woensdag 11 september 2024

postcrossing#401

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
De meteorologische herfst is begonnen, daar kunnen we in de temperaturen weinig van merken. Afgelopen week een dag erbij van 28 graden.
Inmiddels hebben we een omslag in het weer, regen en de temperatuur zit rond de 19 graden. 
Dat maakte de keuze voor de afbeelding iets lastiger, een afbeelding die echt al helemaal in de herfst-stijl was paste niet echt, zomer ook niet meer.
Dus kwam ik uit op deze afbeelding van een muis op een schommel van bloemen, de kleuren doen je wel het idee van herfst geven, maar ook wel een beetje het idee van de zomer. 
Je kan er natuurlijk op rekenen dat de volgende reeks iets met een muis en regen gaat worden of ik moet nog wat anders kunnen vinden wat leuk is om te gebruiken. 
Maar voor de komende 5 weken hebben we dus deze muis. 
Vanaf volgende week gaat de nieuwe reeks in, deze week hebben we er nog één van de oude reeks, de muis op het strand. 
We zitten inmiddels al in september, en de tijd vliegt dus voor je het weet zitten we alweer in december.
Ook deze maand heeft altijd een leuke postzegel in kerststijl en dit jaar gaat het lastig worden. Ik heb meerdere leuke afbeeldingen gevonden. 
Volgens mijn berekening komen er nog 2 series tussen voor we bij de kerstzegels zijn aangekomen. 
Ik geloof dat het ook wel tijd gaat worden om een paar leuke kerstkaarten te gaan zoeken … daar kan postcards from Essie bij vast wel aan helpen. 
Maar genoeg, we gaan door met de post.

En afgelopen kreeg ik dan eindelijk toch nog de kaart binnen die al eerder in mijn post-app had gestaan, maar er ook weer uit was verdwenen. Een omweg van ongeveer een week dus.
De kaart komt uit Rusland en heeft een reis van 2207 km in 31 dagen. Die dagen hadden dus korter kunnen zijn als ze bij PostNL fatsoenlijk met de post om gaan en gewoon netjes bezorgen.  
De afzendster is onderwijzeres op een basisschool. Ze schreef dat ze kort geleden met vakantie is geweest en in de zee heeft gezwommen en is gaan wandelen in de bergen. Ze heeft duidelijk genoten van haar vakantie.
Op de kaart staat een afbeelding van Het Paleisplein, wie de afbeelding heeft gemaakt heb ik niet kunnen achterhalen. Maar ik vind het zeker een mooie kaart. 

En naast ontvangen post is er ook post aangekomen.
Vorige week, postcrossing 400 ging er een kaart naar het Verenigd Koninkrijk en deze is na een reis van 4 dagen over 503 km op zijn bestemming aangekomen.
In postcrossing 394 stuurde ik een kaart naar de USA en deze staat inmiddels op expired met 65 dagen. De kaart kan binnen een jaar nog geregistreerd worden. 
Het viel mij wel op dat de ontvangster ruim 2 maanden niet op haar account van postcrossing is geweest. 

Dan zijn er ook nog kaarten onderweg.
In postcrossing 397 ging er een kaart naar China, deze is nu 44 dagen onderweg. 
En dan postcrossing 399, een kaart naar Servië, deze is nu 17 dagen onderweg.
We gaan het dus nog even geduldig afwachten met deze kaarten. 

Ook deze week hebben we weer trouw een kaartje op de brievenbus gebracht. 
En deze keer gaat het kaartje naar Duitsland en zal een reisje gaan maken van 705 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
De ontvangster van deze kaart woont in een stadje dicht bij de Alpen.
Ze heeft haar baan als kleuterleidster in geruild voor die van een kantoormedewerkster. Door een ongeluk kon ze het werk van een kleuterleidster niet meer doen, dat is toch wel jammer. 
Ik heb zelf twee jaar geleden een ongelukje gehad toen ik nog werkte bij de kringloopwinkel van het Leger des Heils. Hierbij had ik verwondingen aan mijn hand en ik merk dat nu soms nog steeds, met bijvoorbeeld een dopje van een flesje draaien. Ik vrees ook dat dit niet meer weg gaat.
Ze is geïnteresseerd in wetenschappen, zoals archeologie en astrofysica.
Ze leest graag boeken, ook kinderboeken en luistert naar klassieke muziek, Klezmer en Duitse singer-songwriter.
Ze had wat ideeën voor kaarten opgeschreven maar ik bleef steken op lezen en ook de kinderboeken, dus kwam ik op deze kaart uit die ik daar wel bij vond passen. 
We gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn. 

En zo zijn we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
Ik heb verder eigenlijk niks meer om te vermelden. Ik denk dat alles wat gezegd kan worden wel is gedaan? Ja, ik kan er niet meer van maken dan wat het nu is. 
Binnenkort ga ik dus zeker shoppen voor kerstkaarten om te versturen. Maar ik heb ook nog een reisje naar Den Bosch op de planning staan, dus wie weet wat ik daar nog kan vinden aan leuke kaarten. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog … 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...