woensdag 4 september 2024

postcrossing#400

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Het zit erop! De vakantie is voorbij, we gaan weer aan de slag. 
We gaan beginnen aan de  laatste 4 maanden van 2024. Als ik het over het algemeen bekijk dan is het jaar best snel al gegaan. 
Ik lijk hier ook meer te doen buitenshuis dan toen ik nog in Zeeland woonde.
De stad is nog 5 minuten lopen en ik ben er! En er zitten zoveel leuke winkeltjes waar ik regelmatig even binnen ga. Of plaatsen waar je kan genieten van een hapje en een drankje. Dat hebben we met de vakantie ook zeker gedaan. 
Meer over de vakantie kun je lezen in het blog van gisteren. 

Wat betreft de post was het deze week rustig.
Maar ik heb weer wel mijn vraagtekens bij ons postbedrijf.
In de app stond namelijk een kaartje wat bezorgd moest worden, dat heeft er 3 dagen in gestaan, maar is nooit bezorgd. Het staat ook niet meer in de app, het is weg en PostNL zegt dat ik nog even moet afwachten, er kan vertraging zijn. 
Ja, die kennen we intussen wel! Maar we zullen het nog even afwachten. We hebben weinig keus. 

Dat neemt niet weg dat we vandaag toch wel een mijlpaal hebben bereikt in ons blog van postcrossing. 
Vandaag is het 400ste blog van dit item dat in 2016 begon op 6 april. 
IK werd lid van postcrossing op 5 april 2016 na het zien van een reclame over postcrossing. Ik dacht dat dat nooit zou werken en voor de grap begon ik eraan. En kijk nu! Het is de langstlopende blog op deze website, we zitten inmiddels al 8 jaar en vandaag dus het 400ste blog van postcrossing. 
Ik ben er helemaal blij mee en heb voorlopig ook nog geen plannen om ermee te stoppen. 

Gaan we door waar het om draait: post versturen en ontvangen.
Er zijn kaarten op hun bestemming aangekomen. Om te beginnen uit postcrossing 398, een naar Rusland, deze heeft na een reis van 7774 km in 28 dagen zijn bestemming bereikt.
En dan vorige week, postcrossing 399, een kaart naar Duitsland, Ook deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 430 km in 6 dagen. 

En de vakantie is voorbij, dus we zitten weer op het oude ritme van één kaart versturen per week. 
En deze kaart is er afgelopen week op uit gestuurd. De kaart is onderweg naar het Verenigd Koninkrijk (Engeland) en maakt een reisje van 503 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
De ontvangster van deze kaart houdt van reizen en nieuwe plekken zien. Ze heeft zelfs een tijdje in de Kansai-regio in Japan gewoond.
Ze werkt bij spoorwegen waar ze bewaard gebleven oude stoommachines restaureren en weer proberen in gebruik te nemen. Sommigen zijn meer dan 100 jaar oud. Het huidige project is de restauratie van een 104 jaar oude goederenlocomotief nadat deze 25 jaar lang op een schroothoop heeft gelegen.
Verder heeft ze nog twee katten, en kattenkaarten stonden ook op de lijst met tips om te versturen.
Dus de keuze was makkelijk en daarom deze kaart die onderweg is naar haar.
We gaan het dus verder weer afwachten hoe de reactie zal zijn en hoe lang de reis zal duren. 

Deze week ga ik weer een nieuwe reeks postzegels bestellen. 
De oude reeks heeft er nog eentje en dan zijn ze weer op, tijd voor nieuwe dus.
Ik heb genoeg keuze, maar welke het is geworden, zien jullie volgende week wel. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en jullie tijd en graag tot het volgende blog … 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...