dan gaan we van staat met wederom 2 kaarten die de deur uit gaan. jullie kennen het denk ik intussen wel. 
dan rest mij nog maar één ding: ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht voor dit blog maar ook al de andere keren dat jullie mijn blog hebben bezocht.
2020 was in vele opzichten een jaar wat we ongetwijfeld in de geschiedenisboeken gaan terug vinden.
toch wil ik jullie hele fijne kerstdagen wensen en laten we hopen op een verbetering in 2021 en dat we iets meer positieve dingen mogen verwachten.
tot het volgende blog .... na de vakantie!!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...