donderdag 20 september 2018

kattenstreken#17

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!



ja, je leest het goed! waren het er eerst drie, zijn het er nu vier.
had ik nog zo mijn best gedaan voor het nieuwe logo, kon ik die gaan veranderen.
vanaf volgende week is dit dan het nieuwe logo.
de tekeningen heb ik van internet en ik was gelijk verliefd op deze afbeelding.
helaas heb ik niet terug kunnen vinden wie de schilder is van deze afbeeldingen.
deze leken het meeste op mijn kleine donderstenen, en ja dat zijn er nu dus vier.
we hebben er een dame bij!

Raya
sinds 4 weken is deze dame erbij gekomen, haar naam is Raya.
het is een Hebreeuwse naam die 'hoop' of 'verwachting' betekend.
ze is nu bijna 20 weken oud en ze heeft de hoop en verwachtingen al waar gemaakt.
bij binnenkomst hier in huis zijn alle 3 de heren al gelijk op hun plek gezet.
de kennismaken was ... hoe zal ik het zeggen? 
duidelijk van Raya's kant, even blazen en met de poot slaan.
de eerste 3 dagen lieten de heren haar dan ook maar gaan.
inmiddels gaat het beter nu. 
Nala en Raya spelen met elkaar. ik had ook niet verwacht dat die twee problemen zouden geven.
hoewel het er soms nog al ruig aan toe gaat met die twee.
ze is ook best wel slim als ik het zo mag zeggen, ze bijt Nala behoorlijk hard en ligt daarbij de schreeuwen als of zij degene is die zo veel pijn wordt gedaan.
wij dachten dus dat Nala haar pijn deed en hem waarschuwde. nu we dit door hebben laten we ze gewoon gaan. ze zoeken het maar uit.
Rambo en Frodo mogen elkaar nog steeds niet maar vechten wel een stuk minder.
Raya gaat er tussen staan en geeft ze kopjes en likt ze over de snuit als of ze zeggen wil : geen ruzie maken.
tot nu toe was er één keer een aanvaring maar verder is het rustig tussen die twee.
Rambo kijkt verder niet echt om naar Raya, hij vind het wel best zolang ze hem met rust laat.
Frodo heeft twee kanten, het ene moment mept hij naar haar en het andere moment staat hij haar te likken. 
en Nala ... die is in de zevende hemel. die heeft nu een speelmaatje die bijna net zo maf is als hij.
de enige die ze op haar eigen voorwaarden accepteert is de hond Beertje, als zij naar hem toe gaat, voorbij loopt of op de bank gaat liggen is het prima maar als Beertje langs loopt of op de bank komt liggen waar zij al ligt dan blaast ze hem bijna omver.
Beertje boeit het niks en gaat gewoon door, wel houden we het even in de gaten.
het moet niet zo zijn dat Beertje vol kattenkrabben staat of dat hij uit haalt naar Raya.
misschien is het nog dat ze allemaal aan elkaar moeten wennen of misschien ook niet? maar het is een stuk rustiger wat het vechten betreft.
het lijkt erop dat mijn dierenarts gelijk gaat krijgen: een dame tussen de heren brengt balans.
ik was het echt niet van plan maar het feit dat ze een rode poes is heeft me overgehaald.
het heeft gewoon zo moeten zijn maar wij zijn blij met haar en de heren zijn in ieder geval voor nu ook een stuk rustiger.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...