donderdag 16 mei 2024

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 9 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 7 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 6 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!


schilders
De afgelopen 3 maanden zijn er hier in het gebouw, maar ook de andere gebouwen, schilders druk bezig geweest. 
Daar waar ze kunnen schilderen is geschilderd. En ze hebben enkele glas vervangen voor dubbel glas. 
Mijn geluk is dat dat overal al was behalve de ruiten van de voordeur. 
Op de dagen dat ze bezig waren zat de clan even opgesloten in de woonkamer. We willen niet hebben dat ze wegglippen.
Als de galerij deur dicht zit kunnen ze toch niet weg, maar we nemen geen risico.
Het laatste wat ze moesten doen was buitenom de kozijnen schoonmaken en de randen van het gebouw verven en daar gebruikte ze een hoogwerker voor.
Wij zitten 3 hoog, dus ook hier hing dat bakje voor de ramen terwijl ze hun werk deden. Maar dan wel onder toezicht van Frodo.
Die vond dat allemaal erg interessant om te zien. Dat deed hij ook toen ze op de galerij aan het verven waren, op de koelkast zitten en naar buiten gluren. 
Zelfs de buurman die rond 10 uur van zijn werk thuis komt heeft hem al een paar keer zien zitten. 
Tja, wat betreft uitzicht hebben ze hier genoeg mogelijkheden om te gluren, helemaal nu het weer beter wordt en de balkondeur meer open staat en ze naar buiten kunnen. 

De stoel 
En ik zei het jullie de vorige keer al dat mijn stoel ook de favoriete plek van Nala is.
Soms deelt ze deze met Raya en laat ik zo een moment nou hebben kunnen vastleggen op een foto. 
Nala heeft weinig keus om eerlijk te zijn, want al hij probeert om Raya eruit te werken, dan bijt ze of gaat meppen en gaat gewoon liggen. Soms loopt het best wel hoog op de strijd om de stoel, waarbij Nala het voor gezien houdt en maar vertrekt. 
Ik heb het al vaker gezegd dat Raya echt wel een bazig gedrag heeft.
Toen Purk er niet meer was en ik alleen nog Rambo, Frodo en Nala had, vochten ze ook zoveel, mijn dierenarts zei toen dat ik er een vrouwtje bij moest zetten. Een vrouwtje brengt balans. Nou, daar had hij toen geen ongelijk in. 
Ze was nog geen 10 minuten in huis en Frodo zat klem bij de koelkast, Rambo zat achter de wasmachine, Nala was naar boven gevlucht en Beertje onze hond durfde de woonkamer niet uit. Zelf zat ze in de gang zichzelf te wassen. 
Ze heeft haar momenten, maar verder is het echt wel een schat. 

Jaartje ouder
Met het betere weer wat we krijgen staat de balkondeur lekker open. 
Dan kan de clan naar buiten, ze vertikken het nog steeds om het kattenluik te gebruiken, dus ik heb het maar gelaten voor wat het is. Het zit dicht geplakt voor de tocht en soms regen en als het mooi weer is staat de deur open en kunnen ze naar buiten. 
Dit was zo een moment, ik heb geen luxe balkon en ook niet groot. Maar met twee tuinstoelen en ook nog een oud kinderstoeltje is er genoeg ruimte voor ze allemaal. 
Het mooie van deze foto is dat de 2 jarige van deze maand er beiden op staan. 
Raya was 5 mei jarig en is 6 jaar geworden. Frodo is volgende week dinsdag jarig, 21 mei. Hij wordt dan alweer 10 jaar. 
Nala is pas in augustus jarig, dan wordt hij 8 jaar.


En dit was het dan alweer voor deze maand. 
Intussen is de onderlinge bonje al wat rustiger geworden. Ze lijken elkaar weer wat rust te gunnen. Raya wil soms nog wel eens proberen om Frodo te bespringen, maar daar weet ik tot nu toe nog op tijd voor te kunnen waarschuwen. 
Het weer wordt beter en met de balkondeur open zit Raya veel buiten en daar lijken ze elkaar ook met rust te laten. 
Ik heb er nog geen foto van kunnen nemen, maar het ziet er wel lief uit als ze alle 3 buiten liggen te slapen.
Namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog … 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken #82

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...