woensdag 4 september 2019

#postcrossing#167

hallo,
het is woensdag en dat betekend tijd voor 📫postcrossing.

ongeveer een maand geleden deden ze van uit postcrossing een oproep voor de viering van 150 jarig bestaan van postcrossing.
het idee was dat ze een muur op hun kantoor gingen vullen met verschillende ansicht kaarten.
ze werden overspoelt met kaarten, vriendelijke woorden, herinneringen die zijn gedeeld.
alle verhalen, gedichten, tekeningen en zorgvuldig vervaardigde stukken postkunst deden hun hart smelten.

in de afgelopen weken hebben ze een paar van de postkaarten die ze hadden ontvangen geüpload in de gallerij maar ze dachten dat een video misschien een betere manier zou zijn om er meer van te laten zien. dus hier is het:



wees niet verdrietig als je je ansichtkaart niet op deze video ziet, want dit is slechts een kleine selectie. 

gaan we door waar het hier om gaat: kaartjes sturen en ontvangen.
nou dat laatste kan ik kort in zijn: ik heb niks ontvangen. 😁
en dat gebeurd vaker, doen we ook niet moelijk over.
verder zijn er nog wel wat kaarten onderweg van mij kant die zijn versturen. 
in postcrossing 165 ging een kaartje naar China en deze is nu 16 dagen onderweg.
maar er zijn ook nog kaartjes aangekomen.
in postcrossing 164 ging een kaartje naar Letland, deze is na 36 dagen over 1444 km te hebben gereisd op zijn bestemming aan gekomen.
en vorige week in postcrossing 166 ging de kaart naar Spanje, deze is na 7 dagen 1147 te hebben gereisd ook aangekomen.
en ik heb er intussen weer een kaartje op uit gestuurd!

dit kaartje heb ik afgelopen maandag op de brievenbus gebracht.
deze kaart is een reis gebegonnen naar de USA, en zal een afstand van 8014 km.
de ontvangster is werkzaam voor de American Airlines. 
ik hoop de de afmetingen van de kaart kloppen met de wensen.
ik begreep die vraag wel, zij doet net als ik , de kaarten opbergen in in een map.
het kan soms best lastig zijn om je ontvangen kaarten in je boek te krijgen.
niet alle kaarten passen namelijk in van die hoesjes.
verder heb ik haar wat vertelt over de opleiding die mijn dochter is gaan volgen.
we gaan het zien hoe lang deze kaart er over gaat reizen.

en zo komen we aan het einde van postcrossing van deze week.
niet overdreven vol, maar net genoeg om tussen door, in je pauze even te bekijken.😊
ik heb verder ook geen bijzonderheden om te melden.
dus ... bedankt voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...