woensdag 12 september 2018

#postcrossing#120

hoi hoi,
we zijn er weer!
eigenlijk waren we niet eens echt weg. de vakantie dit jaar hebben we lekker thuis gehouden.
wel heb ik familie op bezoek gehad maar verder was het gewoon lekker thuis.
mede omdat vanaf eind augustus mijn dochter weer naar school moest.
ikzelf heb nog wel 1 week vakantie van mijn werk.
het blog gaat weer van start na twee weken vrij te hebben genomen.
we gaan dus weer fris en fruitig beginnen aan de laatste maanden van dit jaar.
meer over mijn vakantie kan je terug lezen in het blog van gisteren.

de afgelopen weken waren er nog kaarten aangekomen die ik voor de vakantie had verstuurd.
uit postcrossing 119 is de kaart die naar Tsjechie is gegaan naar aangekomen, de afstand was 791 km en daar is 7 dagen over gedaan.
ook uit postcrossing 119, het blog van voor de vakantie waar 2 kaarten waren verstuurd, ging een kaart naar de USA en deze is ook aangekomen, de afstand was 8337 km en de kaart heeft hier 8 dagen over gedaan.
en ook de kaart van postcrossing 117 naar Rusland is op zij bestemming aan gekomen, na 2618 km te hebben afgelegd in 27 dagen.

en dan had ik zaterdag 1 september 4 kaarten te gelijk op de deurmat.
ik heb er even voor het gemak ze in een plaatje samen gevoegd, anders wordt dit blog wel heel lang.
nr.1 komt uit Duitsland en heeft een afstand van 639 km afgelegd in 3 dagen.
buiten groetjes stond er verder niks beschreven.
nr.2 komt uit Frankrijk en heeft een afstand van 255 km afgelegd in 3 dagen.
ik was wel even verbaasd dat deze Nederlands was geschreven. de afzender is Nederlandse en woont al ruim 17 jaar in Frankrijk.
nr.3 komt uit Ierland en heeft 729 km afgelegd in 4 dagen.
een kaart vol met afbeeldingen van Ierse schrijvers, de enige die ik kende was Oscar Wilde.
en dan nr.4, deze komt ook uit Frankrijk en heeft een afstand van 614 km afgelegd in 3 dagen.
de afzender heeft werkelijk een prachtig uitzicht van waar zij woont, les Volcans D'Auvergne.


en er kwamen nog meer kaarten!
op donderdag 6 september kwamen er nog twee kaarten op de deurmat.
nr.5 komt uit Duitsland en heeft over 8 dagen 547 km afgelegd.
op de kaart stond heel veel informatie die ook iets verwarrend was. de tekst was in het Duits geschreven en vertaald naar het Nederlands waar door de tekst wat warrig over komt. na wat puzzel kwam ik er achter dat de informatie had te maken met de postzegels, een van een bluebell, en de andere had te maken met een orkest wat zoveel jaar bestond. De kaart zelf heeft een afbeelding van een waterval in het Gifford Pinchot Nationaal Park bij Washington.
nr. 6 komt uit Japan en heeft een afstand van 9235 km afgelegd in 8 dagen, super snel, al zeg ik het zelf.
met alleen een groet en de hoop dat al mijn dromen uitkomen stond er verder niet veel op.
maar het kaartje met deze prachtige ijsvogel is zeker erg mooi.

en met 6 kaarten wordt het nu al een heel druk blog maar er kan nog meer bij!
een dag later, op vrijdag 7 september kwamen er nog 2 kaarten op de deurmat.
nr 7 komt uit Polen en heeft een afstand van 1272 km afgelegd in 10 dagen.
ik had even wat verwarring op de vraag of ik op een eiland woon. ik denk dat ze bedoelde dat mijn woonplaats onder een gemeente valt die ook wel bekend staat onder de naam "eiland Tholen". ik kan het mis hebben maar heel Zeeland bestaat uit grote en kleine eilanden dus ik denk dat ze dat bedoelde.
en dan nr 8, een prachtig engeltje uit Rusland die in 10 dagen 1861 km heeft gereisd.
Cupido van de Franse schilder Carle van Loo, geschilderd in 1761. en mij Russisch is niet zo goed maar ik geloof dat dit te zien is in het Palovsk, een Russisch verblijf van de keizerlijke familie.
Catharina de tweede gaf dit huis aan haar zoon Paul.
ik heb het opgezocht, ik weet wel iets af van die geschiedenis periode maar ook niet zo goed.

phff ... het is al heel wat tot nu toe.
daarom wijk ik even van mijn belofte af van 2 kaarten deze week, het word dan wel erg veel allemaal. daarom dus maar één kaart.
volgende week doe ik er dan wel twee om de balans van 1 kaart per week weer gelijk te krijgen.

en de kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd is deze .... en die gaat naar Bulgarije.
de kaart gaat een afstand van 1835 km afleggen.
de vraag was of er kaarten van steden, bergen of rivieren kon worden gestuurd maar dat soort kaarten had ik niet.
bergen en rivieren hebben wij niet echt hier en kaarten van ons dorp is helaas ook geschiedenis, ze zijn er niet meer.
wel deze en misschien is het niet wat de ontvanger bedoelt maar er staan wel kaarten op van dat gene wat er werd gevraagd.
ik hoop dat dit dan ook leuk gevonden word?


en hier mee komen we aan het eind van een misschien erg volle postcrossing.
volgende week dus twee kaarten maar voor nu even geen toeters en bellen aan nieuwtjes.
bedank voor jullie aandacht en graag tot volgende week ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...