vrijdag 21 september 2018

stand van zaken: week 38

phff ... wat een week!
het begon vorige week als met mijn dochter die ziek uit school kwam.
een of andere griep bacterie wat op school rond dwaalt en zij was het haasje.
koorts van bijna 40 graden en snotterig, griep, kan niet anders of het moet iets zijn geweest wat er op leek.
maar dat sloeg over op mij, vorige week vrijdag had ik al een gevoel als of ik een nachtje aan het feesten was geweest, wat dus niet is.
zaterdag was dat nog steeds zo en mijn hoofd voelde .... niet echt als hoofdpijn maar regelmatig van die pijnlijke steken. echt koorts had ik niet, ruim één graad meer als anders wil ik zelf niet koorts noemen.
die druk op me hoofd maakt we wel zorgen, ik had dit een paar jaar terug ook en bleek toen een soort ontsteking achter me oogbal te hebben. deze kan ontstaan als een verkoudheid niet goed doorzet.
ik hou het dus nog even goed in de gaten, en anders ga ik even op bezoek bij onze huisarts.
maar afgelopen dinsdag begon ik me beter te voelen, behalve dan mij keel want die leek wel half dicht geknepen te zitten.
daar heb ik nog steeds last van maar ben gisteren wel gewoon gaan werken, en als je je stem half kwijt bent en klinkt als een piepkuiken dan geeft dat best wel leuke geintjes van je collega's.
en dat alleen om je stem zo lekker te horen piepen en kraken waarbij jij denk: daar gaat ie! ik kan straks helemaal geen geluid meer voorst brengen.
maar dat maakt dan niet uit, het was leuk en super gezellig om zo samen met collega te kunnen werken.

tuin
de tuin, voor en achter kant is al een tijdje een ramp gebied bij mij.
goed voor de beestjes maar niet om aan te zien in tegenstelling tot dat van mijn buren.
maar vorige week, nog voor we ziek werden, had ik een helpende hand via de WMO en de vrijwilligers-organisatie.
hoewel er eerst nog is gesproken over planten redden en zo was ik toch iets directer: als eruit!
met het oog op het toekomst beeld moet dat toch gebeuren en misschien dat het dan nog wat doenbaar is voor mij als het gewoon een lege vlakte is.
ruim een volle container aan tuinafval is al weg en er staat nog een deel klaar voor de volgende ronde om mee te gaan.
de tuin is er leeg maar dat kan mij niet zo veel schelen.
met een week of twee gaan we nog van dat onkruidmiddel spuiten en dan blijft het zo liggen tot na de winter.
daarna kijken we verder, maar ik denk dat het een lege vlakte gaat blijven.
ik ga er geen geld meer insteken om mijn voortuin met planten te vullen.
wat de WMO verder betreft: ik heb nog geen andere auto en ze willen dat ik maar weer eens een keuring laat doen. ik heb er nog maar 5 gehad ofzo.
maar dit is dan weer nodig om bepaalde hulp middelen zo als een andere auto te kunnen krijgen.
en misschien dat ik dan versneld in aanmerking kom om naar een kleinere, passende woning te verhuizen.
ik laat het maar weer over me heen komen, hoewel dat gereis met een bus ook zeer slopend is.

verder gaat het hier wel zo als het hoort.
we moeten nog wel wennen aan het nieuwe dagritme. onze dag start nu vaak al om half 6 en niet meer rond 7 uur, dat merken we in de avond ook wel, rond half 10 willen we al naar bed.
de katten hebben dat vlugger opgeplakt, die staan rond kwart over vijf al te zeuren voor voedsel.
ik ben gisteren weer gaan werken bij het Leger des Heils, na 4 weken vrij mag ik weer.
om gelijk de eerste werkdag aan te geven dat ik in week 43 en 44 er niet ben, ze gaan mijn murenvoegen buitenom vernieuwen en er komt een nieuwe dak op het huis.
weer 2 weken in de bouwrommel, want ik moet op veel stof rekenen.
ach, we laten het maar over ons heen komen, ik heb toch wel me dagelijkse stof om op te ruimen met 4 katten en een hond dus dat beetje extra kan er wel bij.
en zo gaat het hier dus door, we maken er maar het beste van. meer kan je toch niet doen.

en tussen al de dingen door van tuin leeg ruimen en ziek worden ben ik een idee wat ik had gaan uitwerken.
welk idee? dat vertel ik je later in een andere blog maar via het instagram account (scooziemouse) heb ik al een kleine sneakpeak gegeven en er volgen er nog een paar.
nou, oke dan, ik zal de sneakpeak ook hier met jullie delen.
de rest rond dit figuur hou ik nog even voor mijzelf.
maar deze heeft niks met Cottonhall te maken dat wil ik je dan wel vertellen.


tot het volgende blog ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...