woensdag 2 september 2020

postcrossing#216

hoi hoi, welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
vorige week was even raar, ik had de keuze gemaakt om geen kaart te versturen omdat ik wat problemen had met het bestellen en leveren van de nieuwe postzegels maar dat is allemaal goed gekomen.
vandaag dus 2 kaartjes die er op uit zijn gestuurd, doe we wel vaker maar dan vaak als het vakantie is. nou, nu even geen vakantie maar toch 2 kaarten.


en om deze postzegels ging het nou allemaal, en ik wilde deze erg graag hebben om te gebruiken.
de samenwerkende postbedrijven in Europa geven al meer dan 60 jaar postzegels uit met een gemeenschappelijk thema. 
PostEurop, is de organisatie waarin alle Europese nationale postbedrijven samenwerken. 
en in 2020 stond de ontwerpwedstrijd van Posteurop in het teken van oude postroutes. 
en dit is dus het ontwerp van Nederland in het thema "oude postroutes".
het postzegelvel "oude postroutes" telt 6 postzegels in 2 verschillende ontwerpen. 
op het 1e ontwerp staat een ets van een postiljon te paard met een posthoorn aan zijn mond. 
het 2e ontwerp bevat een prent van 2 postiljons op de bok van een postkoets die door 2 paarden wordt voortgetrokken. 
aan de rechterzijde staat op elke postzegel een identieke verticale uitsnede van een schilderij van een rustend paard die zijn hoofd in een voederbak steekt. 
alle beelden zijn in hetzelfde blauw gedrukt als het priority logo.
het postzegelvel oude postroutes werd ontworpen door Anne Schaufeli en Huub de Lang van studio026 uit Arnhem.
ik kwam nog een leuk ander setje met postzegels tegen maar dat is voor een andere keer.


en dan zoals belooft, deze week gaan er dus twee kaarten uit met een postzegel erop van de oude postroute.
deze kaart gaat naar Finland en zal een afstand van 1529 km gaan reizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
op de kaart staat een afbeelding van de Disney film 'Doornroosje'.
de ontvangster van deze kaart had een klein wensenlijstje en bovenaan stond kaarten van Disney karakters.
nou, dat is dan met deze wel gelukt.
Doornroosje was de 16de film die Disney heeft uitgebracht in 1959, in het Engels. 
de Nederlandse versie was er pas in 1960.
natuurlijk, zal elk land zijn eigen versie wel hebben, helaas heb ik niks kunnen vinden over de versie in het Fins.  
dus hiermee hoop ik voldaan te hebben aan de wens met kaartafbeeldingen.
we gaan het afwachten.


en dan is er deze week nog eentje uit gegaan, die was even lastig.
liever geen dieren die centraal staan op de kaart was een vraag, dus kwam ik uit op deze kaart.
dit kaartje is onderweg naar Duitsland en zal een afstand van 335 km afleggen voor het op zijn bestemming is.
iets wat kleurrijk was stond ook op het wensenlijstje en ik denk dat deze tulpen zeker kleurrijk zijn.
ik kan niet precies zeggen waar deze foto is gemaakt want dat staat er niet op maar ik hoop dat ze hem leuk gaat vinden.
we gaan het ook met deze kaart afwachten.

door de kleine tegenvaller van vorige week stond de boel even stil bij mij.
en dan hebben we nog mazzel dat alles het weer doet want de boel lag afgelopen weekend nog plat ook omdat bij de internetprovider met een mega grote DDoS-aanval te maken had. dat houdt in dat internetcriminelen een enorme hoeveelheid data naar hun servers versturen. dat gebeurt vaker, maar nooit eerder in deze vorm en grootte.
dan is even geen internet een prima oplossing voor de klanten, hoe vervelend het ook is maar je kan je ook afvragen wat zou het voor gevolgen hebben gehad voor ons als kant als ze dit niet hadden gedaan?
gelukkig werkt de boel weer en met deze 2 kaarten hebben we weer een nieuwe rij aan reizende kaarten. alles was inmiddels al op zijn bestemming gekomen.
dus we hadden weer een schone lei.
rest mij nog om jullie weer te bedanken en graag tot het volgende blog .... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...