donderdag 17 september 2020

kattenstreken #40

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

lui en stil
en we zitten alweer op het veertigste blog van kattenstreken.
de laatste weken heb ik niet zo heel veel foto's van ze gemaakt. ze doen gewoon heel weinig en als ze wat doen ben ik vaak te laat met de camera. ik kan wel zeggen dat ze gewoon stil en lui zijn. 
dat bewijst deze foto wel, met zijn 3 op een rij ... en slapen!
het vaste ritueel in de avond wanneer we op de bank zitten en tv kijken.
Raya naast mij op de bank, Frodo op de poef en Nala ligt op de tafel.
dat Nala op de tafel ligt is op zich niet zo erg maar echt blij ben ik er ook niet mee.
is de tafel verder leeg dan maakt het mij niet uit maar meneer probeert dus ook op de tafel te gaan liggen als we bijvoorbeeld wat van snacks op tafel hebben staan.
dat is niet de bedoeling, ik geef dan een tikje om hem weg te krijgen.
de blik die ik dan terug krijg en soms wil hij wel eens grommen maar dat word met een extra tik afgestraft.
kan veel van ze hebben maar grommen en blazen pik ik niet!


raya
dat Raya de jongste is en soms behoorlijk de boel op stelte kan zetten mogen duidelijk zijn.
ze heeft een ding wat ze maar niet mee lijkt te stoppen en dat is op mijn vinger bijten en likken.
dit was zo een moment, s'ochtends net wakker en Raya ligt gewoon op mijn hand zo dat ze weer op mijn vinger kan likken.
en als je dan probeert om je hand terug te trekken gaat ze bijten.
ze bijt niet hard maar ze doet het wel.
ik krijg het ook niet afgeleerd, een tikje maakt geen indruk. ze stop dan wel een paar dagen er mee, maar gaat daarna er weer net zo hard mee door.
en het maakt haar niet uit hoe ze bij je zit (of hangt) zoals met deze foto die mijn dochter een paar weken terug maakt van Raya.
terwijl jij probeert te voorkomen dat ze valt, probeert zij je vinger weer te pakken.
het zou een vorm zijn van liefde tonen, zegt men. maar of ik er op deze manier ook blij mee ben? 
het had wat minder gemogen van mij. het gaat soms zo ver dat als ik s'nachts even uit bed ga om naar de wc te gaan en ik op bed terug ben ze al zit te wachten. 
nog voor dat de wekker af gaat zit zij al naast mij, ik wordt eerder van haar wakker dan mijn wekker.
de liefde van je kat is mooi maar soms kan die wel heel ver gaan.

hoezo lui?
ik zei dat ze erg lui zijn de laatste tijd.
hoe lui? nou zo lui!
dit is onze Nala die op de vensterbank ligt te slapen en zijn kop op een van de kaarsenstandaards heeft gelegd alsof het een kussen is.
het maken van de foto ging vrij makkelijk, ik kreeg nul reactie, sliep gewoon door.
dus ik kan wel zeggen dat ze erg lui zijn.
ik denk dat het ook komt omdat we best wel warme weken hebben gehad een tijdje terug.
de temperatuur lag toen rond de 35 graden en dan doen wij mensen zelf ook niet zoveel.
dus waarom zou een kat dat wel doen, die heeft ook nog al dat haar op zijn lijf.
maar dan waren de ventilatoren weer erg welkom bij de clan. 
Nala was dit keer zo slim om er voor te gaan liggen en niet achter, dat werkt ook een stuk beter.

en met dit luie blog van deze maand is kattenstreken weer aan het einde gekomen van het blog.
hoewel we deze week nog even konden genieten van een paar zomerse dagen gaan we nu toch langzaam aan naar ander weer, de herfst komt er echt aan.
de klok gaat straks weer een uurtje vooruit en dan is het weer vroeger donker, de tijd van gezellig knus op de bank, kaarsjes branden en lui film kijken. misschien dat ze hier dan weer wat actiever worden? maar je weet het nooit met die bengels hier. 
high poot van het stel harige monsters hier en tot de volgende keer .... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...