woensdag 30 september 2020

postcrossing#220

 hallo, en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing!
en afgelopen week heb ik weer postzegels laten maken. dit keer ruim op tijd zodat ik zeker wist dat ik ze binnen zou hebben.
dit zijn ze geworden. het is gemaakt aan de hand van een aquarel van Art by Jeronimo.
dit kunstwerk heeft de afbeelding van de korenmolen 'de Hoop' en het praathuis hier op ons dorp Sint Philipsland. 
ik vond dit kunstwerk erg mooi en een leuk idee om te gebruiken om zelf postzegels van te laten maken.
toch een stukje van ons dorp wat ik kan mee sturen. kaarten van ons dorp zijn er eigenlijk niet meer. wel van die de groeten uit kaarten maar kaarten met foto's van dingen uit het dorp zijn er helaas niet meer.
gelukkig heb ik nog wat leuke foto's van hier, misschien dat ik daar eens kaarten van kan laten maken? maar eens kijken of post.nl daar iets in kan betekenen.

gaan we door met post die zijn bestemming heeft bereikt.
en het mag niet als een verrassing zijn maar vorige week nadat het blog online stond had ik het bericht dat de kaart uit postcrossing 217 zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 17 dagen over 7038 km.
ik kreeg de vraag hoe het met ons gaat zo tijdens deze coronacrisis. wat kan ik zeggen: goed, we hebben geen klachten en houden ons aan de regels. we zijn weer aan het werk, als is dat wel met wat aanpassingen van dag en tijd, en de werkzaamheden.
laten we hopen dat dit ook voor hem en zijn gezin mag zijn, dat alles goed is bedoel ik. 
maar dat hoop ik voor iedereen.
verder heeft de kaart uit postcrossing 219 zijn bestemming ook gevonden. de kaart was aangekomen na een reis van 507 km in 8 dagen.
de kaart vond ze mooie en deed haar denken aan de omgeving in het Noorden van Duitsland.

dan kwam er ook nog post bij mij op de deurmat.
dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 642 km gereisd in 3 dagen, dat was dus niet zo heel lang.
Freiberg is een stadje in de Duitse deelstaat Saksen, ik kende het niet en ik geef ook eerlijk toe dat ik dit heb opgezocht via Google.
maar wat ik er van zie is wel erg mooi. nou moet ik toch eerlijk bekennen dat de omgeving en vele plaatsen in Duistland er mooi uit zien.
bijna sprookjesachtig bij sommige plaatsen.
dus op de vraag of ik de kaart leuk vind: JA! 

en dan de kaart van deze week die ik er op uit heb gestuurd.
deze kaart is onderweg naar Polen en zal een afstand van 1146 km moeten afreizen voor die op zijn bestemming is.
ze zou graag een kat willen, (laat ik er nou 4 in huis hebben) en ze is dol op lezen en geschiedenis. 
en daar zit ik ook graag in te graven, de geschiedenis dan. soms is het wel handig om feiten op rij te hebben als je aan het schrijven bent.
de ontvangster heeft dus wel wat hobby's die ik met haar deel.
ik heb de World Postcard Day niet meer uitgeprint (uitleg hier onder) maar ik denk dat deze kaart ook wel aansluit op deze dag? 
we gaan het afwachten wanneer deze kaart op zijn bestemming is en wat ze van de kaart vond.

en zo zijn we alweer bijna aan het einde van postcrossing van deze week.
morgen, 1 oktober, is het World Postcard Day, ik heb de speciale kaart voor dit evenement niet meer uitgeprint. helaas was de kleuren inkt bijna op en ik heb nog geen nieuwe gekocht.
ik weet niet of wat ik nog heb genoeg is voor een mooie afdruk dus ik sla maar over om mee te doen (😞sorry)
misschien dat er volgend jaar een herkansing is voor mij, en misschien nog andere?
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot de volgende keer .... 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...