vrijdag 25 september 2020

StarStable prietpraat #20


StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.


pauwvlinderpaarden
onze oude vriend Gary Goudtand is weer terug met twee nieuwe magische paarden. 
dit keer heeft hij de pauwvlinderpaarden Dorcha en Solas meegenomen naar het strand van Fort Pinta.
de Dorcha en Solas zijn magische paarden en verbergen hun magische vacht dus zodra ze in de buurt van dorpen of stallen komen. 
zo vallen ze niet op tussen de andere paarden. zodra ze weer teruggaan naar de wildernis, krijgen ze hun magische kleur weer terug.
★ de Dorcha staat ook wel bekend als grottenbewaker en heeft een schuw karakter. Volgens oude mythes en legendes redt de Dorcha reizigers die in het grottenstelsel zijn verdwaald en leidt ze weer naar boven maar blijft dan wel net buiten het licht.
★ de Solas baadt het liefst in het heldere Pandoriaanse licht dat in zijn vacht spiegelt. Zijn leven in deze onwerkelijke roze wereld heeft gevolgen gehad voor de stofwisseling van dit bijzondere paard waardoor hij een haast onbeperkte energie heeft.
deze bijzondere paarden kosten 850 Star Coins. je kan het kapsel van de paarden niet aanpassen. 
Gary blijft 30 september op het strand van Fort Pinta. ga dus zeker even langs.
toen ik de foto zag had ik nog zo iets van "ja, gaaf", maar toen ik ze op het strand zag staan viel het mij toch wat tegen. om eerlijk te zijn vond ik het een beetje een zuurstok kleurige, iets te grote my little pony ( een tekenfilm serie van tv).
dus, sorry ... ik pas er toch voor en heb er geen gekocht. maar gelukkig verschillen smaken en zullen er genoeg spelers zijn die er anders over denken en er een(of alle twee) hebben gekocht.

vliegende huisdieren
uiteraard kunnen de paarden niet zonder vrienden. 
de diepzeemeeuw is de trouwe metgezel van de Solas terwijl het verenkleed van de dromenlanduil perfect bij de Dorcha past.
deze huisdieren zijn niet alleen schattig, ze kunnen ook allebei vliegen. 
je adopteert deze vliegende huisdieren al voor 400 Star Coins per stuk.
je kan deze huisdieren, net als de paarden zelf, tot 30 september kopen.
en ook hier kan ik niet warm voor lopen. 
ze zijn op zich wel mooi maar ik heb er niet zo heel veel mee.
maar net als bij de paarden, smaken verschillen en er zullen er best zijn die deze dieren een warm thuis willen geven.

Farah's werkshop
de werkshop van Farah is alweer een tijdje Valedale en ik denk de vele inmiddels wel hun spullen heb kunnen maken en ook de uil hebben mogen ontvangen.
tijdens deze opdracht maakte we spullen en deze brachten we weg. voornamelijk bij de Moorland stallen en op Zuiderhoef.
maar het lijkt er op dat het werkgebied wat is uitgebreid.
vorige week had ik opeens spullen die ik in Jarlaheim moest brengen. en een dag later waren er spullen voor Firegrove en het landhuis van de barones. intussen ben ik al op meerder plekken geweest. de markt voor Farah is dus uitgebreid.
de bestellingen kunnen dus nu over heel Jorvik bezorgt worden. 
als je nog steeds aan je reputatie werkt met Farahs werkplaats, kun je bestellingen bezorgen bij mensen in andere delen van Jorvik dan alleen Moorland en Zuiderhoef.
dit heeft geen gevolgen voor je voortgang met Farah's werkplaats, maar als nog steeds aan je reputatie werkt, zie je veel variatie in plekken waar je je bestellingen kunt bezorgen!
ik ben daar zelf best heel enthousiast over.
ik vind het erg leuk om die spullen te maken en dan rond te gaan brengen. en ze leveren je soms best wel aardig wat Jorvik Shillings op.


youtube: Star Stable prietpraat
we zijn rond! het kanaal is af en klaar om filmpjes te gaan uploaden.
we gaan op een leuke en luchtige manier, zo als we al eerder deden, filmpjes maken van updates maar ook gewoon filmpjes terwijl we rijden en praten over het spel. misschien dat we vragen van jullie kunnen beantwoorden tijdens zo een filmpje.
in principe is het bij ons zo : go with the flow en we zien wel waar we eindige.
voor het uploaden hebben we nog niet echt een vaste dag of tijd, maar video's van updates plaatsen we wel redelijk snel. dat wil niet zeggen dat dat al gelijk die woensdag is, het kan ook pas op donderdag of vrijdag zijn.
hier is de link naar dat kanaal: 


inmiddels staat de eerste video al online!


springwedstrijd van Petunia
slechts één week lang is Petunia terug met haar springparcours in de Arena van de Jorvikstal! deze leuke wedstrijd is een perfecte extra stop voor je trainingsrondes!
en dit is een springparcours wat we dus al eerder hebben gehad, als je je paard nog aan het trainen bent is dit zeker een warm welkom.
je krijgt wel een lintje als beloning voor het meedoen en je kan hem maar één keer per dag doen.
deze wedstrijd blijft tot de update van volgende week woensdag (30 september).
de het is op zich een leuk parcours maar niet echt mij ding als het op snelheid en springen aan komt. ik doe het dus gewoon op mijn gemak, dan kom ik er ook wel. 
meer over dit parcours is ook te zien in de eerste video op het nieuwe Star Stable prietpraat kanaal.

nieuwe kleding
de terug-naar-school-verzameling 2020 is er! 
deze coole verzameling is geïnspireerd op de klassieke schooluniformen en bevat zelfs spullen voor je paard! je vindt deze set in de Totaalwinkel
tja, wat kan ik zeggen: ben er niet helemaal dol op. maar het is als met de paarden, smaken verschillen. en zo ook wat kleding betreft.
de helm en de handschoenen vind ik wel tof maar verder ben ik niet heel enthousiast over deze lijn.



scrapbook #5 
het Fort Pinta beach (end)summer festival is weer voorbij. 2 weken hebben we genoten van onze favoriete barman Tim en dj Kai, die ons weer van heerlijk muziek liet genieten op de dansvloer. (via Spotify kan je deze muziek ook luisteren)
het kan dan ook niet missen dat de scrapbook pagina's deze keer over dit evenement zijn.
heb jij nog al je spullen kunnen verzamelen uit de winkeltjes die je wilde hebben? 

boek: Soul Riders, Het eiland van de paarden
het verhaal: Lisa verhuist samen met haar vader naar het eiland Jorvik. daar merkt ze meteen dat er iets vreemds aan de hand is. er gebeuren mysterieuze dingen.
ze wordt sterk aange­trokken door het paard Starshine?  Lisa laat dingen gebeuren die ze zelf niet kan ­verklaren. 
onbedoeld raakt Lisa samen met haar drie nieuwe vriendinnen betrokken bij een eeuwenoude strijd, een strijd die de vier meiden en hun paarden in groot gevaar brengt…

en ik heb het boek inmiddels uit .... HEERLIJK LEESVOER!
ik vond het geweldig, wel waren er wat dingen die ik niet helemaal kon verklaren omdat ik ze niet ken vanuit het spel. maar als ik naar de kaart ga kijken in het boek dan denk ik dat dat plekken zijn die nog vrij gemaakt moeten worden.
dit verhaal is echt wel de voorgeschiedenis van de soulrijders, hoe zijn ze soulrijders geworden en ook wel een beetje de aanloop naar hoe Anne vast komt te zitten in Pandoria, de verdwijning van Concorde en hoe Lisa vast komt te zitten. maar ook de geschiedenis van de Dark Core word een beetje beschreven.
ik kan er niet te veel verder over vertellen, dan zou ik zo een beetje het hele boek verklappen.
maar ik vind het een echt aanraders om te lezen. 
de boeken zijn te kopen bij Bol.com en ze kosten 14,95 (+ verzendkosten). 
en vanaf 30 september is het tweede deel te koop:  Soul Riders: De legende ontwaakt.
eerst was dat 25 september maar er is dus vertraging gekomen in de levering.
ik heb hem al besteld, dus ik hoop dat hij dan ook op 30 september op de deurmat gaat vallen.

dit was prietpraat voor deze keer.
de volgende prietpraat hangt een beetje af van wat voor updates Star Stable heeft, meestal hebben we om de twee weken een blog.
via de instagram accounts blijven we foto's plaatsen , je kan ons vinden onder de namen @malin_hawkstorm en @michelle_mousetree.

tot het volgende blog .... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...