dinsdag 11 september 2018

de vakantie is weer voorbij!

het zit er op! de vakantie van 2018.
nou ja, niet helemaal dan, ik heb nog een weekje vrij voor ik weer aan de slag ga bij het Leger Des Heils.
maar de vakantie van het blog zit er wel op!
we gaan weer van start aan de laatste ronde van 2018.
we hebben nog een kleine 4 maanden te gaan voor 2018 weer ten einde is.
maar dat gaat zo snel dat we al aan het kerstdiner zitten voor we het door hebben.

mijn vakantie
mijn vakantie was thuis dit jaar en ik heb zelf wat gasten gaat die kwamen logeren.
het was super gezellig.
hoewel we niet echt heel ver zij weg geweest, hebben we toch iets kunnen ondernemen.
door dat ik geen auto meer heb moesten we met zijn alle in één auto.
eigenlijk hebben we een kleine beetje de verkeersregels hier voor mee overschreden.
maar het was het zeker waard.
we zijn naar Fort Roovere geweest hier in de buurt van Halsteren.
ik ben er al een tijdje niet geweest en kon zien dat waar ze toen met me laatste bezoek mee bezig waren een uitkijktoren is.
het is mij iets te hoog, ik heb hoogtevrees dus helemaal naar boven ben ik niet geweest.
wel hebben we de bekende Mozes-brug weer bewandeld.
de omgeving biedt zo veel mooi wandelpadden en ik wist dat mijn gasten graag lopen.
daarna hebben we wat gegeten en gedronken bij Vogelzang in Halsteren.
een plekje waar ik en mijn dochter graag kwamen.
daarna zijn we nog naar onze oude woonplaats Sint Maartensdijk gereden en even in de beach-corner gelopen.
leuk voor de jonger kids die er schelpen hebben gezocht.
thuis hebben we natuurlijk ook wel leuke dingen gedaan. de jonge dame wilde graag koken met mijn dochter, haar grote nicht en dat hebben ze ook gedaan.
ze hebben samen sushi gemaakt. een belofte die mijn dochter aan haar oom had gedaan: als hij hier was zou ze sushi voor hem maken.
haar tante en nichtje hadden het nog nooit gegeten maar vonden het op zich wel lekker.
de kleine man was iets minder enthousiast, de vulling van komkommer of avocado ging er wel in maar de rijst, nori (bladeren) en vis moest hij niet.
ik had er rekening mee gehouden en had ook gewoon wat kaas en worst op tafel gezet.
verder hebben we hier langs de zeedijk gewandeld wat ook leuk was zo met zijn alle.
op de laatste avond hebben we nog wat spelletjes gespeeld, waar onder piratenkaarten.
wat de kleine meid al heel snel door had en ook zeker een paar potjes heeft gewonnen.
we kunnen dus zeggen dat we een goeie en gezellige vakantie hebben gehad.

29 augustus
en toen was het alweer woensdag 29 augustus.
de visite ging weer naar huis en mijn dochter had een vroege start, ik ook trouwens.
voor haar begon de eerst nieuwe schooldag, o sorry ... college dag.
ik mag het geen school meer noemen, het is een college.
die week had ze 3 dagen kennismaking met haar scho... college en de klasgenoten.
wat verrassend goed is gegaan, ze kwam erg blij thuis.
zij en nog een paar jongens vormen een groepje. ja, jongens, de hele klas bestaat uit 14 jongens en 4 meisjes, waaronder dus mijn dochter.
als ik het zo van haar hoor is het allemaal leuk en gezellig.
vorige week was er wel een klein dingetje toen ze helemaal van streek thuis kwam uit school en het had niks met school te maken.
ze was niet lekker en was in de bus misselijk geworden, toen ze aangaf te moet overgeven deed de chauffeur wat moeilijk, uit eindelijk stopte hij wel en nog voor ze buiten stond was het al te laat.
waarop ander mensen haar te hulp schoten, erg lief.
de chauffeur die kon alleen maar zeuren over tijd en te laat en dat hij haar zo niet meer mee nam.
waarop de andere personen gelijk op kwamen voor haar, dit was een ongelukje waar ze echt niks aan kon doen en hij het niet kon maken haar te laten staan.
ze was echt van streek en ik heb er ook een klacht over in gediend bij de busmaatschappij.
zij is een tiener, lekker makkelijk slachtoffer om uit te kafferen maar als dit nou een ouder persoon was geweest? had die chauffeur dan ook zo gedaan?
ik vond het onverantwoord hoe hij heeft gereageerd.
het is in behandeling, we horen er nog meer over.

en zo is er een nieuw college jaar begonnen voor mijn dochter.
ik hou nog even vakantie deze week en mag volgende week weer beginnen.
het blog is weer van start gegaan en daarbij gaat ook een nieuwe onderdeel van start.
ook de tijden zijn even aangepast, dit afgestemd op de tijden van de schooluren van mijn dochter.
nu ik toch zo vroeg al uit bed ben loopt mijn dagritme ook anders.
nog even de schouders onder de laatste maanden van 2018.
we zijn weer uitgerust en hebben beiden (ik en mijn dochter) zin in de dingen die nog gaan komen.
welke dingen? dat deel ik een andere keer nog wel met jullie.

tot het volgende blog ....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...