woensdag 18 september 2019

#postcrossing#169

omdat postcrossing dit jaar zijn 150 verjaardag viert zijn er heel veel leuke dingen om te doen.
deze kun je terug vinden via de volgende site:

https://150yearsofpostcards.com/

ik raad je zeker aan om de geschiedenis van de ansichtkaart eens te lezen.
de vondst van ansichtkaart was zeker niet makkelijk.
mensen waren erg voorzichtig met sturen en wat ze schreven, omdat ze hun personeel er van betichten hun post te lezen ... het idee was goed maar werd niet helemaal goed ontvangen. 
op zich wel grappig om zo iets terug te lezen. je vraagt je dan toch af wat schreven ze er op om zo te reageren.
ga eens een kijkje nemen op de site, is echt erg leuk.

gaan we door met de ansichtkaarten waar het al 150 om draait bij postcrossing.
en afgelopen week had ik een hele blije mailbox.
hij klepperde maar liefst 3 keer achter elkaar, 3 hele leuke kaarten viel er op de deurmat.
dit leuke kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 285 km afgelegt in 10 dagen voor dat ik hem had.
niet zo heel ver maar wel een hele leuke kaart.
van jonge dieren word ik altijd vrolijk, bijna ale dieren dan.
slangen en zo daar heb ik niks mee, zelf niet als handtas verwerkt.
maar dit leuke lammetje doet je gelijk terug verlangen naar de zomer.
helaas is die voorbij en bereiden we ons voor op de koude, donkere dagen.


en er kwamen nog meer beestje op mijn deurmat.
deze komt uit Portugal en heeft een afstand van 1528 km gereisd in 9 dagen voor ik hem had.
deze kaart heeft afbeeldingen van het Fontelo Park in Viseu, Portugal. en ik vind het geweldig.
dit ziet er toch mooi uit? die pauw is zo mooi, alleen al daar voor zou ik dat park bezoeken.
ik mag wel 100 jaar worden als ik al die plekken wil kunnen bezoek die ik soms op kaartje krijg toe gestuurd.😁


en dan deze kaart kwam ook binnen rollen.
deze kaart komt uit Polen en heeft een afstand van 1154 km afgereisd in 9 dagen voor ik hem had.
en het registeren van deze kaart moet ik via postcrossing doen omdat de ID van deze kaart onder een sticker zat geplakt die onze eigen Nederlandse postdienst over heen had geplakt.
wat ik al niet kan begrijpen, mijn adres stond er duidleijk genoeg op dus waarom een niet code sticker met adres er op geplakt zat is mij een raadsel?
maar goed, het is goed gekomen.
en deze katten zouden zo een paar van mijn eigen clan kunnen zijn, die zie ik er ook voor aan om mijn cake te stelen als ze de kans zouden krijgen.

en dan was er op de zelfde dag als dat deze kaarten aan kwamen ook het bericht dat de kaart uit postcrossing 167 was aangekomen.
deze kaart ging naar de USA en is na een reis van 10 dagen aangekomen op zijn bestemming.
maar ik kreeg ook nog de melding binnen dat de kaart van vorige week, postcrossing 168, naar Duitsland was aangekomen.
na een reis van 208 km in 4 dagen had deze zijn bestemming bereikt.


maar mijn brievenbus klapperde afgelopen weekend nog een keertje vrolijk toe dit leuke kaartje binnen viel.
dit kaartje had een afstand van 5795 gereisd in 8 dagen.
een super mooie kaart van de Brooklyn Bridge bij nacht, prachtige zo met die kleuren van het licht en de skyline van New York er achter.
Amerika, dus wat kan ik er verder van zeggen? dat deze kaart zeker een like heeft gekregen van mij als favoriet.

en gisterenavond kreeg ik nog het bericht dat de kaart uit postcrossing 165, naar China ook zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 8763 km in 29 dagen.


gaan we door met de kaart die ik deze week op de brievenbus heb gedaan.
deze kaart is onderweg naar ... Rusland.
deze kaart gaat een afstand afreizen van 2583 km voor het op zijn bestemming is.
deze afbeelding is van het olieverf schilderij "de leesplank" van Klaas Gubbels.
voor 1964 een zeer moderne versie van de leesplank.
iets wat mij aan mijn opa doet denken.
ik heb zijn leesplank nog hier liggen. de leesplank was de manier waarop kinderen vroeger leerde lezen. 

en zo komen we weer bij het einde van postcrossing van deze week.
een erg volle, in tegenstelling tot de afgelopen weken.
het mag bekend zijn dat postcrossing een echte verrassing is, je weet nooit wanneer er weer post is!
heb ik nog mededelingen? ja, eigenlijk wel.
in het blog van gisteren heb ik al beschreven dat de gezondheid van mijn dochter op dit moment zorgelijk is.
we weten niet wat we nog kunnen verwachten maar we houden overal rekening mee.
mochten er dus onverwachts veranderingen zijn dan kan het wezen dat blogs komen te vervallen. ongeacht welke dat ook is, mijn dochter gaat dan echt voor!
maar ik ga er vanuit dat iedereen dat kan begrijpen.
wil ik jullie voor nu weer bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...