woensdag 20 januari 2021

postcrossing#234

het is woensdag en je wet wat dat betekend: 📬postcrossing!
in Nederland is de lockdown verlengt tot 9 februari, en hoewel ik het wel snap, voelt het ook dubbel.
maar ik zal daar verder niet te veel op in gaan, wie heeft nooit eens het gevoelt van hulpeloos en moedeloos worden van de situatie rond het coronavirus?

laten we dan maar gauw door gaan met wat leukers.
vorige week is het misschien wel opgevallen dat het plaatsje onder het weblog iets anders was dan anders.
ik heb een hele nieuwe reeks gemaakt van 6 plaatsjes.
na bijna 5 jaar IMVU gebruikte te hebben om plaatsjes te maken wilde ik eens wat anders.
natuurlijk wel passend in het thema van post.
en dat doen deze plaatsje wel.
post schrijven, de warme groeten in verschillende talen, de post en dat over de hele wereld, geeft vele vreugde in de brievenbus.
(wow, dit is een beetje te diepzinnig of niet?) 
we hebben in ieder geval weer wat leuke plaatsje om ons blogs te eindige met een happy postcrossing groet.

ik had deze week een happy brievenbus.
dit kaartje kwam bij mij binnen rollen, de eerst post van postcrossing in 2021.
het kaartje komt uit Rusland en heeft een afstand van 1861 km in 31 dagen gereisd.
de afzendster woont in Sint Peterburg met haar man, en houdt van reizen door Rusland. 
ze had eits geschreven over iets wat hun voorkeur heeft maar dat kan ik niet lezen omdat ons Nederlands postbedrijf het weer eens nodig vondt om een sticker over de tekst te plakken.
het adres was goed te lezen dus het blijft een raadsel waarom ze dit steeds doen.
ik heb het niet op alle kaarten, vandaar. 

en deze week ging er bij mij natuurlijk weer een kaartje op de bus.
dit kaartje is onderweg naar Duistland, niet zo heel ver dus.
de kaart zal een afstand van 354 km gaan afleggen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
een voorstel van kaarten was een toeristische kaart uit je omgeving.
dit was wat ik kon vinden wat er het dichts bij in de buurt kwam.
wij zitten meer aan de Oosterschelde maar daar had ik geen kaart van.
al wij de kant van Rennesse op zouden gaan dan komen we wel bij de Noordzee uit.
helaas zijn we door het coronavirus daar al een tijdje niet meer geweest.

en zo komen we weer langzaam aan bij het einde van deze postcrossing.
in Nederland zitten we nog steeds in de lockdown en dan kwam er afgelopen week ook nog het nieuws dat het kabinet Rutte III is gestopt.
dit had niks met het coronavirus te maken, de oorzaak zit in iets heel anders.
maar we mogen dus weer naar de stembus om nieuwe politieke leiders te gaan kiezen.
en tewijl wij hier nog nieuwe ministers mogen gaan aanwijzen, heeft Amerika vanaf vandaag een nieuwe president, Joe Biden.
en zo gaat over heel de wereld het leven door, ondanks alle ellende die we nog steeds onder vinden van het virus.
maar daar ga ik hier verder niet op in en rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht, graag tot het volgende blog .... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...