woensdag 9 januari 2019

#postcrossing#135

hoi, hoi,
hier de eerste postcrossing van 2019! 📫
en we gaan op weg naar het derde jaar van postcrossing.
op 6 april 2019 is het drie jaar geleden dat ik met postcrossing ben begonnen.
maar zover is het nog niet, hoewel de tijd sneller gaat dan soms ons gevoel aan geeft.

tijden de vakantie voor de kerstdagen en de jaarwisseling ontving ik ook nog een kaart.
net één dag na kerst kwam deze kaart binnen.
hij komt uit Finland en heeft een afstand van 1870 km afgelegd in 28 dagen.
de afzenders, ja het zijn er twee, zijn twee 13 jarige meiden.
de dames wonen in een klein dorpje ten oosten van Finland, Savonlinna.
dit dorp ligt dichtbij het Saimaameer en ontstond rond het kasteel Olavinlinna, wat werd gebouwd in 1475.
nee, ik weet dit niet allemaal uit mijn hoofd, ik heb het opgezocht.😊

en dan de eerst kaart die ik heb ontvangen in 2019.
die eer gaat naar dit kaart, en die komt uit China.
de kaart heeft een afstand van 9295 km afgelegd in 33 dagen.
dit vintage uitziende kaart vind ik echt super leuk.
de afzender dacht dat ze wel in dichtbij de leeftijd zit van mijn eigen dochter, sterker nog jullie zijn even oud! beiden 17 jaar.
deze kaart heeft van mij een hartje gekregen op de site van postcrossing als een favoriet.

dan waren er voor de vakantie nog kaarten op de post gedaan.
in postcrossing 134, de week voor de vakantie gingen er twee kaarten uit.
de kaart naar de USA is inmiddels op zijn plaats van bestemming, de kaart heeft een afstand van 6628 km afgereisd in 12 dagen.
en na de jaarwisseling kwam het bericht dat de andere kaart uit postcrossing 134 naar Frankrijk ook was aangekomen. na 17 dagen en 333 km te hebben gereisd kwam deze aan.
hoewel ik me ook kan voorstellen dat er door de kerstdrukte aan kerstpost misschien iets vertraging is in bezorgen. hier in Nederland was dat dus wel, vooral op pakketten was het een top drukte.
er was nog een andere kaart onderweg, uit postcrossing 133, deze is nog niet op zijn bestemming en is nu 29 dagen onderweg.

gaan we door met de kaarten die ik er op uit heb gestuurd. en dat zijn er net als voor de vakantie, 2 kaarten.
de eerste kaart is deze en die gaat naar Taiwan.
de kaart zal een afstand van 9541 km gaan afleggen voor deze op zijn bestemming zal zijn.
op de kaart staan afbeeldingen van Nederlandse klompjes, deze kun je in heel veel winkels vinden.
in verschillende kleuren en stijlen, soms zijn ze ook beschilderd in de stijl van een bepaalde streek of provincie.
een typische Nederlands souvenirtje.


en dan de tweede, deze gaat naar Duitsland.
deze kaart gaat een afstand van 649 km afleggen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
de kaart is een afbeelding van Hollandse boerenjongens en meisjes in de Delfs blauwe kleuren.
Delfs blauwe heeft een eigen keurmerk wat zijn originaliteit moet waarborgen. echt Delfs blauw kan duur zijn maar het meeste wat je vind zijn kopieën die een stuk goedkoper zijn.
Delfs blauw is een typische Nederlandse stijl.

en zo komen we aan het einde van de eerste postcrossing van 2019.
ik heb vandaag verder er niks meer aan toe te voegen.
wil ik jullie, zo als altijd, weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...