woensdag 16 januari 2019

#postcrossing#136

hoi, hoi,
het is het midden van de week en dat betekend postcrossing! 📫
deze week weer gewoon één kaartje die er op uit is gestuurd.

hoewel mijn kaarten voorraad nog niet op was heb ik er toch weer een paar leuke bij gevonden.
het hele oude kaartje van het paleis op de dam in Amsterdam vond ik erg mooi.
de foto op de kaart is gemaakt in 1959.
als je er al eens geweest ben dat herken je het misschien ook wel.
ook vond ik er een met leuke "wist je dat" weetjes.
ook handig voor mijzelf, nooit geweten dat de dijken in Nederland alles bij elkaar 17.691 km zijn. weer wat geleerd.
en ook wel een leuk weetje is dat in Nederland ruim 40.000 Nederlands aan postcrossing mee doen.
en ik ben er daar één van, en laat ik er nou ook nog eens elke week over schrijven!
ach, je een mens kan maar een hobby willen uitvoeren. nee, zonder gekkigheid, postcrossing is gewoon leuk! het is altijd weer een verrassing waar je iets naar toen mag sturen en een nog grotere verrassing waar jij een kaartje van terug krijgt.
na bijna 3 jaar is het soms nog ruzie hier als er een kaartje binnen komt. ruzie met mijn dochter over wie het eerste de kaart mag lezen, zij wint de meeste keren omdat zij vaak de gene is die de post gaat pakken van de deurmat.😊

en dan kwam deze kaart afgelopen week binnen.
het is een leuke kaart maar er was een klein probleempje ....
de afzender heeft geen ID er opgeschreven!
en dat is lastig registreren.
ik heb op basis van haar naam, land en datum poststempel een verzoek bij postcrossing gedaan om haar te vinden.
en dat is gelukt! de kaart komt dus uit Rusland en heeft 2227 km gereisd in 43 dagen.
als antwoord op haar vraag of ik als eens in Rusland bent geweest is het antwoord nee.
maar wie weet? je weet maar nooit waar een mens naar toe kan gaan reizen.

en dan waar er vorige week twee kaartjes die verstuurd zijn.
een daar van is aangekomen, de kaart naar Duitsland is na 649 km te hebben gereisd in 7 dagen aan gekomen op zijn bestemming.

en natuurlijk, net als al bijna 3 jaar 😉, heb ik ook weer een kaartje geschreven.
deze gaat naar de USA.
de kaart zal een afstand van 5670 km.
de dame die deze kaart gaat ontvangen heeft 5 katten dus dit grappige kaartje met de kat leek mij wel een passende.
katten, daar sluit ik mij bij aan, ik heb er zelf ook 4 rond lopen.
verder is ze een grote fan van postcrossing, het is volgens haar altijd weer een verrassing wat je in je mailbox kan vinden en daar sluit ik mijzelf ook graag bij aan.

en terwijl er hier in Nederland een grote regenbui neer plenst ben ik aan het eind van postcrossing voor deze week gekomen.
ik heb op dit moment niks aan mededelingen verder met jullie te delen.
rest mij dus alleen nog om jullie weer te bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...