donderdag 19 september 2024

kattenstreken #82

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 10 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 8 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 6 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

De vakantie zit er weer op!
We zijn weer begonnen, dus ook kattenstreken gaat weer beginnen. 
We hebben een top vakantie gehad, we hebben heerlijk weer gehad. Misschien is het soms iets te warm met temperaturen van rond de 30 graden. 
Ik had dan best met de harige monsters te doen, ik heb geprobeerd zo een mini zwembad neer te zetten met van die speeltjes maar daar leken ze niks van te moeten hebben. Ja, er uit drinken, maar dat vond ik ook prima. 
Met een oud laken probeerde ik hier wat schaduw voor ze te maken, maar desondanks was het soms nog erg warm op het balkon.
In de warme nachten stond de balkondeur open en konden ze dus lekker buiten op een stoel slapen, iets wat Nala zeker heeft gedaan. 
Raya vond de bank in de woonkamer goed genoeg en Frodo slaapt meestal bij mijn dochter op het voeteneinde van haar bed. 
Zo met de deur open was heerlijk voor hen maar minder prettig voor ons. Hoewel we geen licht aandeden, de buitenverlichting van de galerij was voldoende, we zijn behoorlijk lek geprikt door muggen, iets waar de monsters blijkbaar geen last van hebben gehad. 
We genieten nu nog na van wat heerlijk nazomer-weer, wie weet hoe lang nog voordat we weer kouder dagen gaan krijgen? 

Vorige maand, 9 augustus, heeft Nala er een jaartje bij gekregen. Hij is nu 8 jaar.
En Nala heeft iets met een palmboom, een krabboom in de vorm van een palmboom.
Doordat ik pakket heb en de vloer dus glad genoeg is, komt deze boom regelmatig door de woonkamer heen getrokken. 
Ik zet heb telkens terug bij mijn tv-kast, maar Nala sleept hem weer door de kamer als hij zijn nagels er aanscherpt.
 Ik had dat ding al toen ik nog in Zeeland woonde en toen keken ze er niet naar om, nu is het een hit, vooral bij Nala.
Zo af en toe hangt hij ook heel raar tegen dat ding aan, zoals op de foto.
Met zijn poot nog vast in de palmboom en lang uit op de grond, alsof hij dat ding voor zichzelf heeft geclaimd.
Hij mag hem hebben, Frodo kijkt er niet naar om en Raya is alleen geïnteresseerd in de speeltje in de bak onder de boom. 

We hebben een redelijk warme zomervakantie gehad, en als het warm was dan ging Raya zeker weer in de wind van de ventilator liggen. 
In het blog van juli 2024 kun je daar nog een foto van terug zien. 
Gelukkig hebben we ook wel wat koelere dagen gehad.
Raya weet zich toch wel te vermaken zoals op deze foto’s te zien is.
Ze is best wel een tijd bezig geweest met het balletje wat aan de krabpaal hangt te pakken en in te bijten en dan weer loslaten. Of er gewoon tegenaan slaan.
Ook probeerde ze ermee weg te lopen, maar dat was niet heel succesvol. Balletje zit vast aan zo een koord van elastiek. 
Nala probeert dat koord door te knagen, en dat is hem al een keer gelukt. 
Dus ik hou het in de gaten. Ik heb wel extra koordjes gehad, maar niet zoveel. 

Nou, dat was het alweer met kattenstreken deze keer.
De monsters zijn niet zo overdreven actief als ik eerlijk mag zijn, dat maakt het voor mij even lastig om leuke foto’s te maken. 
Ze zijn inmiddels goed gewend aan de nieuwe woning en zijn ook iets rustiger dan toen we nog in Zeeland woonden. 
We krijgen gelukkig nog een mooie nazomer, dus kunnen ze nog lekker op het balkon buiten genieten. 
Als het weer omslaat en we weer regen, wind en kou krijgen, is het weer even klaar met een open balkondeur.
De zomer is voorbij, de herfst doet langzaam zijn intrede. 

Namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog … 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken #82

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...